strenge jury's !!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kwaidie

Re: strenge jury's !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 14:52

dat is helemaal nie zo! Ik zeg toch dat er dan iets niet klopt, niet dat ik te lage punten heb gehad! pffff....

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 14:53

en trouwens mijn mening over dat de jury's streng zijn is helemaal niet daarop gebaseerd!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 14:53

ik vind zo'n reactie echt flauw!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:16

Anoeska schreef:
Grappig dat iedereen vaak vind dat de hoge punten terecht zijn, maar wanneer ze dan later een laag punt krijgen is de jury ineens te streng. Knipoog

Jij snapt ze ook al Haha!
Als ze 20 punten te veel krijgen roepen ze overal; Kijk eens hoe goed ik ben.
Krijgen ze 20 punten te weinig; was die jury niets etc.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 23:28

tsssss.....

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:33

Punt 1: Voor jou gevoel kan je twee keer dezelfde travers rijden.
Punt 2: 2 verschillende juri's letten niet precies op dezelfde dingen. Sommige juri's vinden het belangrijk dat het precies op 4 sporen gereden wordt, een ietsiepietsie tactverlies wordt niet meegerekent, door andere juri's juist wel, sommige letten of de aanleuning mooi constant is, sommige niet. Zoveel puntjes bij elkaar kunnen best een verschil in punten opleveren.

2x een verschillende travers, bij 2 verschillende juri's is eigenlijk niet te vergelijken.
Laatst had ik in de Z1 selectie (waar dus 2 juri's dezelfde proef jureren) ook een 5 en een 7, dus wel voor precies dezelde travers. Zelfs dat is dus niet heel vreemd, ze kijken op een andere manier.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 18:12

ik ben het daar niet helemaal mee eens! maar goed, ik begrijp het wel!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:18

Sjonniej schreef:

20 punten is wel heel veel Nagelbijten / Gniffelen

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 09:44

Knipoog

cprosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:36

Het speelt ook wel degelijk mee hoe een jury de combinatie beoordeeld en iedereen let op iets anders. Onze dochter van 7 rijdt B dressuur (b-pony) en ze heeft nu 5 WP in 7 wedstrijden.
De eerste wedstrijd was 168 punten, vonden wij voor haar erg leuk en bemoedigend maar persoonlijk vond ik het wel 'hoog', het was wel zo dat ze heel regelmatig reed, iets wat de jury kennelijk aansprak.
We hebben ook gehad dat ze de pony voorwaartser maakte omdat hij zo traag was, andere deelnemer ging bijna achteruit zo traag. Maar vanwege het voorwaartser maken zag het er ook rommeliger uit en dus kreeg ze een lagere beoordeling (wat ik op zich ook snap) maar de ene jury vindt het dan prettiger met tempo laag met regelmatig, een ander ziet het liever iets voorwaarts en als het dan iets rommeliger toont nemen ze dat op de koop toe.
Dit weekend reed ze een echt goede proef en kreeg 156 punten, dat vonden wij zeker niet hoog, commentaar pittig stond zelfs iets in over het aan de teugel rijden (AB B proef), ze heeft hem overigens regelmatig aan de teugel of in ieder geval laag en hij geeft na. Proef twee vonden wij veel slechter, zat op verkeerde been, kreeg daar 5 'en voor, pony traag en schuin halthouden etc en desondanks had ze toen 157 punten. Opvallend vond ik dat ze de ene keer 168 rijdt (voor een 'aardige' proef maar niet meer dan dat) en de volgende keer 156 (bij een keurige proef) terwijl ons gevoel juist eerder andersom was. Anderzijds is het ook een gevoel, de ene jury is wel degelijk gematigder met cijfers dan de andere, denk niet dat het dan 20 ptn Clown uitmaakt trouwens...maar een paar puntjes...tja...dat is de beoordeling per jury. Het commentaar vond ik trouwens erg keurig en terecht, konden wij ons helemaal in vinden en klopte volledig.
Al met al......gemiddeld genomen denk ik dat de jury toch heel redelijk en objectief beoordelen, daarvoor zitten ze daar ook tenslotte.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 15:46

ja das waar!!!
Suc6 ermee! OK dan!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:09

MissSisa schreef:
Sjonniej schreef:

20 punten is wel heel veel Nagelbijten / Gniffelen

Het gaat om het idee, en sta niet versteld, want het gebeurd.