L1, in de baan met beroepsruiters... Nadeel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: L1, in de baan met beroepsruiters... Nadeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 19:41

Ik had beloofd even verslag te geven...

Wij hebben heel beroerd gereden vanwege te veel spanning bij Moenira.
Alles zat tegen.
In trailer hangen omdat ze schrok van haar eigen geknoei met de trailerlijn en daardoor mond wat stuk.
Vervolgens bezorgde ze mijn hulp een kopstoot (heeft nu bult op haar neus Bloos Ach gut ) en wilde absoluut niet blijven staan met zadelen.
Losrijden moest met max. 4 in stukje bak met scherm afgezet, van 15 bij 25 en dat was veel te kort en veel te klein met teveel onrust door in en uit lopende paarden en grote paarden met enge stampende galopsprongen Schijnheilig

Kreeg haar dus niet rustig en ontspannen en kon dus ook niet aan het werk om haar los en aan de hulpen te krijgen.
We konden niet rustig de baan verkennen (prachtig aangekleed met witte hekjes, pilaren met letters en mooie grote bloemstukken) want toen ik halverwege kwam (met moeite) werd al gebeld dat we moesten beginnen en toen moest ik nog richting dat enge scherm...
Afijn, het lag niet aan de jury en concurrentie dat we er deze keer niet zo veel van bakten Knipoog

Esther Liano had met Bouwe 184 punten
Susan Bouwman-Wind had met 1 paard 169
een ander paard 167 en het derde paard weet ik niet.
Leidy Kraayenbrink reed ook 169 punten met haar Fries.

Esther Liano en Leidy Kraayenbrink waren wel sympathiek.
We stonden naast Esther haar trailer en wisselden wat woorden toen ze haar hengst de trailer in probeerde te krijgen. Met Leidy had ik in de losrijdbak nog wat woorden gewisseld over de spanning bij Moenira en zij dat zij anders wel gespannen was Bloos Goh, die heeft dus ook wedstrijdzenuwen Tong uitsteken

Ik had echt een dikke dip van teleurstelling en ben gelijk naar huis gegaan en heb me gestort op een grote poetsbeurt voor de trailer.
Nou ja, hopen dat ze het buitenseizoen weer net zo braaf zal zijn als vorige zomer... In elk geval een aantal maanden geen enge binnenbakken meer en meer ruimte en genoeg tijd om los te rijden!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:59

Joyce: Wat voor punten had je nou? Clown of lees ik eroverheen?

Liano staat haast altijd vooraan, en de paarden van Susan Bouwman (had waarsch. 2 zwarten en een schimmel mee?) zijn érg fijn gereden en kunnen ook wel apart lopen.
Nouja, Leidy is uiteraard ook niet de minste.
Ik zou me lam schrikken als ik die startlijst zag Bloos Hoewel Susan laatst wel opmerkte dat ze niet meer in mijn buurt wilde starten Tong uitsteken (mijn paard, die ik van haar gekocht heb, is wel heel leuk bijgetrokken vond ze nadat ze de foto's zag, de laatste keer dat ze haar irl zag kon ze alleen met dr kop omhoog lopen en heel hard overkruist galoperen Tong uitsteken ) En tóch ga ik voor de fun nog wel een keer richting drenthe, maar dan rij ik tegen m'n instructrice, da's ook wel gemeen Clown

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 22:38

hihihihi, oeps vergeten Knipoog
we hadden nog 149 punten, met veel zesjes een aantal 5en (misschien ook nog ergens een 4, maar dat weet ik niet meer uit mijn hoofd) en een dikke twee voor het aanspringen in galop waar ze gelijk weer uit drukte... Te weinig compensatie in elk geval, maar had mezelf niet zoveel zesjes gegeven als ik jury was. Volgens mij heeft hij me flink gematst met grijze zones. Zaten ook wel goede stukjes tussen, dus ze konden zien dat het ook anders kon als mevrouw niet zo gestressed en kijkerig was Clown

Leuk compliment van Susan Knipoog
Ik schrok me ook lam Bloos , denk dat Moenira's extra stresserige gedrag op de trailer misschien ook wel mede komt omdat ze mijn spanning voelde... Tja, het is en blijft een bloedkikkertje, erg gevoelig!.
Diep zuchten, tot -tig-tellen en proberen er het beste van te maken als het toch al zo ver is gekomen...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:48

149 vind ik nog best wel heel erg meevallen hoor, op een slechte dag presteer ik het echt wel om minder te rijden Clown

En dat hele hete is idd lastig, die van mij is niet heet maar ziet álles, dus gaat dan aan lopen spannen en dan komt er werkelijk niet één hulp van mij meer door Boos! M'n vorige was ook wel flink heet op z'n tijd, maar daar kon je wel altijd lekker aan blijven rijden (die ging er zelfs beter van lopen- voor een toeschouwer dan- voor mijn gevoel niet)