Haha, dan wordt het in ieder geval lachwekkend! Maar je hebt ook speciale pilletjes tegen de stress
jorg
Geplaatst: 18-01-05 22:52
weet je wat echt helpt?! Rescue van Bach. zijn druppeltjes en je wordt er relaxed van maar niet suf. bij mij helpt t super. En een tip van de sportpsygoloog nico. Fluiten bij t los rijden, ontspannen namelijk je buikspieren. of de rest er blij mee is weet ik niet maar t helpt wel
Pikolino
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-05 17:42
harstikke bedankt allemaal volgende week is het weer 2e selectie in houten dus ik ben benieuwd
casanova
Geplaatst: 20-01-05 18:12
als je alleen nerveus wordt in de proef zelf:
ga met een andere stelling rijden,het is een leuke dag,we doen ons best maar het is voorral gezellig met mijn pony/paard.
moowsy
Geplaatst: 21-01-05 21:07
casanova schreef:
ga met een andere stelling rijden,het is een leuke dag,we doen ons best maar het is voorral gezellig met mijn pony/paard.
Idd! Ik ben eigenlijk bijna nooit zenuwachtig, voor dressuur dan, omdat ik er ook zo over denk.. Maar ik kan het me wel voorstellen als je selecties moet rijden. Maar je hebt het toch niet elke wedstrijd Stef?
Pikolino
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-05 23:13
nee niet elke maar dus wel bij de belangrijke om het zo maar te zeggen
moowsy
Geplaatst: 22-01-05 20:40
Afleiding zoeken, zoek een vriendje en ga daaraan denken ofzo tijdens het rijden.
Ik ken het probleem ook, als ik in het wedstrijdritme zit is vrij weinig aan de hand maar als ik een tijdje niet heb gereden dan ben ik weer erg nerveus voor een wedstrijd en ook als ik selectie moet rijden.
In mijn middelbare school-periode heb 2x vaalangsttraining gehad wat mij is uitgelegd over nerseusiteit is het volgende:
Als je nerveus bent komt er adrenaline in je bloed. Doordat je bloed adrenaline bevat wil je lichaam dat kwijt zien te raken omdat dit je een hogere hartslag geeft, je lichaamstemperatuur omhoog gaat ect. Om van de adrenaline af te komen wil het lichaam 'vluchten'. Je kunt dus proberen om voordat je opstapt die adrenaline kwijt te raken door eerst een paar minuten te gaan hardlopen (sprintjes trekken) en reken maar dat je ineens hard loopt, want dat komt door de adrenaline. Na dit lopen kun je op adem komen op je paard en voel je je een stuk beter.
Hopelijk weet je nu iets meer over wat er in je lichaam afspeelt van hieruit kun je met ontspanningsoefeningen ect. gaan werken.
suc6
Melanie15
Geplaatst: 24-01-05 09:13
Bij mij op school hebben ze idd ook faalsngsttrainingen, als dat bij jou op school is, kan je dat misschien doen, ik heb van meerdere mensen gehoord dat het werkt