In de B losrijden met witte bandages.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xevera

Re: In de B losrijden met witte bandages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:27

bij ons rijd iedereen los met witte bandages het valt gewoon op als je ze niet om hebt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:34

Waarom zou het 'not done' zijn Verward Tuurlijk mag dat gewoon in de B. Ik zie vaak genoeg mensen in de B met witte bandages losrijden.

Ik rij zelf in de B en doe het niet maar dat komt omdat ik daar te lui voor ben Schijnheilig Over 3 weken heb ik een clinic/oefenwedstrijd en dan rij ik echt wel met witte bandages omdat ik dat gewoon mooi vind staan. Ik start meestal officieel bij ons op stal maar als ik buiten de deur start doe ik denk ik ook wel witte bandages om.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:01

Wat omstanders ervan vinden, daar moet je je eigenlijk niks van aantrekken (soms wel moeilijk hoor Hamer )

Ach en op een wedstrijd lopen de meeste mensen elkaar af te kraken omdat ze gewoon jaloers zijn of het niet kunnen hebben als je beter rijdt, dus als je met bandages wil rijden in de B, gewoon doen.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:16

ik rijd altijd met peesbeschermers los!!

Bandagè`s vind ik zo lastig.
Moet je eerst weer helemaal los wikkelen..
peesbeschermers doe je zo om en af Haha!

Maar als jij het fijner vind waarom niet?
Ik zie soms wel In de B bandagè`s .. maar komt niet super vaak voor.

Het maakt je paard wel super chique Cool

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:53

Ik rij helemaal niet met bescherming los. Het is al een zenuwe pees als ik dan nog een vierkant bandages af moet rollen.
Als ik mijn proef moet rijden mag ik ook geen bescherming om.

Door de weeks met les enzo heb ik wel altijd bescherming om.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 14:14

Grappig al die reakties. Ik had er echt een totaal ander beeld van, dacht dat ik dan echt 'voor gek' zou rijden omdat het misschien 'not done' was. Ik rijd dan in elk geval weer een stuk zekerder rond Haha! ( ik weet het, zou me eigenlijk niks moeten aantrekken van omstanders Bloos )

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:38

Als je gewend bent om thuis met bandages te rijden, zou ik het op wedstrijd niet laten. Maar vaak komt het nogal opschepperig over, er zijn er genoeg die nooit bandageren, alleen met wedstrijd gaan de witte bandages dr om, zo wannabee. Het is vaak maar voor een kwartiertje en het is meteen stress als het wedstrijdschema inloopt. En dan kan paps of mams een half uur lang de bandages af staan rollen terwijl het paard een chronische luchtweg infectie oploopt...
Zoals je hoort: voor mij hoeft het dus niet, ik kan ook niet eens bandageren dus is het voor mij ook niet logisch om voor wedstrijden bandages aan te schaffen. Als je toch op chiq wilt kun je net zo goed een setje witte beenbeschermers aanschaffen.
Overigens valt mij hier in de buurt op dat hoe hoger je komt, hoe minder je gefriemel met witte bandages ziet.

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:47

Ik rij altijd (training, losrijden voor wedstrijd) met bandages. Ten eerste vind ik het heel mooi staan, ten tweede omdat mijn paard niet altijd even handig is met beentjes neerzetten Clown en als je het maar vaak genoeg doet, dan wordt je er vanzelf handig in.

En op wedstrijd zorg je gewoon dat je tijd genoeg hebt om ze er nog af te halen, zonder gestress en gedoe.

Haha!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:48

Ik zou het gewoon doen.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:56

Ik zou het als ik jou was wel doen. Hier zie je het bijna nooit, ook niet in de Z.

Als je moeite hebt met het witte, dan zou ik kiezen voor een paar donkerblauwe/ zwarte. Dat staat minder wannabe achtig Knipoog

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:31

als je het gewent bent waarom niet Tong uitsteken
is niks mis mee!

ik rij thuis altijd met peesbeschermers maar met losrijden heb ik niks om omdat het eigenlijk niet nodig is...
ik zit er wel aan te denken om witte bandages te kopen omdat het gewoon errúg chique is....

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 08:22

Ik rijdt ook altijd met beenbescherming om (bandages of peesbeschermers) en ik vind het bij wedstrijden ook erg verzorgt staan, wat de rest bij je proef erover te zeggen heeft zou ik negeren, er is toch altijd wel sprake van jalouzie onderling... En als je thuis ook zo rijdt, dan zou ik het niet gaan veranderen! Trouwens, witte bandages tijdens een B-proefje zijn toch ook gewoon wel toegestaan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 08:27

Alina schreef:
Trouwens, witte bandages tijdens een B-proefje zijn toch ook gewoon wel toegestaan?

Lips are sealed

tja, ik zou het niet doen, vind het idd not done, maar jouw feestje.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 09:21

Dan ben ik inmiddels toch wel nieuwsgierig waarom het dan eigenlijk 'not done' zou zijn?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:47

om dezelfde reden dat ik een hoedje t/m het m1 not done vind. Het komt op mij toch over als een vorm van arrogantie, al is dat niet echt rationeel Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:59

Lielle schreef:
om dezelfde reden dat ik een hoedje t/m het m1 not done vind. Het komt op mij toch over als een vorm van arrogantie, al is dat niet echt rationeel Knipoog

Dat is niet echt heel rationeel nee Knipoog Maar één voordeel Lielle; in ieder geval heb je vanaf 1 april één reden minder om je te ergeren op een wedstrijd Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:01

VValar schreef:
Lielle schreef:

Dat is niet echt heel rationeel nee Knipoog Maar één voordeel Lielle; in ieder geval heb je vanaf 1 april één reden minder om je te ergeren op een wedstrijd Lachen

*o/* *o/* *o/*}:)

oud NKB-er Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:07

Rijd altijd met witte bandages los, met alle paarden gedaan die ik gestart heb. Ten eerste omdat ik thuis ook altijd met bandages rijd en ik (juist) op vreemd terrein bescherming belangrijk vind. Daarnaast staat het gewoon chique, het maakt het af. Als ik bijna de ring in moet stap ik even af, heb ze er binnen een minuut afgedraaid, dan trek ik mijn jasje aan, even de puntjes nog op de i en dan de ring in.... Snap best dat sommige mensen het onhandig vinden, maar ik heb er geen problemen mee.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:12

Ach, iedereen moet het zelf maar weten, maar ik heb tijdens wedstrijd nooit iets om want dat vind ik gewoon lastig. (het lijkt wel of ik het over maandverband heb ofzo Haha! ) Hoedje in de B vind ik overigens ook wat overmoedig, dat schept wel verwachtingen van de combinatie natuurlijk Knipoog Maar goed, daar zijn we idd binnenkort ook weer vanaf (wat ook wel weer jammer is, traditie hè, maar wel veilig) Oh jee wat een verhaal weer Rolleyes

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:24

Ik had wel altijd witte bandages om met losrijden.
Gewoon om de voetjes mooi wit te houden.
En ik vind het ook heel mooi staan!
Het het zelfs vaak met een onderlinge manegewedstrijd Tong uitsteken

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:51

ik rij ook altijd los met witte bandages, ookal rij ik pas B
maakt toch geen verschil??

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:57

Noukie schreef:
ik doe eigenlijk alleen met mn paard (die L1 in gaat nu, maar dus B liep) geen bandages om omdat hij in situaties waar hij bang wordt soms gaat slaan. En zeker bij de eerste paar wedstrijden in zn leven leek het me dat hij al genoeg te zien enz had, dus liever geen risico dat hij zou gaan flippen met bandages afhalen en er daardoor iemand in gevaar kwam. Bij die dus voorlopig even rondom kappen (wel wit *LOL*

maar anders zou ik ook gewoon bandages doen hoor! waarom niet? ik vind t netjes staan en zoals je zegt, als je toch altijd met bandages rijdt...
en als mensen erover gaan zeuren dat jij in het B met witte bandages losrijdt... ligt dat aan die mensen, niet aan jou Haha!

Om die reden heb ik de eerste x op wedstrijd ook met peeskappen los gereden (voor als hij lastig zou zijn), maar toen ik klaar was zat hij alsnog onder de wondjes!! Hij is heel ruim en tikt erg en groot 1.85 dus soms wat lomp ook.
Dus nu rijd ik altijd met bandages en dus ook op wedstrijd liefst ook met springschoenen. T is wel wat meer werk, maar liever dit dan een paard met kapotte benen!!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:22

Zou niet weten waarom je in het B geen bandages om zou mogen doen en in het Z wel.

Sinds wanneer zijn bandages een statussymbool?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:09

Ja rijdt gewoon met bandages, ik heb nog geen echte wedstrijden gereden, wel gewoon onderlinge, Ik zelf rijdt ook altijd met bandages thuis, het is misschien wel even 5 minuutje werk maarja :S.. die 5 minuten.. kan je toch wel missen. oke ik vind peesbeschermers wel makkelijker, maar vind bandages netter uitzien, en als daar een vlek op zit kun je ze wassen, als er op peesbeschemers ene goede vlek zit krijg je nie zo gauw eraf

dus rijdt gewoon met bandages los

Groetjes Jennifer en (_) van Trees (_)

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:06

Nou ik zou ook gewoon met witte bandages inrijden als je dat mooi vind, ik rijd ook altijd met bandages om, wij allemaal thuis, mijn zusje rijd in de Klasse B A/B en die rijdt ook altijd met witte bandages om.. Het is bij haar misschien gewoon een beetje om de show maar mijn paarden kunnen niet zonder die gaan ook niet zonder bescherming de wei of de bak in want die maken zichzelf helemaal kapot.. Clown

Doe gewoon wat je zelf mooi vind!!!!

Ik vind het heel chique en als ie een mis stap maakt, is het paard ook blij dat ie bandages om heeft Tong uitsteken