Op welk leeftijd van 't paard de eerste wedstrijd? (Dr)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skogan

Re: Op welk leeftijd van 't paard de eerste wedstrijd? (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:04

Dus 't hangt gewoon af van 't paard, of die snel volgroeit, of die mental volwassen is enz enz..
Mijn Wanda is heel erg volwassen, best kalm voor 'n tuiger en niet zo "spierenloos" als 'n jonge net aangereden paard.

Dus... na al jullie berichtjes heb ik besloten om toch maar 'n proefje te rijden. Onze EERSTE FRANSE wedstrijd komt 27 maart. Gewoon onderdelinge, effe kijken hoe mijn merrie reageert tussen al die vreemde paarden Cool

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:07

Bij mijn pony begon ik toen ze 5 was.. Vorig jaar ben ik begonnen en nu zit ik in de L2. Met mijn paard begon ik toen hij 8 was in de B, (toen kreeg ik hem pas Haha! Heb drie weken later al gestart) en nu is hij nog steeds 8 en ik heb nu 16 winstpunten in de B in 8 wedstrijden.. Dus op naar de L1!!

Goed dat je eerst onderling mee doet!

Rachelle1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:44

peeky schreef:
Mijn paard was 5 toen ik haar begon uit te brengen op wedstrijd. 4 kan ook al, maar paarden die met hun 3e worden ingereden en meteen na een maand of 3/4 uitgebracht worden op wedstrijd ben ik zwaar op tegen Al die prestatiedrang tegenwoordig...

hoi!

ik heb veel ervaring met paarden. Ik maak ze zadelmak als ze 2,5 of 3 jaar oud zijn. Ik rij ze 3 maanden en dan start ik ermee. Ze hoeven van mij en ook andere ruiters die dat doen niet te presteren maar het belangrijkst is dat ze ervaring opdoen met andere paarden en andere omgeving en met vervoer. Dit komt ten goede als de paarden m of z of nationaal gaan lopen.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:14

het hangt van het paard af of je gaat starten gezien de leeftijd is het geen probleem .als hij netjes door de wendingen gaat hij blijft recht op de ac lijn hij reageert goed op je hulpen dan zou ik het zeker proberen

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:02

Toen mn paard 4 jaar was heeft hij zijn eerste wedstrijd gelopen was met m in de L1 begonnen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:23

Femmes86 schreef:
hmmm schreef:
Ik kwam een keer op wedstrijd en daar was een vrouw aan het zeuren dat ze al 25 winstpunten had in de B maar ze mocht niet door naar de L omdat het paard te jong was..

Vink toch knap als het maximum op 20 B winstpunten ligt..

Ja maar als je paard nog te jong is, geldt deze grens niet!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:22

Met samsam zijn we in de B begonnen toen hij 4 was.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:44

Met mijn pony ben ik begonnen toen hij ongeveer 4,5 jaar was. Het leek ons (mijn ouders en ik) toen verstandiger om een jaar te wachten voordat we op concours zouden kunnen gaan.
Ik denk dat de vooral professionelere ruiters al heel vroeg met hun jonge paarden op pad gaan, omdat de paarden zo heel veel ervaring op kunnen doen.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:57

ik heb me eerste wedstrijd een maand geleden gereden
met paardje is net 4 Haha!
ik doe er max 2 in de maand
heel rustig aan Knipoog

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:43

Odin d'r eerste B wedstrijd was toen ze 8 was.
Dit jaar wordt ze 11 en zijn we L2 Ja
En we rijden eigenlijk heel weinig wedstrijden, vaak één keer in de maand, en in de zomer bijna helemaal niet.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:27

Mijn paard is gekocht door zijn vorige baasje op zijn 3,5. Toen was hij zadelmak en kende verder nog helemaal niks. Hij is toen licht aangereden en op zijn 4 gecastreerd. Met zijn 5/6 is ze hem in de B gaan starten, in het begin was hij niet braaf maar uiteindelijk is hij op zijn 6 Brabants kampioen B geweest! Toen hij ongeveer 8 jaar was liep hij denk ik M2 maar is wel altijd op hoger niveau getraind. Nooit veel wedstrijden gelopen en pas laat begonnen. Nou was dit bij hem ook wel nodig hij was met zijn 3,5 nog maar 1,61 ofzo en nu richting 1,70. Ik vond dit zelf eigenlijk wel een groot voordeel toen ik hem kocht. Ik zou ze zelf niet snel voor hun 4 / 4,5 jaar starten. Als je niet al teveel pech hebt en goede begeleiding zit je al snel binnen 2-3 jaar in het Z2 en dat is met een 6,5/7 jarige ook prima toch?
Veel succes met je proefje Skogan!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:04

Mijn pony heb ik voor het eerst gestart in het jaar dat hij vier werd...
Maar ik denk dat je zelf maar een beetje moet kijken of je paard er al aan toe is. Dat verschilt namelijk per paard.
Maar pony's ontwikkelen zich naar mijn idee eerder...