volgende week wedstrijd eerste voor me paard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:09

Het is inderdaad handig op eerst naar andere vreemde plaatsen te gaan, aangezien ik die mogelijk niet had ben ik gewoon gaan starten en kijken wat het brengt. Zorgen dat er iemand is die naast je paardje kan lopen naar de bak toe. Als we van tevoren wisten dat het paard ergens van ging schrikken (hekjes of tuinslangen ofzo) probeerden we ervoor te zorgen dat degen die voorleest daar gaat staan.
Verder moet je gewoon oefenen, ervaring opdoen (al heb ik nu een topic geopend waarin dat volledig wordt afgekraakt omdat de jury dit niet leuk zou vinden)
Succes!!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:35

Tips.. Tsja voordat je begint met je proef, allebei de kanten ronddraven zodat hij even alles gezien heeft, werkt bij mij altijd goed. Lachen naar de jury, en als er iets fout gaat, niets laten merken. Niet boos worden of moeilijk kijken..dat kost je punten. Tong uitsteken Schijnheilig

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:47

moowsy schreef:
Tips.. Tsja voordat je begint met je proef, allebei de kanten ronddraven zodat hij even alles gezien heeft, werkt bij mij altijd goed. Lachen naar de jury, en als er iets fout gaat, niets laten merken. Niet boos worden of moeilijk kijken..dat kost je punten. Tong uitsteken Schijnheilig

nee ik meot altijd zo ie zo lachen met thomas als er iets fout gaat, weet niet waarom maar kan e altijd om lachen en weet dat als je bij thomas boos word dat die het niet meer begrijpt dus vandaar. dat oefenen zit er ook niet meer in angezien me moeder me nergens heen wil brengen. ach ja ga er gewoon voor het is van me eigen verneging uit dus.... en me moeder gaat mee en waarschijnlijk me vader ook die kan hem wel goed vasthouden....

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:51

Ooh maar dat komt wel goed hoor! Tong uitsteken Ik ben een keer heel boos geworden op Moows...Ze wilde maar niet uit de galop zodat ik bijna moest afwenden in galop. Nagelbijten / Gniffelen Was achteraf wel erg lollig, maar tis heel irritant als ze onder je weg loopt en dan vooral in zo'n proef. Tong uitsteken Met oefenen gister deed ze het weer dus dat wordt nog wat. Nagelbijten / Gniffelen

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:20

Je moet er juist gebruik van maken als ze zo druk zijn.. Dan gaan ze lekker showen en krijg je hogere punten (voor zover dat kan natuurlijk want als hij zo doet als moowsy Nagelbijten / Gniffelen )

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:08

Haha idd. Schijnheilig Haha!
Maar het is idd wel zo.. Alleen lukt het mij nog niet echt om haar zo bij me te houden dat het net lijkt of het hoort dat ze zich zo groot maakt. Tong uitsteken
Leuke avatar heb je trouwens Marloes!
Ik snap nou nog steeds niet of ze die 2 rubrieken bij elkaar doen of niet. Scheve mond

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:23

ja dan k je heeft uhm hoe heet zo ook al weer gemaakt. zal zo ff kijken....

weet alleen nog niet of ik wel mee kan doen, de da is vandaag geweest en heeft zijn wolfskies getrokken. nu mag ik zaterdag weer voorzichtig met bit gaan rijden. laten we maar hopen dat dat goed gaat....

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:23

BriitKitt heeft hem gemaakt. vind hem erg goed gelukt

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:55

mijn pony was een droom was op jumping en had al direct een beker van niets verchoten echt de eerste keer had de dag ervoor in de bak wel gereden maar dan ging het niet goed dan was ze stout

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:12

Idd! Maar je kan toch wel meedoen.. Je hebt toch al wel een beetje geoefend of niet?

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 10:22

ik ga vandaag proberen zonder bit te rijden als dat lukt dan doe ik gewoon mee.... ik had wel al geoefend maar goed.... kijk het vandaag ff aan gaat dat niet dan maar niet...

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:00

Aah jammer joh..gewoon proberen joh!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 21:26

ik heb vandaag weer gereden zonder bit maar hij trekt me alle kanten op... me moeder was erbij en we hebben maar besloten niet te gaan... dan ga ik hem dan ook dinsdag pas weer een bit in doen en nu voor de rst longeren.... ik vind het ook erg jammer maar heb geen zin in gevechten....

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:09

Jammer joh!! Maar in dat geval is het idd niet echt verstandig om te gaan! Lachen

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:45

Oehh nog maar een dag! Scheve mond
Het ging bij mij de laatste tijd super goed! Alleen vandaag..
Ik heb woensdag gesprongen, ze had dinsdag bijna niet gelopen omdat het sávonds toen ik er was zo hard regende, na 10 minuten rijden waren we beiden helemaal nat!
Met springen was ik er af gevallen en toen was ze keihard gaan bokken enz. Schijnheilig
Donderdag en vrijdag ging het meisje van wie ze ook is rijden, nouja die deed haar die dagen, ze heeft dus alleen aan de hand gestapt. Scheve mond

Nu was ze vandaag dus super stijf en aan het hangen enz.. We hadden haar nog gelongeerd van te voren en toen ging ze keihard rennen dus ze was met rijden een beetje moe en ging dus lopen klieren. Scheve mond

Ik hoop dat ik haar goed los heb gereden zodat ze morgen een beetje ontspannen die proeven kan lopen. Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:39

Woeii! 156 & 157! Haha! Terwijl het echt slecht ging. Scheve mond Haha!