Gediskwalificeerd bij dressuur ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:23

VValar schreef:
Als ik het goed heb begrepen, is er in elke proef zelfs een plaspauze ingelast (extra tijd). Dus het lijkt me sterk dat je daar gediskwalificeerd voor wordt. Misschien was het wel iets anders dat de diskwalificatie uitlokte?

Mijn dochtertje had het bij haar eerste wedstrijd op SJimmie, die begroette netjes tussen x en g de jury met een kraan die hij open trok wil je niet weten, hij nam ook gerust de tijd ervoor... Kind in paniek, deed ook nog haar neus dicht, jury kon wel lachen. Geen berisping voor de plasbegroeting van Sjimmie.

Later kwam de jury wel nog even naar beneden, en zei tegen mijn dochtertje, dat als ze ooit verder kwam, er op een gegeven moment niet meer geplast mocht worden bij het groeten omdat dan de pony scheef wegloopt en je ac lijn dus niet meer recht is... Zit eigelijk wel wat in. Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:25

Otje_Elliot schreef:
Waarom zouden bitringen niet mogen? Zijn ze schadelijk voor de pony's? Ik dacht juist dat die dingen er zijn om de pony's te beschermen tegen hardhandige kinderhandjes Verward Of ben ik nu echt heel blonT Blond Echt ik dacht dat ze juist goed waren .. kan je me uitleggen waarom die dingen verboden zouden moeten worden op wedstrijden?

Tnx
Een blonT Otje

waarom verboden moeten worden..?? ZE ZIJN ZELFS VERBODEN!!!
en dat komt omdat er nog weleens gemene dingetjes mee werden gedaan zodat een pony makkelijk nageeflijk was ...

en zoals ik heb gehoord was t erg gemeen.. namelijk scherpe pinnetjes aan de binnenkant van de bitringen.. enz...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:28

Otje_Elliot schreef:
Waarom zouden bitringen niet mogen? Zijn ze schadelijk voor de pony's? Ik dacht juist dat die dingen er zijn om de pony's te beschermen tegen hardhandige kinderhandjes Verward Of ben ik nu echt heel blonT Blond Echt ik dacht dat ze juist goed waren .. kan je me uitleggen waarom die dingen verboden zouden moeten worden op wedstrijden?

Tnx
Een blonT Otje

ja,bitringen zijn ook om te beschermen.(en niet alleen tegen ruwe kinderhandjes)maar je hebt ook bitringen die punten aan de binnenkant hebben(tegen mond aan),en met bitringen kun je een te scherp bit redelijk verbloemen.
en ik geloof dat het in de ring zelfs al verboden is om bitringen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:29

B en L mag het, daarna niet meer.
Als je ze gebruikt voor velletjes, oke, al is dat met een goed bit niet nodig.
Maar als je ze gebruikt omdat je anders het bit door de mond trekt, word het tijd te bedenken wat je dan fout doet Haha!

En wat daantjuh al zegt, de gekste dingen worden uitgespookt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:32

nou.. idd..

als je eenmaal in t wereldje van de "top"sport enz terecht bent gekomen kom je er wel achter wat al die leuke bekende al dan niet bekende mensen uitspoken...

echt de ergste afschuwelijkste dingen komen voor die je denk ik liever niet wilt weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:33

Maar de niet top doet het ook.
je wilt niet zien wat ik de B en L ruiters uit heb zien spoken.
Je moet iets als je niet in wilt zien, zelf niet te kunnen rijden en je elke keer weer een rotknol treft...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:33

Otje_Elliot schreef:
...dat als ze ooit verder kwam, er op een gegeven moment niet meer geplast mocht worden bij het groeten omdat dan de pony scheef wegloopt en je ac lijn dus niet meer recht is...

Maar wat doe je dan als je merkt dat je paard/pony moet plassen bij het groeten? Vooruit schoppen dan maar? Ik rijd zelf tien keer liever een scheve AC-lijn dan dat ik mijn paard 'over zijn water' rijd...

Kan me trouwens niet voorstellen dat je gediskwalificeerd c.q. uitgesloten wordt omdat je paard gaat staan plassen. Staat dat ergens in het reglement?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:36

runningkawa schreef:
Maar de niet top doet het ook.
je wilt niet zien wat ik de B en L ruiters uit heb zien spoken.
Je moet iets als je niet in wilt zien, zelf niet te kunnen rijden en je elke keer weer een rotknol treft...

ja klopt daarom had ik "top"sport ook tussen " " tekentjes staan

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:39

De bitringen: echt ik ben blonT, mijn dochtertje heeft 1 pony met bitringen omdat ze toevallig op het hoofdstel zaten toen we de pony kochten... De andere pony niet, omdat we zelf een hoofdstel moesten kopen en nooit aan die dingen gedacht hadden. Ik geloof ook niet dat ik ooit gedacht had dat mensen zo zijn... misschien kom ik niet helemaal van deze planeet , misschien is dat het

Plassen: ja euh, van mij mag ze stoppen hoor ... Haha! ff plassen, scheef weglopen en weer lekker verder gaan. Lijkt me trouwens ook niet lekker ontspannen lopen met een volle blaas Lachen

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:46

Zit hier eigelijk nog steeds jullie bitring horror verhalen te lezen, ben echt blue denk ik.. ben gewoon geshockeerd! Misschien komt het omdat ik zelf niet rij maar mijn dochtertje wel ... ben helemaal van mijn a propos gebracht

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:48

Bedoelen jullie trouwens niet bitschijven i.p.v. bitringen? Volgens mij heeft namelijk ieder bit ringen. Schijven kun je erop zetten en weer verwijderen. Knipoog

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:51

Vajramani schreef:
Afgelopen weekend organiseerde onze vereniging. Daar werd ook een meisje gediskwalificeerd. Ze reed haar proef met peesbeschermers.

heb ik ook wel eens gedaan toen werd ik alleen niet gediskwalificeerd maar moest de proef opnieuw rijden Lachen
ik ben er eigenlijk nog nooit uitgestuurd of gediskwalificeerd wel heb ik een keer gezien een meisje haar pony was kreupel die moest de proef stoppen..
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 24-01-05 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:56

Karin schreef:
Bedoelen jullie trouwens niet bitschijven i.p.v. bitringen? Volgens mij heeft namelijk ieder bit ringen. Schijven kun je erop zetten en weer verwijderen. Knipoog

in zuid-holland en brabant noemen we de rubberen bitschijven waar we het dus over hebben,gewoon bitringen...en tja,er zijn echt de meest afschuwelijke dingen te verzinnen met de optoming.wat dacht je van een tongriem?ook zo'n leuk speelgoedje...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:05

ja, maar op wedstr hebben ze geen tong riem maar een visdraadje.... anders ziet de jury het

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:06

Karin schreef:

jha,, bij ons word dat gewoon bitringen genoemd... maar meestal met het woord rubber ervoor zodat er geen misverstanden ontstaan...

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:29

Ach ja, Rubberbitschijven met borstels of pinnen, pinkdunne meervoudig gebroken bitten (en dan bedoel ik niet de dubbel gebroken), visdraad om tongen, aan de binnenzijde scherp gemaakte sporen, springen met peesbeschermers met pinnen er in (trekt hij zijn benen lekker hoog op) en dan wil je nog niet weten wat dat soort "mensen" thuis allemaal uitspookt.
En dan (t.a.v. het beest nog onschuldig) pony's categorie XXL.
De jury's zijn wat dat betreft vaak nog lang niet alert genoeg (zo ook de knhs-vertegenwoordigers).
Laat iedereen zich toch aan de regels houden.
Veel minder ergernis en een prettiger leven voor bepaalde paarden en pony's.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 11:50

Als ik jullie reacties dus zo lees, ben ik dus niet gediskwalificeerd geweest, maar ben ik uitgesloten. Omdat ik meer dan 3x verkeerd ben gereden. Wat een opluchting Knipoog

Ik was laatst een keer op een wedstrijd, B klasse, en dr was een meisje die midden in de proef afstapte en dr pony ging aansingelen Verward

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:24

Hmm, ben twee keer uitgesloten in mijn leven.

De eerste keer was op een wedstrijd in de L (toen was mijn controle niet optimaal). De ring lag naast een wei met rennende merries. Ik geloof niet dat ik een fatsoenlijke oefening heb kunnen laten zien. Of het moet de middendraf richting de merries zijn geweest. Ik kreeg hem halverwege de baan van de merries af, en dan draaiden we weer als een speer om. Mijn ouders lagen slap van het lachen naast de ring. De jury zei na de proef dat ze dacht dat het nooit goed zou komen, en dat ik te jong was voor het paard, en dat hij gelijk gecastreerd moest worden. Ik kan haar geruststellen: het is goedgekomen, ik ben nog nooit een seconde bang van hem geweest en heb wel geleerd te rijden van dat soort fratsen. Toen er een gat viel bij de deelnemers mocht ik van de jury onder begeleiding van mijn broer nog oefenen in de ring. Ik moet zeggen dat ik dat erg aardig vond, en dat het ook erg nuttig was! De startcoupon heeft ze verscheurd. Alsnog hulde aan dit jurylid.

De tweede keer was in de M2, bij een wedstrijd met een afgesloten ring. Inmiddels was hij wat gefatsoeneerder geworden. Echter hij had wel een springpaardcarriere en van dressuurhekjes had hij nog nooit gehoord. In de contragalop (die toen nog erg moeilijk was, want aan het einde van de diagonaal komt toch een wissel? Hij snapte niks van de contra..) reed ik richting het hekje, en we zijn er met een noodsprong overheen gegaan. Ik mocht de ring weer in en heb de proef afgereden. Echter een federatievertegenwoordiger zat te kijken en vond dat ik uitgesloten moest worden (twee verliespunten). De tweede proef overigens gebeurde het niet en werd ik eerste Haha!. De wedstrijdorganisatie heeft de coupon van de eerste proef verduisterd. De verliespunten zijn niet geregistreerd, de twee winstpunten van de tweede proef wel! Wederom hulde, maar nu aan de wedstrijdorganisatie. Wat zijn er toch een hoop aardige mensen in de wereld!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:43

idje schreef:
springen met peesbeschermers met pinnen er in (trekt hij zijn benen lekker hoog op) .

oohjah,, ik ken mensen en die deden t met bierdopjes..
lijkt me ook zo pijnlijk.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:14

Fredt schreef:

Ik was laatst een keer op een wedstrijd, B klasse, en dr was een meisje die midden in de proef afstapte en dr pony ging aansingelen Verward

Haha!

Snan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:19

Ik nog nooit, iemand die ik ken laatst wel. Pony was overactief en wou haar onder de kont wegschieten, daardoor 3 extra voltes gereden en ja hoor... De bel. Waardoor pony dus écht wegvloog. Scheve mond Haha!

Fredt schreef:

Hahahahha Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:27

Fredt schreef:

Tja, als je zadel wegzakt... Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:50

Inderdaad RK, erg vervelend.

Ik ben ook eens uitgesloten. Ik reed M1, kwam vol goede moed de proef binnen. Juri ga geen startteken. Op een gegeven moment komt hij naar buiten. Volgens mij loop je pony niet helemaal zuiver. Ik had niks gemerkt. Hij zei "Rij nog eens een paar rondjes, ik weet het niet zeker". Zo hebben we een minuut of 5 rondjes gereden in verschillende gangen, teugels kort, teugels lang. Hij wist het nog steeds niet zeker.
Uiteindelijk besloot hij dat ik niet mocht starten.

Inmiddels was ik wat minder blij ik had nog steeds niks raars gevoeld. Aan meerdere mensen gevraagd, niemand zag iets vreemds.

2e proef wel gestart, door alle heisa was ik veel te laat, en erg zenuwachtig, wat resulteerde in een erg slechte proef. (155 punten Lachen )

Mijn zusje heeft daarna nog 2 proeven gereden met dezelfde pony, en 2x dikke winst gereden.

Wat was ie toch kreupel...

Nu kan ik er wel om lachen, maar kwaad dat ik was! Een dik jaar later kwam ik bij dezelfde juri in de ring. 1e plek, en winst, als enige van de 11 Haha! , toen heb ik hem vergeven Clown

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:36

ik ben de vorige wedstrijd uitgesloten. Was erafgevallen. gediskwalificeerd nog nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:37

Ik heb niet eens mogen draven aan lange tuegel of wat ook.
Meteen nokken, verder geen discussie mogelijk.
En leuk, in het Z zitten 2 jury's
Jury 2 had ook niets opgemerkt.
En van die me erg had gestuurd, allemaal voldoendes in de zogenaamd kreupele onderdelen.
Probeer het dan maar te snappen??

Verder kende ik de schrijfster en die zei dat ze een ander gespannen paard er ook bijna uitgezet had. Weer zo'n kreupele had ze gezegt.
Net op het moment dat ze dat wilde doen, was dat paard door de spanning heen.