vraag voor jury's: halthouden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: vraag voor jury's: halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 04:47

in een B of L1 proef vind ik het niet storend, mist je je paardje wel weer direct hebt wanneer je weg gaat rijden... ook met 1 hand kun je "druk " uitoefenen, en kun je je paard mooi aan het bit laten staan wanneer je groet..

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:16

Inderdaad, wat mijn jurycollega (goh, ik wist niet dat je hier ook zat..?) ook al zei: geen enkel probleem wanneer een paard nieuwsgierig om zich heen kijk, of z'n hoofd opricht tijdens de groet. Gewoon niets van aantrekken, groeten, teugels weer aannemen, glimlachen en wegrijden! Juryleden die zich hier al druk om maken, hebben het denk ik niet helemaal begrepen in de B Haha!

azrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:47

IK zou me hier helemaal niet druk om maken als ie bij het wegrijden niet tegen de hand is. En verder wel netjes stil staat. Ik zou ook wel even om me heen willen kijken als ik ergens ben en dan ook mog even stil mag staan. Jammer dan, voor de ene punt die eventueel minder zou krijgen. Wanneer je je hier te druk om gaat maken heb je alleen maar kans dat ie straks niet meer stil staat en dan krijg je vieren. Mijn paard staat bij het oefen altijd stil voor een 7 of een 8. Maar is tijdens een proefje zo gespannen (mede mijn eigen spanning), dat ze niet langer als 2 sec stilstaat(een 4 dus). En wanneer ze wel stil staat staat haar hoofd er bijna achtetste voren op zo kijk ze om haar heen, maar is dan wel een 6 of een 7. Het is erg frustrerend om op deze manier je punten te verspelen met drie keer stil staan in een proef(l1). Maar moet mij hier ook niets van aantrekken en ook hopen dat het vanzelf bij vaker wedstrijd rijden over gaat want ik had afgelopen weekend ondanks de vieren toch nog 162 punten. En zo komen we er ook wel.
maar ja frustrerend is het wel.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 02:00

Hmz, die van mij doet dat ook altijd. Heb er nog nooit iets over op mijn protocol zien staan. Meestal als ik recht binnenkom over de A-C lijn netjes vierkant halthoud had ik de B best wel een 8. En nu in de M1 nog steeds altijd 7-ens. Het scheelt ook niet zo veel, met halthouden staan hij met zijn neus ietsje voor de loodlijn of eraan. Als ik dan mijn teugels in een hand pak gaat hij verder voor de loodlijn om even te kijken, maar zijn hals verandert eigenlijk niks aan (buiten dat hij dan even wat minder rond is). Hij gooit niet zijn hoofd omhoog ofzo, hij kijkt gewoon recht voorruit. Als ik dan teugels weer oppak doet hij zijn hoofd gewoon weer netjes terug en kunnen we hup verder. Eigenlijk zie je dat toch op alle niveau's, dat een paard wat meer voor de loodlijn komt.
Denk echt niet dat het veel uitmaakt. Als ik bij het Z schrijf doen het er ook zoveel, nog nooit iets over op hoeven schrijven.