dressuurwedstrijden met bodyprotector?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ik vind dressuur rijden met een bodyprotector

heel verstandig, dat doe ik zelf ook!
5 (6%)
verstandig maar dat doe ik zelf niet!
31 (41%)
ik vind het er niet uit zien! en overbodig!
15 (20%)
ik vind het er niet uitzien! [maar toch ook wel verstandig]
24 (32%)

Totaal aantal stemmen: 75

Scum

Re: dressuurwedstrijden met bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:29

Een te grote BP is zelfs gevaarlijk. Ik heb er zelf (nog steeds) geen, en dus leen ik die van mijn vriend steeds. Maar als ik dan in het bos over een hindernis ga kruipt het ding omhoog naar mijn nek waardoor ik tijdelijk niks zie. Hij zit ook niet lekker zo.
Afgelopen jaar in Ede had ik die van Lielle geleend en die paste precies goed. Niet gevoeld dat ik 'm aan had.
Hopelijk dat ik volgende week in Equitana een fijne vind!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:00

Maar worden BP's ook echt gecontroleerd of ze echt helpen?
Bij caps heb je een veiligheidsnummer, en bij BP's?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:02

Jawel, ze zijn gekeurd en krijgen een level (ik dacht dat level 3 het hoogste was).

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:05

Ik vind het er niet uitzien en doe het zelf dus ook niet. Ik ben toch wel zo'n tiepje die het er alleen al niet doet omdat ik het er niet uit vind zien en bij mij is het ook overbodig, want Safira en Rozemarein doen niks geks

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:11

Melanie15 schreef:
Ik vind het er niet uitzien en doe het zelf dus ook niet. Ik ben toch wel zo'n tiepje die het er alleen al niet doet omdat ik het er niet uit vind zien en bij mij is het ook overbodig, want Safira en Rozemarein doen niks geks

je weet maar nooit!
maja ik denk er precies zo over Bloos

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:41

Nee, beta 3 is niet de hoogste veiligheidsgraat. Je hebt er ook in met beta 7. Dat is een Canadese, tipperary heet hij. Deze is wel in Nederland verkrijgbaar maar voor een prijs van rond de 400 euro. Ik heb m ook en hij is super fijn. Ik heb m alleen in Amerika besteld, dat scheelde 200 euro.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:36

Ik weet bijna wel zeker dat ik de eerste paar keren in iedergeval op het losrij terriein mn BP aantrek Haha! Haha!:D

Ik bepaal tijdens het losrijden wel of ik het wel of niet in de proef zelf doe Haha! Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:33

ik heb een keer gedaan, precies op de Nederlandse met dressuur(springen ook hoor) maar dat was omdat ik door me rug was gegaan!! Bloos
verder gebruik ik dat ding nooit, alleen voor de cross!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:15

steffie4ever schreef:
IngridM schreef:
als ik ooit wedstrijden zou gaan rijden, zou dat MET bodyprotector zijn ja. Die draag ik altijd, binnen, buiten, met dressuur, zomer, winter, dus ook met wedstrijden............ Knipoog
Of het mooi is of niet boeit me niet zo, ik zit niet op m'n paard om mooi te zijn.

dat is duidelijk Haha!
maar doe je dat echt voor de veiligheid of voor een andere reden?

want ik ken een meisje (noujah een 'vriendin' van mij) die een bodyprotector draagt om dat ze dan rechter op zit Rolleyes

nee hoor puur voor de veiligheid. Heb bijna 2 jaar geleden een zwaar ongeluk gehad waarbij de prognoses niet zo fijn waren (viel gelukkig mee) Maar na 9 weken ziekenhuis en 8 maanden revalidatie piep je wel anders en interesseert het je niet meer zo hoe je eruit ziet te paard.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:12

ja ik moet me bij IngridM ansluiten .. helaas..

Alleen helpt een BP helaas niet tegen het breken van je knie Haha!
Met losrijden zou ik het ook eerder doen dan in een proef. Maar het is wel waar als je een keer een goede klapper hebt gemaakt dan is uiterlijk een stik onbelangrijker. En eigenlijk is het wel jammer dat somigen (zoals ik) eerst die klapper moeten maken voor ze er zo over denken.

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 06:09

Draag je zo'n bp over of onder je wedstrijd tenue? (Heb er nog niemand mee zien rijden.) Het doet me denken aan een zwemvest. Haha!
Bij springen en bij mensen die moeilijke en/of jonge paarden trainen kan ik me het goed voorstellen, maar wat doet zo'n ding nou als je er gewoon af valt? Ik brak gewoon mijn arm of kneusde mijn heup, en iemand anders verdraaide eens haar schouder en had een hersenschudding, maar wat gebeurt er met je ribben, vraag ik me af. Je nek is ook niet beschermd, dus helpt zo'n ding wel tegen simpelweg vallen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:00

Znoin schreef:
dus helpt zo'n ding wel tegen simpelweg vallen?

nee natuurlijk helpt zo'n 'ding' niet tegen vallen...........dat zou mooi zijn.

Het helpt de gevolgen beperken van het vallen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:55

Een bodyprotector helpt gewoon om de vitale delen te beschermen: een gebroken arm is niet leuk, een gebroken rug kan een rolstoel of erger betekenen. Er bestaan wel losse elementen voor de nek, maar die worden nog maar weinig gebruikt.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:33

Ik ben een keer zonder BP gevallen door een hindernis, resultaat: 3 gekneusde ribben... Verdrietig Ik heb een heel jong paard wat af en toe heel graag laat zien hoe hoog hij in het bloed staat en mijn bodyprotector (aangeschaft na mijn val) gaat echt niet meer af! Haha!
Mooi zijn heb je erg weinig aan hoor vanuit je ziekenhuisbed!!! Hamer

Simonbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:33

Een bodyprotector is voor mij een must, maar hij moet wel goed passen. Ik lease een professionele bodyprotector voor weinig geld en als ik weer groei, dan kan ik mij een andere laten aanmeten. Ik doe dat via Buzzy Horse Shop in Beek-Ubbergen. Je kunt ze bereiken via de website

www.jachtruiter.nl

Links onderaan zie een link voor de bodyprotectors. De mevrouw van die winkel doet veel voor jachtruiters en ze heeft veel verstand van kleding en veiligheid.

Groetjes,

Simon van Callandt

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:21

Dit topic is al vrij oud. Daarbij loopt er nog een recent topic over hetzelfde onderwerp: viewtopic.php?f=29&t=510056 Daarom hier een slotje