Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Udo2001 schreef:Dank je Vajramani, fijn om te weten dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. Ik vind het heus niet erg dat een paard schrikachtig of bang is bij de eerste keren op wedstrijd, maar waarom linksom niet en rechtsom wel??? Je bedoelt denk ik met in de ring rijden even te gaan galloperen??? Misschien inderdaad niet zo'n slecht idee, zal er eens aan denken. Dat van die buitenteugel is inderdaad ook een goede, alleen soms is het moeilijk als ze echt kijkerig zijn om die binnenstelling te krijgen vaak worden ze zo sterk in die buitenhand, heb ik gemerkt.
En Patos, waarom geen overgangen stap-galop??? Is alleen maar een antwoord of het paard dus daadwerkelijk goed aan je been is, zie er zelf dus wel het nut van in. Bij jonge paarden zijn de overgangen en de aanleunig het belangrijkst. Dat is mijn mening, en tuurlijk zijn er jonge paarden bij die dit niet aankunnen, maar mijn paard gallopeert heel gemakkelijk.
essie79 schreef:Ik zie het nut van dergelijke overgangen niet echt in, schade ook niet echt trouwens. Maar ik snap de redenatie ook niet dat wanneer een overgang stap- galop goed verloopt, dat bewijst dat het paard dus aan het been is..
Udo2001 schreef:Dank je Vajramani, fijn om te weten dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. Ik vind het heus niet erg dat een paard schrikachtig of bang is bij de eerste keren op wedstrijd, maar waarom linksom niet en rechtsom wel??? Je bedoelt denk ik met in de ring rijden even te gaan galloperen??? Misschien inderdaad niet zo'n slecht idee, zal er eens aan denken. Dat van die buitenteugel is inderdaad ook een goede, alleen soms is het moeilijk als ze echt kijkerig zijn om die binnenstelling te krijgen vaak worden ze zo sterk in die buitenhand, heb ik gemerkt.
Udo2001 schreef:Ben vandaag weer weggeweest met mijn paard Udo, hij heeft zich werkelijk waar super gedragen dit keer. Het was wel in een andere rijhal, zonder die akelige hekjes. Goed aan mijn been, wel iets wat gespannen maar kon hem daar goed doorheen rijden. Eindresultaat was 151 punten, hoop dat het zo door blijft gaan.