Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ethelate schreef:Ik zou wat doen aan de opvoeding van je paard. De mijne komt ook overactief de trailer af, maar ze heeft gewoon te luisteren.
patos schreef:Dat vraag ik me dus ook af, ik heb soms wedstrijden op 1.5 á 2 uur rijden, laat je je paard dan al die tijd met zadel op staan?
Venetia schreef:(een hels karwei). We hebben een tweepaards trailer dus dat is verre van ideaal. Ik haal ook altijd de transportbeschermers op de trailer al af. Dan moet ik wel bijna onder zijn buik zitten, maar op de trailer is hij braaf en rustig, dat is zijn 'huisje', daar voelt hij zich prettig.
Venetia schreef:Hmm, ik kies meestal voor wedstrijden dichtbij, want mijn moeder heeft geen zin om zo ver met de trailer te rijden. Maar voor die paar keren dat het wat verder weg is, of dat ie langer op de trailer moet staan, laat ik het zadel af. Dan zadel ik hem op de trailer op (een hels karwei). We hebben een tweepaards trailer dus dat is verre van ideaal. Gelukkig kan ik hem wel vertrouwen en zal hij me nooit platdrukken.
Ik haal ook altijd de transportbeschermers op de trailer al af. Dan moet ik wel bijna onder zijn buik zitten, maar op de trailer is hij braaf en rustig, dat is zijn 'huisje', daar voelt hij zich prettig.
MISTRAL94 schreef:Ik vind een 1 of 1.5 paards trailer ook niet ideaal.
Dan heb je al helemaal geen bewegingsvrijheid, om je paard te zadelen oid. De kans is groter dat je op een 1.5 paards trailer klem gezet wordt dan op een 2 paardstrailer.
yatoucha83 schreef:hoi
een anderhalfpaardstrailer is ruimer om op te zadelen dan een 2 paards hoor want in een tweepaards zit nog een schot en heb je nog minder ruimte dan in een anderhalfpaards trailer!
groetjes
MISTRAL94 schreef:Is dat ook niet verplicht dat je op wedstrijdterrein je paard niet mag begeleiden met een halster alleen maar met een hoofdstel?