Wedstrijd Ravenswaaij 12/13

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marsie

Re: Wedstrijd Ravenswaaij 12/13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 21:09

masja schreef:
Mijn puntjes komen online met een verslagje hier. Lijkt me leuk als iedereen het doet.

Ja, ik maak na afloop ook een verslagje met resultaat. Iedereen succes he OK dan! !

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:56

patos schreef:
Uhmm, moet dat ook als het heel slecht is gegaan Knipoog , heb door mijn vorige wedstrijd niet zoveel vetrouwen in een succesvolle wedstrijd Clown

Ach joh komt wel goed. Je moet als laatste, vroeger kregen de jury's in Ravenswaaij een borrel zodat ze hoe later het werd hoe hoger gingen punten.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:26

gabyfedde schreef:
patos schreef:
Uhmm, moet dat ook als het heel slecht is gegaan Knipoog , heb door mijn vorige wedstrijd niet zoveel vetrouwen in een succesvolle wedstrijd Clown

Ach joh komt wel goed. Je moet als laatste, vroeger kregen de jury's in Ravenswaaij een borrel zodat ze hoe later het werd hoe hoger gingen punten.

ach, ik ben de beroerdste niet, al is het misschien niet gebruikelijk meer, laat ik mijn zusje wel even een flesje jonge jenever afleveren Haha!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:23

Hallo! Ik ben weer thuis!

Met 2 bekers!!!! Lachen

Hier het verslag!

's Morgens vroeg alvast ingevlochten, trailer gehaald en lekker paard gewassen (tussen de buien door).

Daarna even gegeten en weer naar stal met supporter Lachen

Alle spullen in de auto gestopt en toen kwam Gaby. Paard in de trailer gehesen en daar gingen we!

In Ravenswaaij een oude bekende tegen gekomen, was erg leuk!

Opgezadeld, langs levensgevaarlijke zwaan gelopen }> en losgereden...

Spiegel was niet intressant vandaag Haha! Masja blij!!

Lekker losgereden! Ging super. Ring in als 1e. Ondanks klepperende dakplaten en een wind die door het dak gierde toch lekker gereden. Beetje gespannen maar zag er wel redelijk uit.

2e proef was ze wat moe en trager op mijn been. Toch ook hier een goed gevoel aan overgehouden.

Helaas beide proeven met groeten niet stil gekregen Boos!

Resultaat:

1e proef een 2e plaats en 155 punten (heb ik inmiddels verwerkt)

2e proef een 1e plaats en 156 punten. Haha!

Ben benieuwd hoe jullie het gedaan hebben. (Patos mag nu nog Haha! )

Is wel streng gejureerd, toch ook wel informatief. Ik kan er echt wat mee.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:20

Gefeliciteerd Masja!
Nou, ook ik heb de storm en wind getrotseerd Knipoog

De M1 cominaties (2) vielen voor mij uit dus het liep iets in. Het wedstrijdsecretariaat was heel soepel en een ieder mocht om zijn eigen tijd, of wanneer hij/zij er klaar voor was starten.
Ik reed dus samen met 2 M2'ers los, lekker veel ruimte dus!
Mijn eerste proef ging netjes, geen grote fouten, alleen doordat er net een enorme hoosbui overkwam werd Patos in de uitgestrekte stap en een keertwending een beetje dribbelig. Was behoorlijk tevreden over deze proef, kon nog makkelijk beter, maar het was gelukkig niet meer zo'n slappe proef als de vorige wedstrijd.
Tweede proef was iets braver, Patos had zich nogal druk gemaakt in de losrijbak dus het hete was er nu wel uit. We hadden daar 1 foutje, bij een wissel sprong ze van galop naar halt en moets daarvanuit weer wegstappen. Over het algemeen was ik tevreden, de 1e proef durfde ik wel op een wp te hopen, tweede proef was ik niet zeker van.
Helaas bleek de jury behoorlijk streng te punten (in de M2 werd maar 1 wp gehaald, 156, terwijl het niveau hoog was) ik had 177 en 176 en natuurlijk 2x een 1e plaats Clown .
Baal wel een beetje, had stiekem op mijn laatste 2 wp's gehoopt, denk dat ik ze bij de jury van vorige wedstrijd makkelijk had gehad, maar goed t blijft een jury sport.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:24

Vond trouwens dat de jury nogal slap had gepunt en weinig commentaar had gegeven. Ik had een heleboel zesjes voor onderdelen die óf meer waard waren (krijg ik bijv. staandaard een 7 voor) óf het was een onderdeel waar ik ook makkelijk een 5 voor had mogen krijgen. Had overigens helemaal geen 4-en terwijl ik de beschreven wissel echt een 4 had gegeven. Mijn commentaar bestond bij elke proef uit twee opmerkingen: 2x minder lengtebuiging in de travers. Tja, dan ga ik daar maar hard op oefenen de komende twee weken Knipoog

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:34

Dat de jury erg slap puntte ben ik heel erg met je eens. In de B had de 1e plek 150 punten Ach gut

In het L1 was alleen de 1e plek een puntje waard...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:01

masja schreef:
Dat de jury erg slap puntte ben ik heel erg met je eens. In de B had de 1e plek 150 punten Ach gut

In het L1 was alleen de 1e plek een puntje waard...

Dat was een andere jury Knipoog

Die B was trouwens L2 pony's, ik vond het persoonlijk nog hoog gepunt.

De L2 paarden (waar diegene met dat bruine paard die ik kende startte) werd ook aardig streng gejureerd. Het bruine paard was 2x 1e met rond de 165 punten, de anderen (Andalusier in de 130, de andere lage 150-ers) hadden veel mindere punten.

Jammer dat je geen wp had Ingeborg, het is ook maar nèt niet. Wanneer ga je nu weer starten? Zoelen?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:09

Yep zoelen, kijken of ik daar wel punten kan scoren.
Als we het over het zelfde bruine paard hebben (van Sandra Wellman), die had een 1e plaats met 161 punten in de L2, de uitslag van de tweede proef heb ik niet meegekregen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:14

patos schreef:
Yep zoelen, kijken of ik daar wel punten kan scoren.
Als we het over het zelfde bruine paard hebben (van Sandra Wellman), die had een 1e plaats met 161 punten in de L2, de uitslag van de tweede proef heb ik niet meegekregen.

Ja haar bedoel ik. Paard heet Stan. Wist haar naam niet meer (heb paar uur geleden nog met haar gesproken Bloos! ).
In de andere proef had ze iets van 164.
Dit was pas de eerste keer L2 voor dit paard, dus vond het wel heel netjes. Vorig weekend was ze 6e op de Gelderse in het L1.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 19:53

Hey hallo allemaal!

Trouwens Masja, ik heb jou 2e proef nog kunnen kijken! Ik zat daar (voor jou, rechts) naast het juryhokje. Zag er heel netjes uit hoor! Gefeliciteerd met je wp Lachen. Zelf heb ik alleen geen wp gereden Scheve mond. Maargoed, wel 2 1e prijzen dan Tong uitsteken. En idd Sandra Wellman had ook 2 1e prijzen met 161 en 164 punten. Dat paard liep ook echt mooi jo Kwijl! Is dat een soort Andalusier ofzo? Zag er echt heel mooi uit.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:27

Marsie schreef:
Hey hallo allemaal!

Trouwens Masja, ik heb jou 2e proef nog kunnen kijken! Ik zat daar (voor jou, rechts) naast het juryhokje. Zag er heel netjes uit hoor! Gefeliciteerd met je wp Lachen. Zelf heb ik alleen geen wp gereden Scheve mond. Maargoed, wel 2 1e prijzen dan Tong uitsteken. En idd Sandra Wellman had ook 2 1e prijzen met 161 en 164 punten. Dat paard liep ook echt mooi jo Kwijl! Is dat een soort Andalusier ofzo? Zag er echt heel mooi uit.

Het paard van Sandra is een KWPN-er van net 5 jaar. Vader is Mondriaan.

Kimberlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:46

Gefeliciteerd allemaal met jullie punten en prijzen die behaald zijn.

Toen ik nog in Culemborg woonde had ik ook wel eens wedstrijden in ravenswaaij, maar helaas ik ben verhuisd en woon nu te ver weg van Culemborg terwijl mijn ouders bij de manege om de hoek staan met de paarden...ach wie weet kom ik nog wel eens een wedstrijdje me rijden..

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:50

Marsie schreef:
Hey hallo allemaal!

Dank je wel! Wel erg leuk al die bokkers in Ravenswaaij. Heb jou niet gezien Bloos Was te druk Tiara de baan door te sturen Bloos

Volgende keer echt meeten dan maar?