Janssen, Ehrens en V. Roosmalen nieuwe bonds......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:33

Wouter24 schreef:
Zoals het er nu voorstaat is de samenstelling simpel: Edward, Anky, en Sven

Alleen over het vierde teamlid kan nog ruzie gemaakt worden Haha!

Hoe kom je in hemelsnaam bij dit lijstje?

Anky zit nog niet eens te paard, laat staan in de wedstrijdring. Sven heeft nog geen 70 % gereden in de GP en Edward is alleen nog actief geweest met Grib in de GP, Lingh moet het eerst maar weer laten zien en bovenal behouden blijven voor Ed. En Grib doet het nu heel verdienstelijk, maar wees eerlijk; een EK-paard... Verward

Als ik de lijst GP-ruiters zo eens bekijk ligt elke plek eigenlijk nog open.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:21

Aimee"]
Anky zit nog niet eens te paard, laat staan in de wedstrijdring.
[/quote]

Anky kennende zit die tegen die tijd echt wel weer op het paard

[quote="Aimee"]
Sven heeft nog geen 70 % gereden in de GP
[/quote]

Welke combinatie heeft internationaal REGELMATIG betere percentages laten zien?

[quote="Aimee schreef:
en Edward is alleen nog actief geweest met Grib in de GP, Lingh moet het eerst maar weer laten zien en bovenal behouden blijven voor Ed. En Grib doet het nu heel verdienstelijk, maar wees eerlijk; een EK-paard... Verward

Ok Lingh moet heel blijven en niet verkocht worden, maar dat geld voor alle potentiele kandidaten...

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:26

Grib mag van mij uit het kader, laatste uitslagen waren dacht ik ook <70% ? en mag plaatsmaken voor Jazz.
Sven is ook niks spannends aan die mag plaatsmaken voor Madorijke.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:58

Het voordeel van Sven is natuurlijk dat er niets spannends aan is. Hij rijdt oer en oer degelijk en is uitermate betrouwbaar als teamgenoot.

Madorijke daarentegen heeft in het verleden laten zien, nog wel eens af te haken.

Jazz heeft nu één keer met z'n nieuwe amazone goed gescoord; hopen dat ze dat volhouden.

Grib mag van mij ook uit het kader.

Voor Anky hoop ik maar dat het zo uitpakt als ze het zich wellicht nu voorsteld en dat een tweede baby-wens achterwege blijft want dan zou dat nú toch echt moeten gebeuren.

Een combinatie waar ik wèl het volste vertrouwen in heb: Bart Bax met Krawal!!! Als die eruit kan gaan rijden wat er in dat paard zit, wat dat paard al op het losrijterrein laat zien en waarvan Hinnemann zegt dat het er alleen nog niet uit komt in de ring omdat zowel ruiter als paard nog zo onervaren zijn, dan is het een absolute topper. Een echte....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:47

Dat zal de saamhorigheid binnen welke nationale ploeg ook, niet echt ten goede komen.
Ook voor de presentatie naar buiten toe lijkt hij me niet echt de tactvolle diplomaat, ik zie de vergaderingen al voor me Wow!

Maar zou dit niet meer iets zijn naar de anderen toe zo van jullie willen het niet worden omdat je dan met hem moet samenwerken, dus wordt hij het dan moeten jullie wel?

Zo dat de volgende keer Tineke etc zich verdringen om het te mogen doen Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:19

Wouter24 schreef:
Die gaat het stadion niet eens in Schijnheilig

Zoals het er nu voorstaat is de samenstelling simpel: Edward, Anky, en Sven

Alleen over het vierde teamlid kan nog ruzie gemaakt worden Haha!

On Top zal daar nu op kunnen gaan trainen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:51

Diederik Wismeijer (zullen de Regio-Utrechters vast kennen Knipoog) is bondscoach voor het paralymicteam geworden.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:24

Margo schreef:
Oh ja wat leuk!! Ik heb m op de UPD gezien... zijn dat niet die 2 broers?
Vond t er wel heel stoer uitzien.. doe t m in ieder geval niet na!!

Ja 2 broers en hun vader. Wij zijn dus altijd met 15 paarden opw edstrijd.
Ik doe het ze ook niet na hoor!!!

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:46

Hmm janssen bondscoach, hoe noemen ze dat ook alweer... Frusty

ow ja nu weet ik het weer, BELANGENVERSTRENGELING! Misselijk

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:10

NoaC schreef:
Diederik Wismeijer (zullen de Regio-Utrechters vast kennen Knipoog) is bondscoach voor het paralymicteam geworden.

Oh ja? Wat grappig! echt een leuke man! denk dat ie daar wel heel geschikt voor is!!

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:46

Aimee schreef:
Anky zit nog niet eens te paard, laat staan in de wedstrijdring. Sven heeft nog geen 70 % gereden in de GP en Edward is alleen nog actief geweest met Grib in de GP, Lingh moet het eerst maar weer laten zien en bovenal behouden blijven voor Ed. En Grib doet het nu heel verdienstelijk, maar wees eerlijk; een EK-paard... Verward

Als ik de lijst GP-ruiters zo eens bekijk ligt elke plek eigenlijk nog open.

Ik zou bijna zeggen: "zet die oogkleppen ff af en doe je ogen OPEN". Dan was je helaas niet tot deze conclusie gekomen. Harde realiteit is dat het er nu nog meer naar toe gaat om bij de 3 grote namen te gaan trainen omdat je er anders niet bij komt. If you don`t want to kiss buts, you will never ever make it in dutch dressage Frusty >;) Stoom uit je oren Ziek Misselijk

Ik zou willen dat die redenatie van je werkelijkheid was!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:04

lindaB schreef:
Ik zou bijna zeggen: "zet die oogkleppen ff af en doe je ogen OPEN". Dan was je helaas niet tot deze conclusie gekomen. Harde realiteit is dat het er nu nog meer naar toe gaat om bij de 3 grote namen te gaan trainen omdat je er anders niet bij komt. If you don`t want to kiss buts, you will never ever make it in dutch dressage Frusty >;) Stoom uit je oren Ziek Misselijk

Welke DRIE grote trainers? Als ik een verdeling maak binnen de nederlandse dressuursport kom ik op het Anky-kamp en het Coby-kamp. Waarbij trouwens opgemerkt dient te worden dat zo'n verdeling niet wil zeggen dat personen uit het ene 'kamp' het niet met personen uit het andere 'kamp' kunnen vinden.

Verder denk ik: als je goed rijdt, kom je er wel!

Met hielenlikken haal je mensen alleen maar tegen je in het harnas, wees jezelf en kom uit voor je eigen mening. Daarmee bereik je veel meer dan meelopen met diegene die zijn eigen persoonlijkheid al bewezen heeft. Dat geldt voor het 'gewone leven' maar zeker ook in paardenland!

Reacties als hierboven gequot zijn eigenlijk niet eens de moeite waard om op te reageren, maar dit wou ik toch even kwijt.

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:21

Jammer alleen dat er voor de eventing nog geen choaches bekend zijn gemaakt..

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:40

lindaB schreef:

Zo waar heb jij last van dan Verward
Je pilletjes niet op tijd ingenomen Haha!

Het niveau op GP niveau stijgt alleen maar, nog interessanter is de ontwikkeling dat op het moment de gevestigde orde al lang niet meer is.
Denk aan v Lieren met Ollright, Silfhout met Nimbly, Vrees met Madorijke, Imke met Sunrise, Scholte met On Top, Bart Bax met Krawall. Allemaal relatief nieuwe namen op GP niveau.

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:46

Aimee schreef:
Welke DRIE grote trainers?
Reacties als hierboven gequot zijn eigenlijk niet eens de moeite waard om op te reageren, maar dit wou ik toch even kwijt.

Bartels

Wat je nu wel even uit het oog verliest is het feit dat ik het ook graag EERLIJK zie!!!
In de praktijk blijkt echter dat het daar nu eenmaal niet om gaat. Dat blijkt wel uit het feit dat een trainer (los van wie het is!) van iemand die deel uit maakt van de selectie, ook bondscoach kan zijn. Die op zijn beurt deelnemers uit deze selectie moet gaan selecteren Scheve mond
(dat heet zoals ik hierboven al zei: belangenverstrengeling. Als je niet begrijpt wat ik daarmee bedoel, wat ik eigenlijk concludeer, zoek dat dan maar eens op Knipoog )

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:00

Het is vooral heel duidelijk dat jij er geen snars van begrijpt.

Bartels hoort trouwens tot het Anky-kamp --> ze trainen bij Anky en Sjef

Dat Sjef wederom bondscoach is, zie ik ook niet persé als redelijk. Dat belangenverstrengeling aan de orde is, dat snapt iedere idioot --> zelfs m'n buurman in Amsterdam, simpelweg omdat Anky bekend is. Zelfs als Anky niet meer in de sport actief zou zijn, traint Sjef nog zat andere ruiters op topniveau.
Aan de andere kant is er geen enkele coach die in aanmerking zou kunnen komen voor bondscoach, die géén leerling op topniveau heeft en dus zonder belangenverstrengeling de functie uit zou kunnen voeren.

Maar uit deze situatie kun je imo niet concluderen dat topsport niet haalbaar is als je niet de juiste invloedrijke trainer hebt. Dat je alleen de top haalt door kont-te-likken heeft imo niets te maken met het bondscoachschap van Sjef.

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:36

Aimee schreef:
Het is vooral heel duidelijk dat jij er geen snars van begrijpt.

Aan de andere kant is er geen enkele coach die in aanmerking zou kunnen komen voor bondscoach, die géén leerling op topniveau heeft en dus zonder belangenverstrengeling de functie uit zou kunnen voeren.

Gelukkig weet jij er alles van, kan je msschien zelf bondscoach worden

Nou ik kan genoeg personen op noemen waarbij dit niet het geval zou zijn, denk aan bert rutten. Maar goed we kunnen idd wel een eeuwige discussie blijven voeren, waarbij jij toch bij het standpunt blijft dat Sjef Janssen "the one and only" is. Mij ging het er alleen om dat dit geheel nog maar eens bevestigd hoe onreeel de zaken ervoor staan Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:41

Vertel mij eens waar ik heb geschreven dat Sjef "the one and only" is?

Deze discussie is gestart omdat ik denk dat elke plek van het team nog open is, dat blijft imo zo. Ookal hebben we nu een bondscoach die niet geheel belangeloos betrokken is.

En wie weet wat de toekomst brengt, is er al eens een vrouwelijke bondscoach geweest? Cool

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:50

Aimee schreef:
Deze discussie is gestart omdat ik denk dat elke plek van het team nog open is, dat blijft imo zo. Ookal hebben we nu een bondscoach die niet geheel belangeloos betrokken is.

Dus is de mogelijkheid in vergrootte mate aanwezig dat er al wel plaatsen verdeeld zijn. En niet alle plaatsen eerlijk te verdienen zijn. Dat is wat ik ervan denk Pling

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:52

Aan wie zouden die plaatsen nu al verdeeld moeten zijn dan? Leerlingen van Sjef en/of Anky?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:02

Aimee schreef:

Met hielenlikken haal je mensen alleen maar tegen je in het harnas, wees jezelf en kom uit voor je eigen mening. Daarmee bereik je veel meer dan meelopen met diegene die zijn eigen persoonlijkheid al bewezen heeft. Dat geldt voor het 'gewone leven' maar zeker ook in paardenland!

.

Toch ben ik het niet helemaal met deze uitspraak eens, het is een mooi gesteld ideaal dat wel, maar niet realistisch.

Hielen likken is misschien het verkeerde woord, maar fêteren is een heeeeeeeeeeeeeeeel gewoon iets, zeker in de dressuursport.
Laatst bijgewerkt door WWWiske op 12-01-05 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:03

Aimee schreef:
Aan wie zouden die plaatsen nu al verdeeld moeten zijn dan? Leerlingen van Sjef en/of Anky?

bijvoorbeeld, en Anky uiteraard (die kan nu met mijn paard nog wel mee naar os 2008, daar is ze iig van verzekerd Scheve mond )

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:09

lindaB schreef:
bijvoorbeeld, en Anky uiteraard (die kan nu met mijn paard nog wel mee naar os 2008, daar is ze iig van verzekerd Scheve mond )

Dat ze daar in 2008 rijd, als er geen gekke dingen gebeuren, is natuurlijk erg voorspelbaar, maar daar rijdt ze ook zonder SJ als bondscoach! maar met jouw paard? dan mag ze toch wel eens beginnen met trainuh Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:10

WWWiske schreef:
Hielen likken is misschien het verkeerde woord, maar fêteren is een heeeeeeeeeeeeeeeel gewoon iets, zeker in de dressuursport.

Ik schrijf niet dat het niet voorkomt, ik weet wel beter. Maar hielelikken wil helemaal niet zeggen dat je persé de top haalt. En andersom geldt ook dat je zonder hielenlikken ook wel bij de top komt; als je maar goed rijdt!

LindaB: Ga eens het lijstje af van ruiters/amazones die tot het "Anky-kamp" behoren en bekijk wat zij op dit moment laten zien in de internationale dressuursport. Bedenk daarbij dat ook Sjef zijn selectie op één of andere manier moet kunnen motiveren!

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:15

Aimee schreef:
LindaB: Bedenk daarbij dat ook Sjef zijn selectie op één of andere manier moet kunnen motiveren!

Zou je denken idd, maar hij zegt zelf geen verantwoording af te willen en hoeven leggen als bondscoach...