18+ en met een pony op wedsrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinM

Re: 18+ en met een pony op wedsrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:15

over wie heb je het?
ik was gewoon nieuwschierig omdat hier gezegt werd dat een pony niveau "had" bij de paarden, terwijl mij verteld was dat dit niet mocht.
gewoon nieuwsgierigheid, niets aanvallendheid.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:16

flirtvogel schreef:
over wie heb je het?
ik was gewoon nieuwschierig omdat hier gezegt werd dat een pony niveau "had" bij de paarden, terwijl mij verteld was dat dit niet mocht.

over wie ik het had? ik had het over een pony waar ik ben wezen kijken om em eventueel te kopen, een superbeestje, Morwen Collin. Helaas net aan de kleine kant voor mij... Hij stond toen in zeeland. Volgens mij is ie verkocht maar wel ergens in zeeland blijven staan.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:19

sorry was eiglijk niet voor jou bedoeld, was vergeten om op het quote knopje te drukken, het was voor love_sodera

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:19

sorry was eiglijk niet voor jou bedoeld, was vergeten om op het quote knopje te drukken, het was voor love_sodera

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:21

Citaat:
dit heet volgens mij gewoon je ongelijk niet kunnen toegeven en dingen over andere topic's hier gaan uitvechten!
en t zou idd discriminatie zijn als je niet met een pony-ras bij de paarden zou mogen springen, t enige voor wie t nadelig is is voor jezelf omdat je in lijntjes niet goed uitkomt met je galopsprongen!!!

nou ik denk dat ik t hier over jou heb!
je kunt hier je ongelijk niet toegeven, der is door verschillende mensen gezegd dat je WEL met een pony bij de paarden mag springen maar je BLIJFT zeggen dat t niet mag, en je kunt in het topic over de RK je gelijk niet halen dus blijf je ook hier zeuren!!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:24

ik heb je gepbt ik wordt hier wel een beetje moe van Slapen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:19

Onze E-pony start ook tussen de paarden, dat is gewoon een klein gebleven KWPN-er .

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:23

Mensen.......... we zijn het hier allemaal met 1 persoon niet eens........ Knipoog Ga dan verder per Pb ipv met zn alleen haar in het topic te overspoelen met reacties die niks bij het topic toevoegen Lachen

Bedankt..............

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:24

MissSisa de vredesstichter....

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:36

Ik weet dat je met een klein paardje {pony} Knipoog
Wel met de dressuur bij de paarden mogen starten

Sommigen mensen worden niet zo groot en is het aan gezicht mooier als je op een pony rijd en de kombinatie lijkt mooi

Dan een veelte kleine ruiter of amazone op een te groot paard
Ken er helaas genoeg die op te groten paarden rijden en zelf nog geen 1.60 zijn
oogt niet mooi
Dan maar op een klein paardje en dan een mooie kombie zijn

En ik vint het wel leuk dat het zo kan
je staat wel even gek te kijken
maar uit ijndelijk wel beter voor de kleinere mensen onder ons
Die dus 18 + zijn

Kunnen zij ook gewoon rijden met fun Haha!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:14

Kylan schreef:
flirtvogel schreef:
over wie heb je het?

over wie ik het had? ik had het over een pony waar ik ben wezen kijken om em eventueel te kopen, een superbeestje, Morwen Collin. Helaas net aan de kleine kant voor mij... Hij stond toen in zeeland. Volgens mij is ie verkocht maar wel ergens in zeeland blijven staan.

ja collin staat nu in zeeuws-vlaanderen, hij is overigens opnieuw Z2 maar nu bij de ponies! Inderdaad een super beestje!!

Om even ontopic te blijven: Ik start met mijn welshcob M1 (M2 startgerechtigd) bij de paarden, en met mijn arabiertje ook M1 bij de paarden. De cob is 1.56m en mn arabiertje is 1.53m. Ik heb nog geen nadelen gehad van de kleine stokmaat, kheb gewoon winst als ik het verdien. Kheb nog geen juries getroffen die mij met een ander oog hebben beoordeeld dan de rest van de rubriek! Met mijn arabier spring ik ook gewoon tussen de paarden, mag gewoon! Dus gewoon lekker met je pony verder blijven rijden!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:43

ik startte mijn E-pony(vuilnisbakkie) tussen de paarden!! en hij liep tussen de paarden 10x beter(springen) we sprongen bij de ponys Z, bij de paarden dus automatisch M, maar we mochten Z paarden starten! Tong uitsteken

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:48

Ik start nog niet, maar ben het wel van plan als een van mijn pony's er klaar voor is.

Ik ben nu zelf 20 en de pony's waar het om gaan zijn 100 en 107 cm. Ik zal uiteraard alleen maar gaan dresuren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:51

Ik ben 28 en ben halverwege mei 2004 begonnen met starten.
Op een jonge NRPS-D-pony merrie van ongeveer 1,45.

De pony is nog erg tenger, maar op zich lijkt de combinatie niet raar. Steek er niet onderuit geloof ik Knipoog We Hebben in de B veel prijzen gewonnen en elke proef 1 of 2 winstpunten gereden. Kan dus niet zeggen dat je in lagere klassen nadeel hebt van dat je op een pony tussen de paarden start.

Heb slechts 3 keer een opmerking gehoord, waarvan 1 negatief bedoeld, maar die persoon werd gelijk door omstanders op de plek gezet Haha! Tong uitsteken

Dat was (heb ik van mijn voorleester): Goh, wat dom, die rijd met een pony bij de paarden...
Omstanders: Nou, met zo'n pony kan dat ook prima! Tong uitsteken hahahaha... Het raakt me niet. Van jury's heb ik nog nooit negatief commentaar gehad.

We zijn nu L1 met 2 wintspunten, en dat het nu even niet zo hard gaat heeft niets te maken met haar pony zijnde, maar meer met haar onervarenheid en angstige/nerveuse gedrag in binnenbakken en dat we nog niet helemaal klaar waren voor de L1 toen we overstapten...

Het plan is om over te stappen, maar vooral omdat ze net even wat te smal is voor mij om lekker te kunnen rijden. Als ze wat breder en een paar centimeter groter was geweest, dan had ik fijner kunnen rijden op haar...

Veel plezier als je besluit te gaan starten!
De meeste juryleden bekijken je als combinatie en hoe je je paard en de proeven rijdt. Als dat er goed uit ziet, dan krijg je echt je punten wel!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:55

Ik ben 21 jr,
en rij met mijn haflinger nu al 2 seizoenen bij de paarden, mijn haf is 1.44 klein.
En we hebben in 1 seizoen het B uitgereden.
Heb nu 1 x L1 gestart met als resultaat: 2wp.
Dus het gaat heel erg lekker!!

Reacties krijg ik meestal niet, maar wel vage gezichten, zowel van jury als publiek!! Sommige mensen roepen dat ie leuk kan lopen! maar dat weet ik al, anders start ik niet met haar!!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:06

Ik ben 29 jaar (bijna 30 Huilen ) en rij met een E-pony van 1.53m bij de paarden. Na twee gereden proefjes in de B-dressuur heb ik nu drie winstpunten. Dus voor mij nog geen discriminatie. Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook niet zo groot ben (1.65m) en sommige mensen vragen of het nu een pony of een paard is Haha! .
Ik zie trouwens best veel pony's tussen de paarden starten en ik denk dat het een paar jaar terug misschien een nadeel was maar omdat er tegenwoordig aardig wat pony's tussen de paarden rondlopen denk ik dat het allemaal wel mee valt.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 01:13

Kan prima, al helemaal t/m de M2. Daarna schijnt het wel wat lastiger te worden. Het ligt er denk ik ook wel iets aan hoe oud je bent. Mijn instructrice is denk ik 38 ofzo en rijd Z2+18 met een arabier van 1,53. Ze is niet echt klein (toch zeker 1,70) maar heeft vaak last van haar rug en met wat vlakkere gangen kan zij tenminste paardrijden. Ze word meestal eerlijk beoordeeld, soms niet met als commentaar van de jury "je zit op een pony". Ik kan me wel voorstellen dat een jury bij iemand van 20 denkt oh die wil haar pony niet verkopen ach... Maar bij een ouder iemand zoiets heeft van koop toch een paard! Maar ze moeten ook gewoon de voorschriften naleven en iedereen gelijk beoordelen. Al vind ik het zelfs soms ook moeilijk vergelijken. Een KWPN'er van 1,75 met een arabier.
Maargoed laatst had ze ook gewoon in 2 proeven 4 winstpunten! Vanaf het ZZ-licht word er trouwens wel gediscrimineerd in Nederland, dan moet je wel een "paard" hebben om te mogen starten. Maar dan kan je wel gewoon in Duitsland of Belgie verder.

NathalieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:57

Ik ben ook van plan om met mijn pony van 1.55 m bij de paarden te gaan starten. Ik heb alleen dit jaar nog bij de ponys en ik zei vroeger altijd dat ik dan over ging op een paard, maar ik heb deze pony nu een maand of 8/9 hier en ik ben echt hartstikke gek op hem geworden dat ie er NOOIT meer uit gaat. Ik ga het dus gewoon proberen!
Ik heb nu 1 keer met hem tussen de ponys gestart en kreeg toen al reacties van mensen dat ze dachten dat het een paard was, daar was ik dus wel blij mee. Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:12

ik rijd nu een Fries, die is ongeveer 1,55... Denk niet dat iemand zich zal afvragen of het een paard is als ik die in de toekomst uit ga brengen, terwijl de maat toch echt E-pony is...
Als de ruiter niet zo groot is, is het inderdaad moeilijk te zien of het een grote pony of een klein paard is. Ik kon het ook niet aan Dancer haar pony zien toen die over het terrein liep, Het meisje waar ik voor reed merkte wel op: Goh is dat niet een pony?, toen legde ik de link met Dancer Bloos Haha! omdat ik wist dat ze moest starten Haha!

Ik ben zelf ook nog geen 1,65. Moenira is nog net wat te smal, mijn eigen pony (breder en tegen de 1,50) past precies, en op Fardau (breed en dus 1,55) lijkt de combinatie helemaal goed, dan rijd ik voor het oog op een paard...

Als ik in de toekomst ooit nog eens een eigen paard koop voor wedstrijden, dan wordt het een kleine maat... (scheelt waarschijnlijk ook nog in de kosten, want tegenwoordig wil iedereen kastelen... Die net-1,60 maatjes zijn wat minder gewild geloof ik Schijnheilig Tong uitsteken )

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:37

Ik ben vorig jaar 18 geworden. Met als voordeel dat ik mag autorijden, als nadeel dat ik met mijn pony niet meer bij de ponys mag starten.
Ik heb besloten bij de paarden door te gaan. In de Z1. Heb tot nu toe een wedstrijd gereden, waar we eerste werden met 191...

Mijn pony is btw een NRPS van 1.54

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:45

Ik ben 18 en rijd met een fjord tussen de paarden.. De ene jury vind et heel schattig en de andere jury vindt het maar niks. Ik heb één keer bij een jury gereden die alle haflingers en fjorden onderaan had geplaatst met heeeele lage punten, maar heb ook wel eens onterecht een winstpunt gehad van een jury die gek is op alles wat niet KWPN is..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:00

Ik ben 20 en start regelmatig onderlinge wedstrijden (alvast een oefening op het officiele, gewoon voor de ervaring etc.)
Mijn ukkie is 1.38,5m, lekker klein dus. Het is een Welsh C dus wel breed gebouwd.

Ik ben van mening dat als jij een goede proef neerzet het goed te doen is. Je hebt ook van die mensen die dan zeggen oh maar zie je wel ik start met een pony dus dan krijg je minder Slapen
Slaat nergens op, als je je pony goed presenteert en een goede proef neerzet moet het zeker wel lukken!

Gelukkig starten er tegenwoordig steeds meer mensen met pony's, fjorden, haffie's, tinkers, welshen etc. etc. Erg leuk en afwisselend om te zien!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:41

Ik start ook bij de paarden met mijn pony(pas 1 keer bij de paarden gestart maar ok Knipoog )

Ik rijd L1, mijn pony is 1.55, het is een kruising(hij oogt wel als een paard).

Bij mijn eerste wedstrijd tussen de paarden had ik 154 en 160, best netjes dus, de eerste proef ging gewoon ontzettend slecht, dus was het wel met de punten eens.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:37

Ik ben 20 en ga binnenkort ook weer eens met een pony de ring in Knipoog
Mijn merriebeest is een beetje klein gebleven, maar ik wil haar ondanks dat ik ook een paard heb(1.65) toch maar eens een paar keer meenemen op concours.

Voor de afstanden ben ik totaal niet bang en de hoogte zal het probleem denk ik ook niet worden

Ik verwacht trouwens ook niet dat ik flauwe opmerkingen moet gaan incasseren op concours. Bij de dressuur zie je dat nog weleens gebeuren, maar als ik zie hoe het nu op springconcoursen gaat ben ik daar niet zo bang voor (en anders kon het me nog niet schelen Tong uitsteken )
Ik denk dat het wel bij opmerkingen in de trant van 'hij is gekrompen' en 'te heet gewassen' blijft *LOL*

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:04

Ik ben 28, en start met een E-pony (1.55) ook gewoon tussen de paarden.