Bijna alleen zaterdag's paardenwedstrijden in het noorden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Bijna alleen zaterdag's paardenwedstrijden in het noorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:06

CGJ12 schreef:
Pinacolada schreef:
Maar kampioenschappen op zondag etc ben ik tegen..ten eerste omdat ik zelf niet kan
maar ik ken ook genoeg mensen die christelijk zijn en daarom op zondag geen wedstrijden rijden

. Daar mag ook rekening mee worden gehouden vind ik.

Precies!
Dat scheelt gelijk weer concurrentie!!! Haha! Haha! Haha!

Nu zijn bij ons de Regio-kampioenschappen op VRIJDAG........
Dan mag je "geloven" wat je wilt, maar ik ken genoeg werkgevers die je op zo'n dag niet zomaar even laten gaan........... (i.v.m. rechtzittingen van cliënten en dergelijke)

Onzin CGJ, je weet nu al wanneer de zomerkampioenschappen zijn, iedereen kan dus ruim op tijd vrij vragen. Bovendien, voor die 2 wedstrijden per jaar kan je wel een (halve) snipperdag nemen.
Als jij op zondag geen wedstrijden start vanuit principe/levensovertuiging kan je moeilijk verwachten dat iemand z'n principes voor 2 dagen per jaar opzij zet. Dan zijn je principes maar weinig waard.
Ik heb nog nooit een baas gehad die mij voor kampioenschappen geen vrije (halve) dag wilde geven.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:54

Hehe beter! Maar het was me niet opgevallen, maar het klopt wel. Ik heb dan geluk, woon zelf in Drenthe, maar voor de andere is het poedersuiker. Morgen ga ik naar Yhorst.......................Drenthe Tong uitsteken

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:12

ja inderdaad, ik rijd in Friesland wedstrijden en mn vader moet zaterdags werken dus kan allen op zondag.. maar die zijn er niet zo vaak! En in de zomer al helemaal niet, dat vind ik wel jammer. Terwijl de ponys wel vaak op zondag zijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:35

Bij ons is in het buitenseizoen zowat alles op zondag. Ik zou het verschrikkelijk vinden als alles op de zaterdag zou staan. Dat is nou net de enige dag in de week waarop ik vrij heb en de winkels open zijn. Dat is gewoon een dag waarin ik ook nog veel andere dingen te doen heb. Balen dat in omgeving Ede enzo geen wedstridjen op zondag gehouden mogen worden, anders zou ik nog bijna zomaar willen verhuizen, zo mooi als het daar is.

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:30

Ik wil nog even reageren op de mensen die de kampioenschappen e.d. wel op zondag willen hebben. Er zijn dan ook genoeg mensen die dan niet kunnen starten, niet alleen vanuit christelijke principes maar wacht dacht je van het winkelpersoneel met de koopzondagen. Het is gewoon moeilijk om het iedereen naar de zin te maken. Van mij mag het gewoon op vrijdag en zaterdag blijven, dan vraag je tocht ruim van te voren deze dagen vrij?

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:53

KarinvdM schreef:

Onzin CGJ, je weet nu al wanneer de zomerkampioenschappen zijn, iedereen kan dus ruim op tijd vrij vragen. Bovendien, voor die 2 wedstrijden per jaar kan je wel een (halve) snipperdag nemen.
Als jij op zondag geen wedstrijden start vanuit principe/levensovertuiging kan je moeilijk verwachten dat iemand z'n principes voor 2 dagen per jaar opzij zet. Dan zijn je principes maar weinig waard.
Ik heb nog nooit een baas gehad die mij voor kampioenschappen geen vrije (halve) dag wilde geven.

Zo'n onzin is dit niet, ik heb vorig jaar de kampioenschappen kunnen rijden, doordat ik uiteindelijk een lieve collega had gevonden die de laatste dag van haar vakantie OK dan! op wou offeren om met mij te ruilen. De dag van de DK heb ik 3 maanden van te voren aangevraagd, maar ik kon niet vrij. Snipperdagen ervoor opnemen is geen probleem, maar in de zomerperiode is daar bij ons domweg geen ruimte voor. Je krijgt je vakantie, maar tussendoor werk je gewoon 100% en krijg je niet je snipper en roosterdagen.

Ik vind het dan ook de grootste bullshit dat alle kampioenschappen op vrijdag en zaterdag gereden moeten worden en absoluut niet op zondag mogen! Iedere grote prijs op bijna elk groot (inter)nationaal concours wordt op zondag gereden, maar nee, de KNHS wil NIET op zondag werken..... Boos!

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 02:21

Ja Yvon ik ben het kompleet met je eens. Er zijn zoveel verschillende geloven ook in Nederland, waarvan sommige hun "eigen" dagen hebben dat ik eigenlijk vindt dat je hier niet 1 groep in kunt 'bevooroordelen". Voor sommigen is de vrijdag een heilige dag, waardoor je die groep dus al uitsluit. Dat voor een christelijke de zondag als rustdag wordt beschouwd is op zich niets mis mee, maar ik vind niet dat een bond als de KNHS hier rekening mee moet houden en dus de kampioenschappen op een vrijdag en zaterdag laat verrijden.

Als je kijkt naar de grootste gemene deler, zijn de meeste mensen vrij op zaterdag en zondag. Persoonlijk zou ik het dus ook het meest logisch vinden om kampioenschappen op die dagen te houden. Ik kan vrij makkelijk vrij krijgen (behalve dit jaar door een nieuwe baan), maar kan me voorstellen dat dit voor sommige anderen lastiger is....

Om nu als bond de christelijke levensovertuiging "voorop" te stellen vind ik eigenlijk een verkeerd signaal, aangezien een bond niets met levensovertuiging te maken heeft.....of we moeten weer terug gaan naar de verzuiling van de jaren 50 en 60 Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:23

Ik ben op zaterdag en zondag vrij, het maakt mij eigenlijk weinig uit( paul kan ook heel goed boodschappen doen) Maar ik ben het met bovenstaande volledig eens, ze halen 1 geloofsovertuiging naar voren en dat kan niet meer tegenwoordig. Daarbij ken ik zat protestanten die er geen probleem mee hebben om op zondag te rijden.

Het is maar een kleine groep die persé niet op zondag wil, wij zijn een grote club maar er is slechts 1 familie die niet op zondag wil rijden( en dat is hun goed recht)

Wel zijn er minstens 7 leden die of op zaterdag werken of een eigen zaak( winkel) hebben en dus niet op zaterdag kunnen. Die moeten zich bij kampioenschappen in allerlei bochten wringen om mee te doen( zie YvonneS) De koopavond is n.l. op vrijdag, dus dan kunnen ze ook niet!

Dus, als de zondagsrust de reden is voor geen wedstrijden op zondag, dan benadeel je daar waarschijnlijk een veel grotere groep mee dan als je die principes over boord gooit. Het neigt n.l. naar positieve discriminatie, en dat mag volgens mij niet tenzij je de C of K in je bondsnaam hebt. En de K van katholiek is toch vervangen door de K van koninklijk in de KNS, KNHS? of ben ik nou gek?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:40

Redford schreef:
Ik wil nog even reageren op de mensen die de kampioenschappen e.d. wel op zondag willen hebben. Er zijn dan ook genoeg mensen die dan niet kunnen starten, niet alleen vanuit christelijke principes maar wacht dacht je van het winkelpersoneel met de koopzondagen. Het is gewoon moeilijk om het iedereen naar de zin te maken. Van mij mag het gewoon op vrijdag en zaterdag blijven, dan vraag je tocht ruim van te voren deze dagen vrij?

Ik vind het belachelijk dat (mn de pony-kampioenschappen) op vrijdag worden gereden. Vrijdag is een schooldag, en kinderen tot 16 jaar zijn leerplichtig. Het is gewoon in strijd met de wet om dan kampioenschappen te houden.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:45

Ja, vind het ook irritant. Maar dan dat de pony's vaak op zondag zijn. Op zondag mag ik niet rijden.

Ruilen? Clown

anke2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:07

Hoffieeeh schreef:
Ja, vind het ook irritant. Maar dan dat de pony's vaak op zondag zijn. Op zondag mag ik niet rijden.

Ruilen? Clown

Ik vind juist dat de pony's helemaal niet vaak op zondag zijn. Ik moet op zaterdag werken dus dan kan ik eigenlijk niet. Af en toe ga ik voordat ik moet werken naar een wedstrijd maar dan moet ik altijd super snel om weer op tijd thuis te zijn voor het werk, dus dat is niet echt leuk.
Ik heb zonet op de site van de knhs gekeken en ik heb de wedstrijdkalender hier naast me, maar van april t/m oktober kan ik toch echt maar 4 (dressuur)wedstrijden in Friesland op zondag vinden. Verward Mijn ouders willen ook niet super ver met de trailer rijden want dan breekt Apollo de handel af, Tong uitsteken dus ik kan ook niet naar Drenthe of Groningen ofzo.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:45

amondi schreef:
Wel zijn er minstens 7 leden die of op zaterdag werken of een eigen zaak( winkel) hebben en dus niet op zaterdag kunnen. Die moeten zich bij kampioenschappen in allerlei bochten wringen om mee te doen( zie YvonneS) De koopavond is n.l. op vrijdag, dus dan kunnen ze ook niet!

YvonneS kon tenminste nog meedoen, als kostte het heel wat moeite. Als het voor die mensen die geen vrij kunnen krijgen dan dit jaar niet lukt, dan lukt het je misschien volgend jaar wel. Diegenen die de zondagsrust in ere houden, doen dit jaar niet mee, maar kunnen dus volgend jaar ook niet meedoen ! Hebben die mensen met een eigen zaak ook nooit vakantie dan. De data van de kampioenschappen zijn altijd vroegtijdig bekend, dus misschien kun je dan je vakantie ernaar aanpassen als de kampioenschappen zo belangrijk voor je zijn ?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:25

Lees even de eerste regel....
Het maakt ons niets uit maar het is vreemd dat een algemene bond, regels bedenkt die alleen ten gunste zijn voor een klein groepje Orthodoxe Christenen en Rooms Katholieken ,en het vervolgens voor een veel grotere groep onmogelijk maakt om mee te doen.

Als ze dan zo principeel zijn dan zouden ze ook geen kampioenschappen op de Sabbat moeten houden en vrijdag is dan meteen ook uit den boze omdat je dan met die ene moslim zit die om zijn geloof wordt buitengesloten. En tevens moeten ze de broodruiters dan ook verbieden om zondags te startten, nu discrimineren zij.

Dus moeten ze m.i. ( hoeft echt niet jouws inziens te zijn) de regel van geen regionale en nationale op zondag laten varen om problemen te voorkomen.

een algemene bond moet zich met sport bezighouden en niet met het geloof. Anders maken ze er maar een Christelijke bond van, en dan kunnen we en masse opzeggen en een nieuwe bond beginnen.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:43

Haskerhorne is altijd op zondag Knipoog

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:22

waar ik ben.. ook in drenthe (noord) zijn juist veel ponywedstrijden op zaterdag.. ik rijd nog bij de pony's en heb ook een zaterdagbaantje.. dus niet echt geweldig.. :S

maar ja..
misschien over een tijdje ook met een paard starten dus dan kan ik straks bijna elk weekend met 1 van de 2 op wedstrijd Tong uitsteken

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:30

Chestnut schreef:
Ze houden sowieso weinig rekening met het noorden. Er zijn hier ook nooit endurance wedstrijden, of (oefen)crossen.
Discriminatie Haha! !

16/17 maart.. SGW Roden.. misschien iets voor jou??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:32

Je bedoelt vast 16 & 17 april. Knipoog

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:39

Karin schreef:
Je bedoelt vast 16 & 17 april. Knipoog

haha ja klopt Bloos

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:54

Angelo schreef:
amondi schreef:

YvonneS kon tenminste nog meedoen, als kostte het heel wat moeite. Als het voor die mensen die geen vrij kunnen krijgen dan dit jaar niet lukt, dan lukt het je misschien volgend jaar wel. Diegenen die de zondagsrust in ere houden, doen dit jaar niet mee, maar kunnen dus volgend jaar ook niet meedoen ! Hebben die mensen met een eigen zaak ook nooit vakantie dan. De data van de kampioenschappen zijn altijd vroegtijdig bekend, dus misschien kun je dan je vakantie ernaar aanpassen als de kampioenschappen zo belangrijk voor je zijn ?

Misschien heel stom dat ik het zeg, maar ik denk dat mensen die altijd de zondagsrust in ere houden, best wel een keer een uitzondering maken voor de kampioenschappen.... De mensen die ik ken iig wel! En ik snap niet waarom de paardensport hier nog zo in achter loopt. Je hebt toch ook de koopzondagen, voetbal, schaatsen, enz. Dat is ook al aangepast, dus waarom de wedstrijden niet. Ik vind die zondagsrust achterhaald en ouderwets, maar das mijn bescheiden mening.... Bloos

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:32

Ieder jaar is er eind juni concours in Zuidwolde (Drenthe), LR Ceres en PC Zuidwolde:
paarden op vrijdagavond en zondag en pony's op zaterdag

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:58

Hier hebben ze gewoon op zaterdag en zondag paarden en ponies. Selecties zijn wel op zaterdag en Achterberg ook.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:21

Ik heb hier ook zovaak last van Boos!
Ik kan alleen op zondag op wedstrijd omdat mijn vader nooit weg kan op zaterdag i.v.m. met een eigen (foto)zaak.
Alle selecties hier worden gehouden op een zaterdag. Ik kan dus helaas nooit mee doen. Wel rij ik soms mee met andere maar dan ben ik ook zo afhankelijk van de andere.. Scheve mond
Wel zie ik vaak dat er in Noord Holland de selecties (springen) op zondagen zijn. Waarom daar wel en hier niet? Boos!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:54

Idd DCE Exloo is allemaal op zondag. Onstwedde is op koninginnedag, pinksteren is Eext en De Wijk. In Vlagtwedde is door de week voor paarden en ponies.....

Dressuurcompetitie Stad en Ommeland voor ponies is op dinsdag,woensdag en donderdagavond.... 28/29 en 30 juni dus het valt allemaal wel mee dacht ik. Gewoon even verder kijken... Knipoog