Wie rijdt FNRS-proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Re: Wie rijd FNRS-proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:39

Ik heb in 2001 een aantal keer F-proeven gereden op mijn vorige manege, toen ben ik in de F6 begonnen en ben tot F8+1 gekomen. Nu ga ik (met mijn eigen pony, op een andere manege) weer verder waar ik gebleven was. De aanvraag voor het ruiterpaspoort is vandaag op de bus gegaan(ik had er nog geen).

Maare, als je de F12 uit hebt gereden betekend dat dus dat je met ELK paard L1 mag starten???

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 19:02

uuhhm.... ik denk met het paard dat je de F12 heb gestart Bloos maar kweenie zeker

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:11

Goede vraag Pluutje, dat vraag ik me namelijk ook af! Bij ons rijden de manegeruiters namelijk bijna elke wedstrijd op een ander paard, dus stel dat je net die F12 op een paard hebt uitgereden wat daarna verkocht wordt lijkt me niet dat je dan helemaal opnieuw moet beginnen. Ik rij ook FNRS met verschillende paarden, ik ga toch maar eens even navragen hoe dat zit!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:14

Ja, wil ik ook wel weten....

Met mijn eigen pony ben ik al L1, dus dat boeit verder niet zo. Maar als ik ooit nog een andere ga starten(die nog geen L1+winst is) zou het wel fijn zijn als ik dan de mogelijkheid heb meteen L1 te starten..

Het lijkt me toch het meest logisch als het niet uitmaakt met welk paard, inderdaad omdat je bij een manege vaak andere paarden start...Misschien staat er iets over op de site van de FNRS? Ik ga eens even kijken..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:17

en ik wil ook wel even weten hoe het zit als het je eigen paard/pony is ipv die van een manege...

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:58

Volgens mij (ik weet het wel bijna zeker), mag je dan met elk paard L1 starten.
Of je daar dan echt klaar voor bent is natuurlijk wat anders, maar als het goed kan je als je je F12 diploma hebt een paard netjes nageeflijk rondrijden, middenstap/draf/galop, paar passen achterwaarts, op de letter overgangen rijden, wat wijken, enz. Dus als dit gewoon goed beoordeeld wordt ben jij dan ook klaar voor de L1.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:43

SharirBobby schreef:
Volgens mij (ik weet het wel bijna zeker), mag je dan met elk paard L1 starten.
Of je daar dan echt klaar voor bent is natuurlijk wat anders, maar als het goed kan je als je je F12 diploma hebt een paard netjes nageeflijk rondrijden, middenstap/draf/galop, paar passen achterwaarts, op de letter overgangen rijden, wat wijken, enz. Dus als dit gewoon goed beoordeeld wordt ben jij dan ook klaar voor de L1.

Maar geldt dat ook als het geen manege paarden zijn?

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 11:45

Je bedoelt dat je met een eigen paard de F12 heb uitgereden en dat je dan ook L1 mag starten? Bloos

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:51

Ja, dat bedoel ik. En of dat dan perse hetzelfde paard moet zijn of dat je dan gewoon elk willekeurig (prive)paard in de L1 mag starten...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:12

Ik rij nu F11a met 1pp

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:48

Ik heb laatst mijn eerste F-proef gereden. Ik rij f3 en had 212 punten, dus mooi een PP!! Haha! In maart is er weer een wedstrijd op de manege en dan hoop ik weer een PP te halen zodat ik naar de F4 mag.Wordt ook gewoon op de manegepaarden gereden.

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:12

Ik ben nu F12 + 1pp. Rijd de wedstrijden met mijn eigen pony, en buiten mededinging, omdat ik ook al officieel ben gestart. Maar aangezien ik het leuk vind om op de manege waar ik les ook mee te doen aan de wedstrijdjes doe ik gewoon voor spek en bonen mee Lachen

Over het meteen L1 starten als je de F12 uit hebt gereden... Ik heb er ook zo m'n twijfels over. Ik ervaar het verschil tussen de FNRS en de KNHS wedstrijden toch als behoorlijk groot.
Ik ben nu L1-startgerechtigd omdat ik officieel mijn tien winstpunten in de B heb behaald. Maar ik moet toegeven dat ik een tijd lang moeite heb gehad om in de B een winstpuntje te rijden, terwijl de F-proeven me vrij makkelijk af gingen...

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:20

mijn manege is pas met de fnrs proeven begonnen, daarnaast willenz e niet dat mensen er te snel doorheen gaan ofzo? en moet je ieder niveau 3x rijden ipv 2x. Ik ben in de f3 begonnen omdat in indertijd een jong en springerig paardje reed en ik al blij was als ik rondkwam Haha! Met die pony heb ik de f3 2x gereden en 2 pp gehaald.

Nou ben ik met mn eigen paard gewoon daar verder gegaan waar ik gebleven ben en heb de f3 een keer gereden en een pp gehaald, maar wij zijn ook nog niet zo ver en ook nog niet zo goed dus we doen rustig aan Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:33

Ik ben in gestroomt in de F2 en had toen 210 punten.
Heb toen 2 jaar geen proefje meer gereden en ga nu 27 februarie m'n F3 rijden ben benieuwd Lachen .

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:42

Ik heb morgen weer wedstrijd! F6b, heb van de week lekker gereden en kan die proef zat rijden. Dus het moet bijna wel lukken!

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 19:53

Veel succes!!! Tong uitsteken

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:04

van de site van de fnrs:

Doordat de KNHS de ruiteropleidingen van de FNRS erkent, kunnen ruiters die deze opleidingen gevolgd hebben vanaf 1 januari a.s. 2004 doorstromen naar de wedstrijdsport van de KNHS.

- F8 diploma geeft recht op starten in (en t/m) klasse B-dressuur (daarna als combinatie L1)

- F12 diploma geeft recht op starten in (en t/m) klasse L1-dressuur (daarna als combinatie L2)

- C4 diploma geeft recht op starten in (en t/m) klasse B-springen (daarna als combinatie L)

In de tweede helft van 2003 wordt aan de samenwerking nader invulling gegeven.
Zodra meer bekend is, zal dit direct gecommuniceerd worden.

en ergens anders opde site:

...Na het behalen van alle F-proeven heeft de ruiter direct aansluiting op de landelijke wedstrijdsport van de KNHS in de klasse L1 dressuur...
...Na het behalen van alle C-proeven heeft de ruiter direct aansluiting op de landelijke wedstrijdsport van de KNHS in de klasse B springen...

ze hebben hetin het eerste stukje over combinatie, in het 2e stukje alleen over de ruiter. twordt mij nu ook wat onduidelijk!??

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 17:07

messchien kunnen we beter een mailtje sturen.... Tong uitsteken want nu word het wel vaag Pling

bianciej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:13

Ik ben al klaar met de fnrs proefjes Bloos
Alleen dressuur dan en met springen ben ik bij de c2 maar dat vind ik wel goed Knipoog haha hou niet zo erg van springen

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:42

Wat ik uit de tekst van SharirBobby begrijp is dus dat je als ruiter in de L1 mag beginnen, en dat het dus niets te maken heeft met de combinatie die je in de F-proeven was. Maar helemaal begrijpen doe ik het nogsteeds niet..

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 19:09

Flippertje schreef:
Wat ik uit de tekst van SharirBobby begrijp is dus dat je als ruiter in de L1 mag beginnen, en dat het dus niets te maken heeft met de combinatie die je in de F-proeven was. Maar helemaal begrijpen doe ik het nogsteeds niet..

En daarna in de L2 wel als combinatie? ik vat het niet helemaal Bloos Tong uitsteken

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:52

Ik iemand hier op bokt die f2 rijd! (tizzy op bokt) Die rijd iets van 6 jaar! Maar wat is beter F2 of F12 ofzow Tong uitsteken Ik had er nog nooit van gehoord..
Laatst bijgewerkt door LuckyandMiej op 06-02-05 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:54

Ik rij nu F8+1
F9 is beter dan f2 Luckyandmiej Knipoog

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:55

Haha okeej Tong uitsteken

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:06

Pegasus4ever schreef:
En daarna in de L2 wel als combinatie? ik vat het niet helemaal Bloos Tong uitsteken

Volgens mij bedoelen ze dat het paard waarmee je in de L1 start, dat je daarmee als combinatie bij de KNHS geregistreerd wordt, en dat je daarmee dus (bij genoeg winstpunten) overgaat naar de L2. Je mag daar dan dus geen willekeurig paard meer starten (logisch!)