Juryleden die eigen leerlingen jureren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:35

hmmm, ik zou liever niet rijden voor mijn eigen instructeur, als die jureert... Die weet veel te goed war hij op moet letten en zal zeker niet minder streng jureren, eerder strener. Zijn die hogere jurleden zo verzot op al hun ruiters? Of alleen op hun oogappels?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:20

Ik heb ook wel eens gereden bij de persoon waar ik destijds les van had, kreeg nou niet echt de indruk dat ik gemazzeld was hoor. Hij jureert altijd goed!

Maarre...om de discussie uit te breiden, wat doe je dan als één van je vriendinnen jureert? Is misschien ook niet zo eerlijk (denk zelf dat t wel meevalt hoor) maar dan kan je wel aan de gang blijven!

Maar misschien dat het in de hogere sport wel erger is, ik heb geen idee.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:21

jury's hebben geen vrienden............. Haha!

xevera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:33

mijn zus is een jury die zegt dat je als jurylid iedereen mag juryren behalve je eigen familie

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:12

Dat heb ik weleens gezien twee vriendinnen die beide jureren en de een moest bij de ander rijden. Had toch wel opvallend hoge punten toen...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:20

CGJ12 schreef:
jury's hebben geen vrienden............. Haha!

Aaaaah, is het zo erg met je gesteld CGJ..... Ach gut

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:11

Aimee schreef:
Aaaaah, is het zo erg met je gesteld CGJ..... Ach gut

Alleen vage kennissen en doe-alsof-vrienden........... Haha!
Realisme heet dat.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:20

Citaat:
jury's hebben geen vrienden.............

Ehm sorry hoor CGJ12 maar kan het niet laten.... Heb JIJ wel vrienden dan? Sorry dat ik het zeggen moet maar je lijkt me wel enigzins gefrustreerd... Verward
Ik ken zat leuke juryleden die goed jureren en bovendien heel aardig zijn! Het zijn niet allemaal enge oude mannetjes hoor...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:35

Mies7 schreef:
Ehm sorry hoor CGJ12 maar kan het niet laten.... Heb JIJ wel vrienden dan? Sorry dat ik het zeggen moet maar je lijkt me wel enigzins gefrustreerd... Verward
Ik ken zat leuke juryleden die goed jureren en bovendien heel aardig zijn! Het zijn niet allemaal enge oude mannetjes hoor...

Nee?

Ik heb het al eens eerder gezegd hier.
Een mens kent gemiddeld in zijn leven 6 ware vrienden.
Pas aan je sterfbed zul je weten wie dat waren......... Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:53

CGJ12 schreef:
Alleen vage kennissen en doe-alsof-vrienden........... Haha!
Realisme heet dat.

Ach gut Koester die dan tenminste, want wie weet zit er wel een ware vriend tussen maar merk je dat pas als het te laat is.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:29

Ik heb ook wel een x mijn instructeur als jury gehad Tong uitsteken
Maar hij heeft me ook wel onvoldoendes gegeven (ook wel goeie cijfers hoar) Bloos
Ik heb ook m'n oom x als jury gehad...whahahah maar toen had ik 156 pt. dus hij trekt mij egt niet voor ofzo Lachen zondag heb ik hem weer Clown

Ik wist niet dat dat niet mocht Verward

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:07

Zaterdag was ik naar een vriendin van me kijken, die moest rijden op een wedstrijd, georganiseerd door mijn rijvereniging. Mijn instructrice zat op het secretariaat. Uiteindelijk won ook een meisje dat les krijgt van de zoon van mijn instructrice, gaat ze tijdens de uitreiking daar in een volle kantine lopen roepen: "maar goed dat ONZE .... je vanmorgen flink heeft aangepakt, en dat je op die grand prixknol hebt gereden, nou heb je tenminste gewonnen (iets in die trant)"
BAH wat knapte ik af op mijn instructrice, ik schaamde me dat ik haar kende en dat ik les van haar krijg.. En ik zit er nu dus ook hard over te denken om te stoppen en een ander te gaan zoeken... (niet alleen om dit geval, maar er is nog wel meer gebeurd)..
Sorry het was meer mijn eigen frustratie.. Maar Nee ik vind dat bekenden elkaar niet mogen jureren!

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:17

Ik vind dat er wel een verschil is tussen basissport en wedstrijden bij de zzgp. Ik denk dat als je op bij zzgp rijdt dat het dan onvermijdelijk is, het is gewoon een veel kleiner clubje, en van deze mensen kun en moet je ook verwachten dat ze eerlijk jureren juist omdat ze zich op topniveau bevinden.
Bij breedtesport zijn er veeeeeel meer juryleden, en is lang niet iedereen proffesioneel in zijn doen en laten (nou weet ik niet of bij de zzgp iedereen wél zo prof is als zou moeten Verward daar heb ik geen ervaring mee) dus daar vind ik eigenlijk niet dat het kan. Mijn eerste M2 wedstrijd zou ik bij mijn instrutrice de baan in moeten, toen heeft zij de organisatie opgebeld en is het omgewisseld, toen heeft zij het Z gejureerd en die ander het M2... zo hoort et eigenlijk, maar ja, das míjn mening Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:50

Ik heb ook eens een proefje gereden bij m'n instructrice. Ik reed een winstpuntje maar ik was er ábsoluut niet blij mee. Ik vond het niet verdiend want ik had een snert-proef gereden. Waarschijnlijk heeft ze het gedaan als stimulans omdat ik net niet winstpunten kon rijden. Wel lief natuurlijk maar ik vind het zo niet horen. Ik moet er gewoon voor rijden. Vooral omdat ze mijn instructrice is. Ik weet dat het niet mag. Mocht het nog eens gebeuren dan spreek ik de organisatie erop aan dat het hun probleem is mocht er iets achterweg komen.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:02

Tja, als mensen die elkaar kennen elkaar niet mogen jureren, dan blijft er geen jury over, het is een jurysport en dat zal het ook altijd blijven, maar dat weet je en als je daar niet tegen kan moet je gaan springen

Dressuurmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 20:21

xevera schreef:
mijn zus is een jury die zegt dat je als jurylid iedereen mag juryren behalve je eigen familie

Moet die zus van jou toch eens het reglement er op na slaan......

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:02

ik heb eens bij mijn eigen instructrice moeten rijden. Samen met nog een ander meisje van mij op stal dat, Nouja laat ik zeggen, waar het ietsjes minder mee gaat...maar die kreeg dus geen les van haar.
Dat meisje heel chagerijnig: 'jij zal wel weer winnen en ik zal wel geen winstpunt krijgen'.

ik won wel, maar dat meisje had gelukkig ook een winstpunt. Volgens mij hadden ze er anders wel wat van gezegd. En ik wist dat het eigenlijk niet mocht, maar ze had heel eerlijk gejureerd (niet dat ik van mezelf ga zeggen dat ik zo goed kan rijden, maar het ging gewoon wel lekker en de schrijfster (die ik niet ken) vond mij ook de beste)