Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Ik heb wel gemerkt dat de jury's strenger zijn geworden,ze willen idd vaker een opgericht paard zien..leeftijd kijken ze niet naar..soms gaat het helemaal nergens over.
Padua schreef:Ik schrijf soms ook wel eens bij een jury, maar dat is altijd bij Z .. In de klasse waar ik in rij kan ik niet schrijven, omdat ik dan zelf mee doe
Padua schreef:Maar hoe kom je dat bij jury's terecht om te schrijven?
Op de manege bij ons vragen ze mij wel, maar natuurlijk niet op een andere manege..
Tulandro schreef:als je paard te diep loopt, loopt hij hoogswaarschijnlijk ook achter de loodlijn, en dat mag ook niet.
Elisa2 schreef:Ik heb wel gemerkt dat de jury's strenger zijn geworden,ze willen idd vaker een opgericht paard zien..leeftijd kijken ze niet naar..soms gaat het helemaal nergens over.
Padua schreef:
Maar weet niet echt hoe ik dit aan moet pakken .. Ik ben nu bezig met schakelen (zo maak ik haar ook actief aan het been..) d.w.z naar bijv. van uit arbeidsdraf naar bijna arbeidsstap en dan als ze bijna daar is naar de uitgestrekte draf (Ook in de andere Gangen) en maakt af en toe een ophouding ( vind ik niet zo'n super oplossing .. gesjor in de mond .. ) Heeft iemand anders nog ideeën?
knightloekie schreef:ik kreeg in het B een 4 voor halthouden met het commentaar : paard staat niet vierkant
joyce B schreef:Wat mijn gevoel is in de L1 dat een jury een ontspannen en nagevelijk, maar wel actief beeld wil zien, en daarnaast netjes afgewerkt. Er moet rust in de proef zitten. Een rommelige of wat drukke proef wordt afgestraft.
Zou het kunnen dat je paard minder gaat steken als je haar meer ontspannen en over haar rug hebt lopen? Dus lekker laag en rond rijden en dan alleen voor de proef nog even wat meer oprichten?
Jasmijn schreef:Elisa2 schreef:Ik heb wel gemerkt dat de jury's strenger zijn geworden,ze willen idd vaker een opgericht paard zien..leeftijd kijken ze niet naar..soms gaat het helemaal nergens over.
Nee, leeftijd wordt inderdaad niet naar gekeken.
Je rijdt in een bepaalde klasse en moet voldoen aan de eisen van die klasse. Als de leeftijd van het paard een beperkende factor is (omdat hij te jong is bijv.) zit je niet in de goede klasse. Daar heeft een jury niets mee te maken.
DendroFleur schreef:knightloekie schreef:ik kreeg in het B een 4 voor halthouden met het commentaar : paard staat niet vierkant
Dat had ik inderdaad ook de eerste keer dat ik met mijn jong beestje in de B startte.joyce B schreef:Wat mijn gevoel is in de L1 dat een jury een ontspannen en nagevelijk, maar wel actief beeld wil zien, en daarnaast netjes afgewerkt. Er moet rust in de proef zitten. Een rommelige of wat drukke proef wordt afgestraft.
Zou het kunnen dat je paard minder gaat steken als je haar meer ontspannen en over haar rug hebt lopen? Dus lekker laag en rond rijden en dan alleen voor de proef nog even wat meer oprichten?
Juul gaat wel met iets meer knie lopen als ik haar echt rond in stel. Maar dat betekent dat ze met haar hoofd bijna haar benen raakt. Dat hoef ik in een proef echt niet te laten zien. Ze is over het algemeen ontspannen en nageeflijk, alleen het gaan doorzitten geeft spanning en in de overgangen stap-draf kwam ze wat van mijn hand af. Daarbij heeft ze een beetje een zwaaiend voorbeen wat er snel onrustig uitziet. Ik denk dat dat het meest is aangerekend. Het irriteert alleen dat er verder geen commentaar staat. Alleen stekend en spanning. Maar verder niets over stelling, buiging, aanleuning. Daar zou ik veel meer aan hebben. Vorig jaar stond er op mij protocol: paard kan soms druk worden, amazone houdt het goed onder controle. Daar was ik gewoon blij mee. Nu rijden we dan wel een klasse hoger, maar ze is zoveel verbeterd..
Met mijn ander paard stond ik ook vaak verbaasd naar mijn punten te kijken. Ze loop met veel afdruk en een leuke (eigen)houding. Ik werk me kapot maar kreeg wel vaak punten en prijzen.
Ik ga me maar weer gewoon inschrijven, het nadeel is alleen dat mijn zelfvertrouwen weer geslonken is. Maar bij de eerst volgende winstpunt zal ik in gedachten deze jury groeten.
En op een vreemde jury afstappen vind ik toch moeilijk. Ik denk dat er weinig uitleg mogelijk is. Paard steekt en dat zal ik maar moeten zien op te lossen.
Elisa2 schreef:
Ben ik het mee eens,alleen jammer dat ze in de B dan een opgericht paard willen zien,die ook nog eens verzameld moet lopen..dat kan mijn 4-jarige echt niet aan,en toch wil ik hem langzaamaan meenemen op wedstrijd en als de Jury's zouden jureren in de B zoals ze zouden moeten, dan zou dat geen probleem zijn{ het is ook niet echt een probleem van mij maar het valt me in het algemeen op}
Remember schreef:Ben ik nou zo'n beetje de enige die geen problemen heeft met jury's?