SGW-vraagje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 11:19

chantal_cs schreef:
20 maart is er ook een tripalon in Gorssel (meer info: www.semperfidelisgorssel.nl), ook erg leuk om mee te beginnen!

Ja, dat hoorde ik ook gisterenavond tijdens de les van Hilly Duivenkate. Ik zie dat je het ook met z'n 2-en mag doen. Mijn man wil ook wel meedoen, we hebben ook een paardje waar hij op zou kunnen rijden, maar hij heeft maar weinig springervaring. Alleen af en toe een sprongetje in de manegeles (tot +/- 60 cm). In het bos kan hij overal langs (of achter mij aan Tong uitsteken ), en hij heeft buitenrij-ervaring genoeg, maar er is ook een springparcours bij. Zou hij dit ook wel kunnen?

En mag je in het springparcours (net als in Vasse) maar een max.aantal fouten in het springparcours hebben?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:13

Tripalon: aangezien het parcours pas na de 'cross' is Knipoog kan je man rustig mee. En daarmee is ook je 2e vraag beantwoord.

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:50

Mijn ervaring is ook dat paarden meer lef krijgen van crossen, ze vinden het vaak zo leuk dat ze wel over hun angst heen komen. 1 van de paarden met ik heb gecrosst had eerder een weigering in het gewone parcour dan in het vaste traject Tong uitsteken

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:34

Mijn "kleine" schijtarabier was niet zo heel makkelijk in het springparcours. Gomir weet dat ik niet overdrijf Tong uitsteken Maar het was een super crosspony. Helaas raakte hij 2 dagen voor Chaam ( l sgw debuut tussen de paarden) geblesseerd en nu mag ie nooit meer crossen en met een beetje mazzel wel een beetje huppelen (50 cm).

Heb nu wel een andere die het heel leuk vind. Ze heeft nog niet veel ervaring, maar liep wel na 1 training Dijkgatsbos (hc) uit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:40

GvdT overdrijft niet Knipoog Ik stond volgens mij standaard duimen te draaien als jullie het springparcours in moesten...Clown Maar in de cross was die maffe pony goud waard Lovers
Doodzonde dat hij niet meer kan en mag, maar jullie hebben iig heel veel plezier gehad samen.

En dat gekke paard van je gaat het vast ook super doen!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 02:54

Ik heb ook zeker niet het dapperste paard, maar als het kwartje maar weer gevallen is dat als hij springt er niks aan de hand is en hij daarna weer verder mag scheuren, dan vindt ie het weer prachtig!
Zeker in het begin van het seizoen heb ik aardig werk aan hem, maar dat wordt gaandeweg ook beter.
Ik denk inderdaad dat als je Vasse dit jaar hebt uitgereden dat het best goed komt met je paard. OK dan!

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 00:08

Hoe hoog is die oefencross in putten eigenlijk? iemand ervaring mee?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 02:26

In Putten staat van alles wat, hetgene wat je te hoog vindt sla je gewoon over.

PinkPanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:32

Canter schreef:
In Putten staat van alles wat, hetgene wat je te hoog vindt sla je gewoon over.

haha praktisch Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:47

Odessa1 schreef:
Maar hoe weet ik dan of ze het leuk vind of niet? En svp niet, je kent je eigen paard wel, want ik denk dat Odessa het heel leuk vind, maar ondertussen gingen we wel al slingerend naar de hindernissen Tong uitsteken . Ik moet wel zeggen dat ze er tegen het eind wel aardig in kwam.

Had je Madine moeten zien in haar eerste cross, vooral de eerste hindernis was echt alleen maar slingeren:

Afbeelding

Had ook een paar weigeringen aan mijn broek maar het 2e deel van de cross ging super.
Het is ook een hartstikke kijkerig paard maar in de cross verdwijnt dat voor een groot deel!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:33

Ferroowtje schreef:
Hoe hoog is die oefencross in putten eigenlijk? iemand ervaring mee?

Dat verschilt heel erg, er zijn lage en hoge / moeilijke en makkelijke hindernissen te springen.

Misschien wel leuk voor Ferro!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:10

gomir schreef:
GvdT overdrijft niet Knipoog Ik stond volgens mij standaard duimen te draaien als jullie het springparcours in moesten...Clown Maar in de cross was die maffe pony goud waard Lovers
Doodzonde dat hij niet meer kan en mag, maar jullie hebben iig heel veel plezier gehad samen.

En dat gekke paard van je gaat het vast ook super doen!

Volgens mij was je niet de enige, Fred (veneklaas) zei laatst dat ie bewondering voor me had omdat ik gewoon het parcours in ging met die kneus

Het zag er wel altijd erger uit dan het voelde, nou ja meestal Haha!

Gekke paard neemt de verkeersdrempels als op en afsprong en dan ook meteen op in uit Tong uitsteken Zo lekker buitenstappen

gomir

Re: SGW-vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 01:17

En ik weet zeker dat Fred en ik niet de enige waren die er zo over dachten Knipoog

Klinkt als een lekker ontspannen buitenpaard Tong uitsteken Die van mij krijg ik trouwens nog niet eens in de buurt van iets dat op een verkeersdrempel lijkt... Schijnheilig

Bento1988

Re: SGW-vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:33

Misschien dat er bij jou in de buurt ook regiotrainingen georganiseerd worden. Je kunt je paard dan onder begeleiding aan allerlei soorten sprongen laten wennen op steeds verschillende oefenterreinen en uitvogelen of jullie het echt leuk vinden.