toiletteren (foto's van knotjes wat tedoen bij pluis manen)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annetjuh1988

Re: toiletteren (foto's van knotjes wat tedoen bij pluis man

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:12

love_sodera schreef:
met n snijmesje is dan juist wel de oplossing... t enige probleem is, is dat je t heel goed bij moet houden ofzo, want je krijgt er wel hele lelijke plukjes onderin van... :S maar als je t goed doet kan t wel!

als je het met zo'n snijmesje van onder eraf haalt, haal je er niks van de dikte af toch? ik deed het eerst namelijk met een snijmesje, alleen de manen bleven zo dik, en dan kon je helemaal niet meer normaal opvlechten..
dus vandaar dat ik het nou steeds trek

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:58

Sjuimpje schreef:
Dat het zou jeuken hoor ik wel vaker, ik geloof daar echter niet in.
Ik ben ervan overtuigd dat de menselijke hoofdhuid gevoeliger is als een manenkam van een paard. Die producten zijn allemaal zo uitvoerig getest (en vaak nog op dieren ook...) dat ik dat zonder te twijfelen op mijn paard smeer.
(Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd, je hebt tenslotte ook paarden die bijv. allergisch zijn voor gras)

Klopt, Bij van Baalen op stal doen ze alle paarden na het vlechten inspuiten met haarlak.Ook staat er standaard een grote pot gel in de kast.En ze hebben er echt geen last van.Iemand Vrijdagavond Kigali op de hengstenshow bij van manen gezien?? Wat liep ie super ontspannen de baan rond, echt fantastisch.....Hij had dus echt geen jeuk hoor Haha! Clown

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 00:21

xJustMe schreef:
Biertje Haha!

Als je wax en haarlak ed in de manen doet gaat dat bij een paard jeuken. Mn nichtje vlecht altijd met bier in: dat is natuurlijk en gaat niet jeuken, waardoor ze ook niet gaan schuren. Haha!

ik vlecht ook vaak met bier... gewoon een beetje bier op een sponsje doen, over de manen wrijven....en voíla...
het werkt super!!! en je ruikt er helemaal niets van !!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:00

annetjuh1988 schreef:
als je het met zo'n snijmesje van onder eraf haalt, haal je er niks van de dikte af toch? ik deed het eerst namelijk met een snijmesje, alleen de manen bleven zo dik, en dan kon je helemaal niet meer normaal opvlechten..
dus vandaar dat ik het nou steeds trek

dan doe je t nie goed...
als je t mesje goed scherp hebt, en je begint bij de manenkam en je "kamt" vrij stevig door zn manen heen trek je er van alles uit hoor!