Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
broertje schreef:Tegenwoordig lijkt het wel of je alleen nog maar een winstpunt rijdt als je paard in "de krul" loopt!! Als je in een B proefje een netjes op de letters gereden proef laat zien met een ontspannen paard en een CONSTANTE hoofd-hals houding zou dat genoeg moeten zijn voor precies 156 punten!!! Zo staat het ook in het proeven boekje, pas in de L1 komt de nageeflijkheid erbij kijken, maar helaas is de realiteit tegenwoordig anders..................
Kylan schreef:Ik vind nagefelijk en aan de teugel wel een verschil. Een paard moet in de B wel nagefelijk zijn, maar hoeft nog niet prima aan de teugel te gaan.
Het is jammer dat heel veel jury's niet zien of de krul 'erop getrokken wordt' of dat een paard gereden is. Als een paard ontspannen de hand volgt en netjes rond loopt, en de ruiter trekt niet, doet niet te gek en rijd nette figuurtjes, dan moet er een winstpunt gegeven worden. Als een van die dingen niet klopt, dan mag er ook wel flink naar beneden gepunt worden. Nog te vaak wint het meisje die de krul strak op het paard trekt en de figuren afraffelt, puur op de krul krijgen ze dan punten, dat vind ik ook niet kunnen.
Dus mijn mening: Een paard in de B moet fijn de hand volgen, de ruiter mag niet trekken, moet netjes op zn paard zitten (daar wordt ook veel te weinig aandacht aan besteed) en moet de figuren netjes afwerken. Dan kan je maximale punten halen, ontbreekt een van de dingen, dan mag er flink omlaag gepunt worden.
Fitzroy schreef:Bij de paarden gaat de stelling bij mij zeker op.
Bij de pony's vind ik een proef met een pony die horizontaal loopt, geen sterren loopt te kijken, een ruiter met een stille hand en nette figuren toch zeker winstwaardig.
runningkawa schreef:Fitzroy schreef:Bij de paarden gaat de stelling bij mij zeker op.
Bij de pony's vind ik een proef met een pony die horizontaal loopt, geen sterren loopt te kijken, een ruiter met een stille hand en nette figuren toch zeker winstwaardig.
Daar ben ik het helemaal mee eens
Bij de pony's vind ik gewoon prettig en correct omgaan met de pony belangrijker dan het 'perfecte" lopen