groot paard meer punten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: groot paard meer punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:36

Nistria schreef:

Maar bij het ZZGP heeft het zeker wel invloed.

Zegt nog niet alles, mijn juf was laatst 1e in een lichte tour rubriek met haar 1.62m metende vosje (ze is zelf 1.80+)

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:46

Tulandro schreef:
Daarom vind ik een mooie combinatie erg belangrijk voor de dressuur.

Dat vind ik ook..!

Ik vind het heel knap wat Ukkepuk van op Bokt doet, echt waar! Maar ze zien er ook gaaf uit samen!!

Ik heb zelf altijd paarden gehad die even groot zijn als mij, rond de 1.70m (niet mn eerste paard, maar de anderen wel) en dat vind ik persoonlijk het mooist, niet te klein niet te groot, ze staan mooi hoog op hun benen en zien er zeer chique en elegant uit...

XXX belli

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:19

Denk toch wel dat het ook aan de combinatie ligt. Mijn vriendin reed selectiewedstrijden: haar paard is 1.75, chique gebouwd en zij zelf is klein en ook nogal stevig. Zo'n proef zoals zij twee weken terug reed, had ze nog nooit gereden. In 1 woord geweldig. Haar punten waren er niet naar: 140 en 142. Diegene die 1 t/m 3 werden waren combinaties om van te kwijlen: chique paarden en slanke dames met een perfecte zit. En dan heb ik het nog niet over de veewagen gehad.....Zal dit toeval zijn dat zij bovenin rijden? Je moet dan toch maar blij zijn dat je niet naar de kampioenschappen hoeft want van dat soort ruiters win je het dan toch niet???

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:39

nouw dat vind ik niet zo ik had laatst een thuis wedstrijd bij ons op stal... er liep een schimmel mee die best groot leek... (minstens 1.70 ofzo) en die liep super en een bonte met ruime vloeiende gangen, nouw ik won met 165 en 160 en die andere zaten er 10 punten onder...
ik bedoel maar... ik vind de combinatie in het algemeen egt veel belangrijker dan hoe ruiter en paard het zelf doen (dus niet als combinatie Knipoog )
okee je hebt er altijd pony's tussen die niet zo goed kunnen strekken vergeleken met een paard maar op de slangevolte scoren zij wel weer een 8 omdat ze de bochten makkelijker kunnen nemen Clown

*de reden doet er even niet toe waarvoor ik bij de paarden moest rijden Tong uitsteken *

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:42

Javelin schreef:
Denk toch wel dat het ook aan de combinatie ligt. Mijn vriendin reed selectiewedstrijden: haar paard is 1.75, chique gebouwd en zij zelf is klein en ook nogal stevig. Zo'n proef zoals zij twee weken terug reed, had ze nog nooit gereden. In 1 woord geweldig. Haar punten waren er niet naar: 140 en 142. Diegene die 1 t/m 3 werden waren combinaties om van te kwijlen: chique paarden en slanke dames met een perfecte zit. En dan heb ik het nog niet over de veewagen gehad.....Zal dit toeval zijn dat zij bovenin rijden? Je moet dan toch maar blij zijn dat je niet naar de kampioenschappen hoeft want van dat soort ruiters win je het dan toch niet???

daar geef ik je helemaal gelijk in!
als ik tegen een chique hengst moet rijden die aan het showen is...
*voorbenen hoog optillen,perfecte impuls* enz enz dan kan ik beter niet rijden omdat jury's vaak kijken naar een charmante chique pony...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:45

Ook dit bewijst weer dat het een jurysport is. Misschien moeten er meer jury's komen die meer het uiterlijk hebben van 'boeren trienen, beetje gezet 'die zelf ook op sjieke paarden rijden. Want zo is het toch???
Als een jury erg van schimmels houdt zal de combinatie eerder bij hem/haar in de smaak vallen dan een zwarte. Toch??????

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:42

Ik heb vorige week zaterdag een onderlinge manegewedstrijd ghad en ik ben eerste geworden op een shetlander x ijslander. En een meisje op onze manege rijdt uitwedstrijden met een klein ponytje en wordt ook vaak 1e en 2e dus volgens mij maakt het niks uit!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:23

Een paard dat betere gangen heeft én net zo correct wordt gereden als een paard met mindere gangen krijgt betere punten. Lijkt mij logisch.

Maar dat heeft niets te maken met grootte, en zeker in de basissport is dat echt niet van belang.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:47

runningkawa schreef:
nee, maakt niet uit, maar het moet wel een leuke combi zijn.

Dus geen 180 op een paard van 150 Lachen

nu vraag ik me af he, hoe sterk wordt er dan gekeken naar de hoogte?
ik bedoel, het is al een heel verschil of je met 1.80 op een superranke arabier zit of op een stevige fjord Haha!

ik ben zelf rond de 1.80 mtr en ga vanaf volgende maand officieel starten met mijn fjord van 1.50 mtr.

ik ben best benieuwt hoe de meningen over dat plaatje verdeeld zijn Haha!

dit is overigens mijn pony met mij erop Haha!
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:52

Het feit dat Romanoff zo groot is kost me alleen maar punten. Hij is groot, lang en slap...

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:23

Celvin (1.52m) lijkt als ik erop zit heel groot, Zorro natuurlijk weer heel klein. Toch merk ik eigenlijk niet zoveel verschil in de punten die we rijden.

Met Zorro scoor ik vooral op netheid; kleine voltes, strakke overgangen, wijken enz. en met Celvin op de middengangen en de galop onderdelen. De een vult de ander aan Haha!