kleur codes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: kleur codes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:49

secricible schreef:
Dancer_Valou schreef:

Als het echt waar is (ik betwijfel het eerlijk gezegd, het is pas een jaar geleden en je weet al niet meer waar het was), dan is dat natuurlijk te gek voor woorden.

Dat slaat nergens op vind ik. Ik rijd ook onderhand iedere week of 2weken een wedstrijd, maar kan me echt niet meer herinneren waar ik allemaal heb gereden. rijd nu iets meer als 2 jaar wedstrijden, maar als je me verteld dat we naar een bepaalde plaats gaan, kan ikme de helft van de tijd(vooral buiten) niet meer herinneren waar dat was.

Wel belachelijk dat ze een paard niet laten starten, zougewoon een klacht indienen.

tuurlijk kan je niet alle wedstrijden herrineren, maar als je ergens geweigerd wordt vanwege de kleur van je paard/pony vergeet je die plaats niet hoor!

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:50

solarpleure schreef:
Dan geloof je het niet. Het komt echt voor het is gewoon persoonlijk. Een vriendin heeft het ok gehad zal het wel keer aan haar vragen wanneer en waar dat was. Er zijn ook zat plaatsten waar je wel mag starten maar als je zo'n reactie krijgt bij inschrijve n spoort er toch iemand niet? Het is gewoon discriminatie en of je t geloofd of niet t gebeurt toch. En Dancer_Valou ik heb niet zo'n goed geheugen als jij dan he...k heb meer aan me hoofd dan wedstrijden.

het was geen persoonlijke aanval hoor..... Geloof me, mijn geheugen is ook niet al te best, maar ik weet eigenlijk nog wel precies hoe elke wedstrijd is verlopen de afgelopen jaren. Zeker zo'n voorval herriner je je toch?

Maargoed, waar of niet (laten we dat maar in het midden houden), IK had er echt werk van gemaakt, geloof me. Al heb ik ook echt wel meer aan mijn hoofd dan wedstrijden rijden hoor Knipoog

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:11

Als het ooit bij iemand nog een keer voorkomt gewoon gelijk melde en dan gaan we ze gewoon met zn alle een brief sture. Want zoiets kan echt niet en daar meot echt iets aan gedaan worden. In het regelement staat niet dat er een paard geweigerd mag worden om zn kleur of net wat. Dus als het ooit weer gebeurt en we komen met z'n in actie dan moet het er een echte regel voor komen vind ik Lachen

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:31

Ik rij nu bijna een jaar wedstrijden met een bonte en heb nog nooit problemen gehad dat ik niet mocht starten omdat ik een bonte rij of iets. Vind het wel heel vaag. Wat ik natuurlijk wel meemaak is dat ik soms netjes rij en dan geen punten krijg. Maar dan heb je een jury die niet van bont houd, dat heb ik nu 2 keer meegemaakt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:49

Bel je nooit of er nog plaats is van tevoren? Beetje sterk dit...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:29

Ik heb heel wat jaren wedstrijden gereden met mijn bonte maar ben nog nooit ergens geweigerd en heb ook nooit te weinig punten gekregen omdat hij bont was.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:54

solarpleure schreef:
... wordt ik soms niet toegestaan omdat hij bont is als ik me dan voor de 2e keer inschrijf met de schimmel wordt ik wel toegelaten ...

Hoi, twee vraagjes:

1) heb je zwart op wit dat ze je geweigerd hebben omdat je paard bont is? Of werd er een andere reden opgegeven?

2) heb je de schimmel op voor precies dezelfde rubriek bij dezelfde wedstrijd aangemeld?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:59

solarpleure schreef:
bij deze wil ik een discussie beginnen...ik rij op 2 paarden een schimmel en een bonte als ik op de bonte wedstrijd wil rijden wordt ik soms niet toegestaan omdat hij bont is als ik me dan voor de 2e keer inschrijf met de schimmel wordt ik wel toegelaten in vind het onzin dat in dressuur de jury bonte paarden soms niet toelaat en soms als ze bont wel toelaten het lagere punten geeft. zelf vind ik wel dat bonte paarden niet de mooiste dresuur paarde zijn maar om ze nou achter te stellen vind ik idioot.

Hallo,

Het is zo'n welles-nietes discussie, dat is niet nodig. Lachen

Even uitgaande van een wedstrijd die gereden wordt onder de reglementen van de KNHS, dan is het antwoord heel simpel.
Het staat niet in het wedstrijdreglement dat een bepaalde kleur is verboden.
Op het moment dat een combinatie geweigerd wordt vanwege de kleur dan kun je terstond protest aantekenen op grond van een reglementair incorrecte beslissing.

Moet je wel het wedstrijdreglement kennen, natuurlijk. Lachen
(ik vind overigens dat veel te weinig mensen dat lezen)

Wordt een wedstrijd uitgeschreven met speciale regels (bijvoorbeeld speciale wedstrijden in stamboekverband of misschien wel alleen-voor-bonten) dan dien je je te houden aan *die* reglementen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:47

Ienemienie schreef:
Ik rij nu bijna een jaar wedstrijden met een bonte en heb nog nooit problemen gehad dat ik niet mocht starten omdat ik een bonte rij of iets. Vind het wel heel vaag. Wat ik natuurlijk wel meemaak is dat ik soms netjes rij en dan geen punten krijg. Maar dan heb je een jury die niet van bont houd, dat heb ik nu 2 keer meegemaakt.

Ja Ik heb het met mijn springpaard van 1.60m. Ik moet veel harder voor m'n punten werken dan type Salinero. Maar goed, áls ik dan een keer 170+ rijd. Go jij! Go jij!
Persoonlijk vind ik het ook een beetje raar dat je op kleur wordt geweigert. Als je je met je KWPN-er voor een Friezenwedstrijd opgeeft, kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar een bonte of een schimmel weigeren. Het lijkt me eerder iets dat de volgorde van de coupons anders is. (bv. eerst de schimmel en dan de bonte)
Is het je echt expliciet gezegd dat je niet mee mag doen omdat je paard een bepaalde kleur heeft?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:09

joostvangestel schreef:
solarpleure schreef:
... wordt ik soms niet toegestaan omdat hij bont is als ik me dan voor de 2e keer inschrijf met de schimmel wordt ik wel toegelaten ...

Hoi, twee vraagjes:

1) heb je zwart op wit dat ze je geweigerd hebben omdat je paard bont is? Of werd er een andere reden opgegeven?

2) heb je de schimmel op voor precies dezelfde rubriek bij dezelfde wedstrijd aangemeld?

Ja dezelfde vragen!
Misschien zat gewoon vol en zat een andere klasse nog niet vol..

Denk je nou werkelijk waar dat een verenging gaat opzoeken wat voor kleur je paard is, die hebben echt wel wat beters te doen hoor!
Ze kijken naar je klasse en stokmaat (als het een pony is..) en that's it!
En een beetje vreemd dat je je de plek niet meer herinnert.. Zoiets vergeet je niet hoor!

Als je misschien wat duidelijker was, zouden mensen je eerder geloven..