zusje super gereden maar de punten,, :n

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DragonFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:36

Mijn pony reed met wedstrijden ook niet aan de teugel. De jury zei dan: "We zien dat het er wel in zit, iets meer aan werken dan komt het helemaal goed. Je krijgt daarom toch een winstpunt van ons." Damn dat wou ik helemaal niet!

Ook tijdens de lessen en gewoon thuis liep ze nog niet goed, dus wat moet ik met die winstpunten?! Ik heb er 1,5 jaar aan gewerkt, en het lukte gewoon niet. Als ik niet gestopt was met het rijden van dressuurwedstrijden had ik door gemoeten naar de L terwijl mn pony nog steeds niet aan de teugel zou lopen...

Zo zie je maar dat de jury niet altijd gelijk heeft, jou zusje had dr winstpunt wel moeten krijgen! Als ik dat zo hoor, heeft ze het dubbel en dwars verdient! OK dan!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:09

Tjsaa, sommige jury's hebben nou eenmaal een andere kijk op een proef, kun je weinig aan veranderen. Neemt niet weg dat 't wel klote is voor Lau Ach gut

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:17

Sommige jurys hebben inderdaag een andere kijk op een proef.
Een figuur netjes gereden, zonder aan de teugel is misschien een voldoende 5, maar als hij ook nog een super stelling buiging er bij had ie misschien een 7 gegeven.
Het is maar net wat de jury het belangrijkste vind.

Als je naar het L moet, zal je pony toch afgebogen moeten lopen, en als iedere jury evengoed maar een winstpunt geeft.. dan zit je in no time in het L zonder een mooi constant afgebogen paard.

edit: nog een aanvulling op scum, ik vind ook dat je gelijk hebt, als je in het B zit, ga je trainen voor het L, je gaat oefenen dat je pony/paard steeds meer constanter "aan de teugel" loopt, hier ga je dan in het B gebruik van maken, zodat je op een gegeven moment naar het L mag,

Als een pony/paard geen juiste stelling/buiging heeft, heeft horen ze nog niet thuis in het L, dus ook geen winstpunt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:19

het ligt er aan denk ik hoe het eruitziet, eigenlijk moet je een WP zo zien, dat een jury denkt dat je klaar bent voor het L, daarom krijg je n WP, daarom willen sommige jury's ook zien dat je pony al aan de teugel loopt.... en t ligt aan het plaatje ed of je met een pony die neit aan de teugel is een WP krijgt, n vriendin van mij had n pony die alleen de knik nog moest maken en dan aan de teugel liep, en die reed af entoe ook WP! het enige waar k t wel over eens ben is dat je commentaar op n coupon moet zetten, kreeg er vorige week ook weer 1, 146 ja ok t was niet goed gereden maar wel graag iets meer commentaar dan strekt niet genoeg oid!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:24

Mijn instructrice zei een keer: Als je rijdt hoor je in die klasse thuis. Je rijdt voor alles gemiddeld een en dat is voldoende.

loes14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:52

ik vind ook dat een pony in de b aan de teugel moet lopen
tuurlijk niet in de krul hoor maar toch wel een beetje richting van het ronde
mischien is dat niet leuk voor je zusje maar ik denk toch wel dat de meeste jury`s dit willen zien! goed oefene dus:P

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:04

Ach, ik heb weleens een wedstrijd gereden en dat sloeg echt alles.

Mijn proef ging niet zo lekker, maar er reden er een paar die super hadden gereden. Er was 1 man bij, verschrikkelijk. Met inrijden reed hij al iedereen ondersteboven en zijn proef......niet om over naar huis te schrijven.

Wordt hij 2 keer eerste. En die meiden die heel netjes hadden gereden stonden onder hem.Komt aan het eind de jury naar hem toe>>Ohhh Frank gefeliciteerd!!!!

Nou, ja, hoezo vriendjes politiek?? Boos!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:07

@Scheepie: slechte organisatie(en jury). De jury behoort aan te geven dat er vrienden/familie in zijn ring rijden. Zodat hij deze niet meer punten geeft. De organisatie behoort dit te veranderen. Maar als de jury niks zegt.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:09

Jammer dat ze geen winstpunt had zeg! Iig succes volgende keer.
Gefeliciteerd voor je clubgenootjes!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:40

Mimisa, wat zou je daar nu aan kunnen doen?

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:40

Sorry, het is MissSisa