De dag voor de wedstrijd! Wat doe je met je paard???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Assiej

Re: De dag voor de wedstrijd! Wat doe je met je paard???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:45

longeren met dubbele longe, daardoor is hij de volgende dag wat meer ontspanner..

wassen, vlechten, spullen netjes maken, en als ik dan thuis ben leg ik altijd al mijn spullen helemaal klaar, anders draai ik hem door van de stress.. en als er dan knotjes uit zijn gevallen kan ik die gewoon opnieuw maken en de knotjes een beetje mooi maken en dan hoef ik hem niet helemaal opnieuw te vlechten Haha!

zo doe ik het al bijna een jaar, enzo gaat het lekkerr dus das mooi!

(ik heb a.s zondag wedstrijd, ik heb nu al alles klaar gelegt enzo Haha!)

waar heb je trouwens wedstrijd? 10 april is er bij ons op stal namelijk ook wedstrijd (flardingha ruiters in vlaardingen) en dan rijd mn zus ook mee Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:53

ik rij op een manegepony mijn wedstrijden dus hij moet zaterdag en maandag gewoon in de lessen lopen en mag op zondag altijd los+dat ik er soms even aan de tange teugel wat ga rijden. met wedstrijd loopt hij vaak een uur minder en worden beentjes ed gewassen. zondagochtend mag hij los (of niet, hangt af hoe nat de bak is) en ga ik ruim op tijd knotten, evt nog een keer beentjes wassen en lekker tutten.. pony vind dat heerlijk Haha! dan ga ik 20 minuten van te voren erop zitten, maak overgangen, schakel wat en rijd lekker lang en laag los, dan pak ik hem op, maak nog wat overgangen en wat schakelen en ga dan de ring in. lekker simpel dus... in de week van te voren kijk ik in mijn proef hoe het zit met de onderdelen, teken hem een keertje uit op papier.. ga de moeilijke dingetjes evt oefenen.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:43

Ik oefen de hele week wat dingetjes uit de proef, en wat ik de dag ervoor doe hangt er van af hoe ze is. Soms ben ik na een kwartiertje klaar en soms moet ik haar nog echt even aan het werk zetten (zoals vandaag }> )

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:58

Die van mij gaat gewoon aan het werk.Als ik hem een dag niet gereden heb is ie zowiezo al een kanonnetje en als ik dan ook nog op concours moet dan vrees ik dat hij met mij gaat rijden in plaats van andersom.En dat moeten we niet hebben aangezien ie ''alles er nog aan heeft hangen '' Clown
Dus gewoon veel schakelen en galopwerk dan wordt ie erg fijn en kan ik er de dag erna teminste op blijven zitten.Hij zal niet gevaarlijk doen maar zo'n gespannen opgewonden beest tijdens de proef is erg lastig rijden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:58

Lekker zwaar lessen, daar heb je de dag erna flink profijt van, ik wel tenminste, nog net even de puntjes op de i zetten wil nog wel eens helpen! Ik heb donderdag les met zn vieren gereden en vandaag priveles en dus morgen wedstrijd, hoop dat t niet voor niks was....

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:00

Assiej schreef:
longeren met dubbele longe, daardoor is hij de volgende dag wat meer ontspanner..

wassen, vlechten, spullen netjes maken, en als ik dan thuis ben leg ik altijd al mijn spullen helemaal klaar, anders draai ik hem door van de stress.. en als er dan knotjes uit zijn gevallen kan ik die gewoon opnieuw maken en de knotjes een beetje mooi maken en dan hoef ik hem niet helemaal opnieuw te vlechten Haha!

zo doe ik het al bijna een jaar, enzo gaat het lekkerr dus das mooi!

(ik heb a.s zondag wedstrijd, ik heb nu al alles klaar gelegt enzo Haha!)

waar heb je trouwens wedstrijd? 10 april is er bij ons op stal namelijk ook wedstrijd (flardingha ruiters in vlaardingen) en dan rijd mn zus ook mee Lachen

Ik heb wedstrijd in Heerhugowaard bij de Stoeterij de toekomst. Ik ben er nog nooit geweest.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:05

naadje24 schreef:
hey peet
gewoon lekker doen wat jou het beste lijkt Knipoog
jij bent diegen die het paardje het beste kent Haha!

de eerste keer riep ik van ik rijd geen dag van te voren want ik begin altijd zoals ik eindig en ik was bang dat het een ramp zou worden
de tweede keer heb ik wel gereden alleen niet veel gevraagd...geen spierpijn en geen "fouten"....
aja je hebt het zelf gezien....hij was heel relaxed Haha!

als mijn paard de dag erop beter presteert na het longeren dan zou ik dat dus doen maar je kan het natuurlijk de volgende wedstrijd (
5 juni toch??
;) ) altijd uit proberen

ik hoop dat onze tijden ver uit elkaar liggen! dan kom ik zeker even spieken Knipoog

Jep, ik moet 5 juni ook (in Spijkerboor), 24 april heb ik ook nog een een wedsrijd (in Kwadijk) Haha!. tril, tril, tril.....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:16

Ik rijd twee dagen van tevoren, de dag vantevoren wordt meneer gesopt. Zodat zijn benen en staart mooi schoon zijn. Meestal nog een extra rosbeurt en even met de schaar langs waar het nodig is. De dag na de wedstrijd een buitenritje.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:07

Meestal wordt ik zaterdag nog even geholpen door de eigenaresse en oefenen we het proefje. Echt intensief gaan we de dag voor de wedstrijd niet aan het werk.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:38

Ik rijd wel,doe alleen wat basiswerk met hem de dag voor concours.
Werkt t best bij hem.

Jaimpiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:02

Ik doe gewoon waar ik die dag zin in heeft of ik geef hem vrij dus gooi hem ff los en in de stapmolen of even zonder zadel hobbelen maar laat ook net zo makkelijk mijn nichtje van 11 even rijden de van te voren meestal loopt hij gewoon de sterren van de hemel wat ik de dag van te voren ook doe. Maar jij kan het beste aan voelen wat het beste voor jou paard is en anders probeer je het een keer dat je hem de dag er voor vrij geeft en de keer er na rijd je wel de dag voor je wedstrijd zo merk je van zelf wanneer hij fijner loopt. Haha!

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:44

De dag voor de wedstrijd rijd ik nooit, tenminste als de wedstrijd op zondag is. Ik rijd altijd de laatste keer op vrijdag. De dag voor de wedstrijd ga ik mn pony's altijd wassen en vlechten en de stal uit doen zodat ze zich als het goed is niet meer vies kunnen maken..

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:35

De week voor de wedstrijd ga ik een keertje extra naar de manege om de puntjes nog even op de i te zetten en dan moet het goed komen. Zaterdags moet ik altijd werken, dus voordat ik naar mijn werk ga rij ik nog even een rondje zonder zadel buiten. 's Avonds wassen en vlechten (afhankelijk van de starttijd op zondag) en dan zien we wel waar het schip strand! Nu 3 wedstrijden gereden en 4 winstpunten dus ik mag niet klagen!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:10

Ik heb op zondag meestal een wedstrijd dus dan doe ik zaterdag altijd rustig aan.
De laatste keer had ik haar gelongeerd, maar soms maken we ook gewoon een buitenritje of ik ga er even 20 minuten op rijden zonder zadel.
Ik houd het iig altijd simpel Lachen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:17

Gewoon rijden, soms ook nog even de proef oefenen. Vooral moeilijke onderdelen nog ff door nemen.

sysero_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:56

heejj allemaal

ik rij meestal de dag van te voren. Knipoog
want mijn wedstrijden zijn meestal op zaterdag en ik heb op vrijdag les dus rij ik de dag van te voren en dan rij ik ook even me proefjes een keertje zodat ik weet wat er gaat komen.. Tong uitsteken

doeiidoeii

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:22

Longeren of een kort buitenritje. Geen training meer iig, zijn krachten moet-ie maar sparen voor de wedstrijd. Knipoog

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:26

Ik heb altijd les de dag ervoor, maar goed ook anders zou die veel te vrolijk zijn de volgende dag! Haha!

En 's avonds maak ik alles dan schoon en leg ik alles klaar, gaat altijd goed zo Lachen

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:04

eigenlijk niks, hoogstens longeren, maar als ik de dag voor wedstrijd ga rijden en het gaa tkut stap ik er de volgende dag niet lekker op dus dat doe ik meestal maar niet...

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:53

Ik laat Sheronit de dag voor de wedstrijd staan..
ze komt wel uit de stal, dan laat ik haar even in
wei en vlecht ik alvast in..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:58

ik heb gisteren met een stalgenoot een buitenritje gemaakt

het heeft waarschijnlijk toch goed gedaan want ik werd vandaag 2 x 1e plaats met 160 en 166 Haha! *o/*

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:48

Ik probeer Marco zo weinig mogelijk lastig te vallen, zodat hij er de volgende dag super zin in heeft Tong uitsteken Meestal blijft het bij een flinke wasbeurt en dat vind hij al erg genoeg Haha! Rijden blijft er meestal bij uit (mede doordat ik op een zaterdag het ook wat te druk heb daarvoor)