Suzanne F. schreef:KNMI geeft weeralarm af
AMSTERDAM/UTRECHT - Het KNMI heeft zaterdagavond alsnog een weeralarm afgegeven in verband met de zuidwesterstorm die over Nederland raast. Dat meldde een woordvoerder van het KNMI. Vannacht moet het verkeer tot ongeveer 03.00 uur rekening houden met zeer zware windstoten, snelheden tot 110 km per uur. 'Grote schade op uitgebreide schaal' is volgens het weerinstituut mogelijk.
De zuidwesterstorm zorgt zaterdagavond voor overlast in het westen van Nederland. De politie en brandweer hebben het overal, maar vooral in het westen van het land, druk met schademeldingen, omgevallen bomen, afgewaaide takken en dakbedekking.
Langs de westkust woedt op het moment een zuidwesterstorm met windkracht 9. Volgens het KNMI is de wind boven land erg vlagerig. Van tijd tot tijd komen zware windstoten voor.
Caravans en aanhangers
Het KLPD had het volgens een woordvoerder druk met het afhandelen van enkele tientallen ongevallen en het oplossen van problemen met omgewaaide bomen, afgebroken takken en andere rommel op de snelwegen. De zegsman noemde het opmerkelijk dat er onder meer zeven ongevallen gebeurden met auto's met caravans en aanhangers. "Een weldenkend mens gaat met dit soort weersomstandigheden de weg niet op."
Het wordt sterk afgeraden om met caravan of aanhanger de weg op te gaan. Nou lekker dan..ik wacht het nog even af anders bel ik wel af.
Moest vandaag met de pony naar Kapel-Avezaath maar na dit bericht ga ik echt wel afmelden.