Weltall en Salinero

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odie

Re: Weltall en Salinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 00:37

Ik weet ook dat martin schaudt enorm veel druk op zijn paarden zet tijdens het rijden.

Ik heb hem weltall zien rijden in Berlijn november 2003 en dat was nog voor zijn trauma, maar het was even gespannen als de wedstrijden na het ongeluk.

Vooral de stap en de galop (met name de galopappuyementen, in de series gaat hij beter galopperen) hebben veel aandacht nodig wil hij salinero aankunnen in de ring.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:48

Odie schreef:
Ik weet ook dat martin schaudt enorm veel druk op zijn paarden zet tijdens het rijden.

.

Inderdaad!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:56

Dit is IMO een trekje wat je bij 90% van de Weltmeyer afstammelingen terug ziet. Ik denk niet dat druk, spanning of angst dit probleem verergert. Over het algemeen heeft een Weltmeyer juist druk op de ketel nodig, anders gaan ze alleen maar lekker in het eigen ritme schommelen van links op rechts.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:20

Ik ben niet echt kapot van het paard, hij kan dan misschien goed de piaffe en passage maar het paard op zich ... ik word er niet echt warm van.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:00

Het is een mooi paard Ja Maar die staart.......... dat is jammer, zo ziet het er niet ontspannen uit

Voor de rest........ zal weltall aan de kwaliteiten van Salinero kunnen tippen??? Knipoog Mijn antwoord: nee.............

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:02

Salinero kan ook goed passageren en piafferen, als de galop dan wat minder is bij Weltall (bij Salinero is de galop naar mijn idee wel goed) dan zou ik denken dat Salinero zou winnen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:17

Ik vraag me af waar op de derde foto het rechterachterbeen blijft?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:33

kimmie1 schreef:

Op welke foto vraagt men dat NIET af???

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:22

Nou, als ik de discussie hier zo lees, lijkt het wel een tweederangs hobbelknol. Wat een kritiek allemaal. Natuurlijk mag je je mening erop na houden. Maar vergeet niet (en ik denk dat we het daar allemaal wel over eens moeten zijn) dat het wel een bovengemiddeld goed paard is. Dat zijn de meeste paarden in de GP. Maar deze kan daarbij ook nog eens apart de piaffe en passage. Dus zeggen dat het niks is, dat komt een beetje merkwaardig bij mij over.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:10

Sullie97 schreef:
Salinero kan ook goed passageren en piafferen, als de galop dan wat minder is bij Weltall (bij Salinero is de galop naar mijn idee wel goed) dan zou ik denken dat Salinero zou winnen.

Volgens mij is de galop juist Salinero's minste punt.... Hij duikt gigantisch op de voorhand, o.a. bij de wissels en gooit (dus) z'n kont de lucht in. Daardoor zijn de wissels relatief kort. Ook in de pirouetten gaat hij (nog) te weinig zitten. Maar hij is natuurlijk nog jong en ik twijfel er niet aan dat Anky dat er nog wel uitkrijgt.
Dat Schaudt er druk achter zet zou best kunnen, ik heb hem nog nooit van dichtbij zien (los)rijden. Dat Anky met druk rijdt is wel zeker.... Helemaal met losrijden. Een echt ontspannen paard heb ik bij haar nog nooit gezien, misschien alleen Bonfire toen ie al oud was.
Die staart schijnt inderdaad een gevolg te zijn van het ongeluk, dus heeft niets te maken met spanning ofzo.
Een voorkeur heb ik niet echt. Het gaat uiteindelijk om de proef die ze neerzetten. Wat dat betreft vind ik het wel leuk als ze heel erg aan elkaar gewaagd gaan worden. Goed voor de spanning.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:19

greetjebee schreef:
Sullie97 schreef:

Volgens mij is de galop juist Salinero's minste punt.... Hij duikt gigantisch op de voorhand, o.a. bij de wissels en gooit (dus) z'n kont de lucht in. Daardoor zijn de wissels relatief kort. Ook in de pirouetten gaat hij (nog) te weinig zitten. Maar hij is natuurlijk nog jong en ik twijfel er niet aan dat Anky dat er nog wel uitkrijgt.
Dat Schaudt er druk achter zet zou best kunnen, ik heb hem nog nooit van dichtbij zien (los)rijden. Dat Anky met druk rijdt is wel zeker.... Helemaal met losrijden. Een echt ontspannen paard heb ik bij haar nog nooit gezien, misschien alleen Bonfire toen ie al oud was.
Die staart schijnt inderdaad een gevolg te zijn van het ongeluk, dus heeft niets te maken met spanning ofzo.
Een voorkeur heb ik niet echt. Het gaat uiteindelijk om de proef die ze neerzetten. Wat dat betreft vind ik het wel leuk als ze heel erg aan elkaar gewaagd gaan worden. Goed voor de spanning.

de kenner spreekt Dromen Slapen

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:39

Tuurlijk zet anky haar paard op scherp zo vlak voor de proef, dat doet vrijwel iedereen, maar om nou te zeggen dat zij zeker weten met veel druk rijdt NEE.

Het ziet er altijd licht, ongedwongen en harmonieus uit wanneer ze haar paard op concours in de ochtendtrainingen rijdt, op zo'n moment moet ze niet bijna de ring in, dus zet ze er ook geen druk op.

Martin schaudt doet dit juist wel, die zit continu te stampen alsof hij over 2 minuten moet starten, terwijl hij slechts 'oefenrondjes' in de wedstrijdring aan het rijden is. Hij vecht met zijn paard, dit heb ik anky nog nooit zien doen.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:53

kimmie1 schreef:

Nooit van momentopname gehoord? Verward

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:39

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:45

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 01:09

Citaat:
Nooit van momentopname gehoord?

Jawel hoor, das een opname van een moment! Pling

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:30

ik vind het er met lancet toch eigenlijk wel super uitzien!!! is misschien maar een foto, maar hij ziet er goed uit! als vond ik hem bij imke ook erg gaaf!

maar lijkt het of heeft hij geen ijzers? Verward

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:36

greetjebee schreef:
Hij duikt gigantisch op de voorhand, o.a. bij de wissels en gooit (dus) z'n kont de lucht in.

Beetje overdreven...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:37

rockey schreef:
ik vind het er met lancet toch eigenlijk wel super uitzien!!! is misschien maar een foto, maar hij ziet er goed uit! als vond ik hem bij imke ook erg gaaf!

maar lijkt het of heeft hij geen ijzers? Verward

Ik weet het niet, het lijkt zo dat er geen ijzers onder zitten.
Het ziet er goed uit, maar wel wat strak.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:50

Nistria schreef:
greetjebee schreef:
Hij duikt gigantisch op de voorhand, o.a. bij de wissels en gooit (dus) z'n kont de lucht in.

Beetje overdreven...

Idd.............. anders had hij nooit gewonnen

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:17

Die Lancet ziet er idd super uit! Kdenk dat we eigenlijk op Salinero / Weltall / Lancet geen commentaar mogen geven... er is niemand hier op bokt die meerijdt op dat niveau.. ze weten heus wel wat ze met de paarden doen en ze rijden niet voor niets mee met de top he!

xx

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:20

Lancet heeft ieder geval niks te klagen over het uitzicht Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:36

't Is misschien een "moment opname" maar ik vond Lancet altijd gelukkiger/vrolijker overkomen met Imke, als met Emma Hindle!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:47

Belli schreef:
Die Lancet ziet er idd super uit! Kdenk dat we eigenlijk op Salinero / Weltall / Lancet geen commentaar mogen geven... er is niemand hier op bokt die meerijdt op dat niveau.. ze weten heus wel wat ze met de paarden doen en ze rijden niet voor niets mee met de top he!

xx

Ja

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:56

Sjuimpje schreef:
Moet Weltall inderdaad eerst leren galopperen en stappen,
daarbij vind ik zijn verruimingen in alle gangen slecht. Hij is te beperkt in de lendenen.

Zijn pasage en piaffe zijn natuurlijk fenomenaal, net als zijn silhouet.

Helemaal mee eens, ik ben absoluut niet bang voor Weltall als concurrent voor Salinero. Salinero is veel meer bevestigd, als je van die term kunt spreken op GP niveau, maar jullie begrijpen hopenlijk wat ik bedoel. Cool

En die opmerking van 'een echt ontspannen paard heb ik bij Anky nog nooit gezien'.... Verward Dat vind ik heel vaag, ik vind juist dat het een toonbeeld is van vertrouwen in de ruiter, van niet de makkelijkste paarden.