Storm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:12

Suzanne F. schreef:
KNMI geeft weeralarm af

AMSTERDAM/UTRECHT - Het KNMI heeft zaterdagavond alsnog een weeralarm afgegeven in verband met de zuidwesterstorm die over Nederland raast. Dat meldde een woordvoerder van het KNMI. Vannacht moet het verkeer tot ongeveer 03.00 uur rekening houden met zeer zware windstoten, snelheden tot 110 km per uur. 'Grote schade op uitgebreide schaal' is volgens het weerinstituut mogelijk.

De zuidwesterstorm zorgt zaterdagavond voor overlast in het westen van Nederland. De politie en brandweer hebben het overal, maar vooral in het westen van het land, druk met schademeldingen, omgevallen bomen, afgewaaide takken en dakbedekking.

Langs de westkust woedt op het moment een zuidwesterstorm met windkracht 9. Volgens het KNMI is de wind boven land erg vlagerig. Van tijd tot tijd komen zware windstoten voor.

Caravans en aanhangers

Het KLPD had het volgens een woordvoerder druk met het afhandelen van enkele tientallen ongevallen en het oplossen van problemen met omgewaaide bomen, afgebroken takken en andere rommel op de snelwegen. De zegsman noemde het opmerkelijk dat er onder meer zeven ongevallen gebeurden met auto's met caravans en aanhangers. "Een weldenkend mens gaat met dit soort weersomstandigheden de weg niet op."

Het wordt sterk afgeraden om met caravan of aanhanger de weg op te gaan. Nou lekker dan..ik wacht het nog even af anders bel ik wel af. Scheve mond

Moest vandaag met de pony naar Kapel-Avezaath maar na dit bericht ga ik echt wel afmelden.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:17

ik ben net terug, het was te doen maar waaide best wel hard.. vooral op de terugweg, we moesten ook over de dijk. Maar er is niets gebeurt, en iedereen was daar ook die meedeed.. op 1 iemand na. Ik ben wel blij dat ik ben geweest, ben kringkampioen M1 geworden Haha!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:22

sophie_kurk schreef:
ik ben net terug, het was te doen maar waaide best wel hard.. vooral op de terugweg, we moesten ook over de dijk. Maar er is niets gebeurt, en iedereen was daar ook die meedeed.. op 1 iemand na. Ik ben wel blij dat ik ben geweest, ben kringkampioen M1 geworden Haha!

Gefeliciteerd *LOL*

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:54

Ik zou vandaag starten in Harich (frsl), laatste selectie voor de kampioenschappen.
Heb me ook afgemeld, mijn paardje is mij veel waard, dus wou geen risico's nemen.
Dus dit seizoen geen kampioenschappen voor mij, helaas.. volgende keer beter.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:23

Normaal gesproken wanneer er een wedstrijd dichtbij is, ga ik heen. Vandaag was er een wedstrijd, maar na de laatste wedstrijd had ik besloten om voorlopig een paar maandjes hard te trainen en dan weer goed de wedstrijden binnen te komen.
Maar al zou ik vandaag een wedstrijd hadden, ik zal niet heen gaan. Mirk is al zo'n stresskont op de trailer, met die wind erbij wordt het alleen maar erger...

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:50

ik ben wel op wedstrijd gegaan, wan tik had selecties.
ik was 2 x eerste, dus bij mij maakte de storm niet zoveel uit.het ging prima.

xxx martine OK dan!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:59

Ik ben ook gegaan....maar vond het op de terugweg best wel naar...toen ging het veel harder. Maar ih noorden ging het sowieso harder dan hier, tenminste als ik mn broer zo hoorde. En ook een groot gedeelte door bosrijke omgeving. Dus ging daar minder hard.
Ik was trouwens ook wel blij dat ik was gegaan Haha!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:06

Hier in Oude Tonge was er de 1e selectie, maar doordat er zoveel mensen hebben afgezegd telt ie niet mee en hangt alles volgende week van de 2e selectie af.

Ze moesten hier wel gewoon betalen als er was afgezegd.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:07

Ik had vandaag selectie voor het L springen. Ik ben geselecteerd. Maar ik vond het af en toe wel eng met die wind....

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:13

ik zou vandaag kringkampioenschap hebben..maar de wedstrijd is afgelast..het zou te gevaarlijk zijn om met trailer op pad te gaan..zeker hier aan de kust! dus ze hebben de hele wedstrijd verplaatst naar volgende week zaterdag

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:18

Ik ben gewoon gaan lessen vandaag, lekker rustig binnen door gereden, dan wordt de wind aardig weggevangen door bomen en huizen. We hebben een flinke 2-paardstrailer, dat scheelt wel, maar als we over de snelweg hadden gemoeten was is niet gegaan.

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:31

Mijn vader en ik zijn vandaag ook gewoon met de trailer over de weg gegaan. Bij ons waaide het best wel hard, maar niet zo erg als aan de kust (denk ik) Morgen ga ik ook gewoon op concours.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:33

Ik ben vandaag ook wel op concour geweest. We zijn wel gegaan omdat het heel dichtbij was, als het verder weg was geweest, en we over de snelweg moesten zou ik me af hebben gemeld.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:36

Mn zusje is ook gewoon gegaan, we waren al lang en breed op de wedstrijd toen het alarm was afgegeven(kwart over 5 op :S ) we hebben er geen last van gehad, maar daarna wel de trailer op stal laten staan

bianciej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:44

Ik heb morgen wedstrijd maar dat is gewoon bij ons op stal Lachen
Hoef ik gelukkig niet met de trailer Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:55

Wij zijn ook gegaan. Mn vader hand de handen vol aan de vrachtwagen Haha! Maar er is niks gebeurt.........
Helaas ging het niet goed op de wedstrijd......

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:24

ik was ook gewoon gegaan.. ik en sophie_kurk.. ben weer heel thuis.. thank god!!

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:32

ik en mijn zus zijn wel gegaan, mar bij ons viel de storm heel erg mee...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:27

Gisteren waren er selcties voor kring 6, voor ons een eilnad verder. Ik had niet ingeschreven, maar als ik dat wel had gedaan, had ik afgemeld, we moeten om daar te komen de dam over het Hringvliet over, vind ik toch linke soep met een auto met trailer erachter. En dan ben je de dam over, moet je nog een heel eind door de polder, met voornamelijk zijwind.
Stalgenoten van mij hadden ook afgemeld. Er waren zoveel afzeggingen, dat deze wedstrijd niet voor de selectie heeft geteld, voor de B en M ruiters. Volgende week is de 2e selectie en op basis daarvan wordt de afvaardiging naar het regiokampioenschap gemaakt.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:31

Giloni schreef:
Ik had vandaag selectie voor het L springen. Ik ben geselecteerd. Maar ik vond het af en toe wel eng met die wind....

OK dan! Dus op naar de Friese Haha!

Was in Sneek toch?? Heb ik eerst ook L gesprongen (HC) met mn D-ventje... Daarna in de M twee balkjes dus wel tevreden!! Jij reed dus op die bonte of niet??? Ik was diegene met groen truitje als je je nog kan herinneren Tong uitsteken

Om even ontopic te blijven, ik was blij dat ik lekker dichtbij woonde Hoefden nu niet veel over grote wegen en zo..

Mijn moeder had op de wedstrijd nog een emmer water gehaald voor mn springvedntje maar dat water werd er onderweg allemaal uitgewaaid (dus moeder helemaal zeiknat Bloos! Tong uitsteken )

=x= Hester

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:21

hujku

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:14

Ja ik was op die bonte.. Ik heb je nog wel zien rijden.. Wat betekent hc eigenlijk?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:35

HC: Hors Concour......
Anders gezegt: buiten mededeling. Geen barage bij foutloos.
Als je dit bedoelt dan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:20

Ik had ook wedstrijd, en niet afgemeld, maar een half uur eerder vertrokken, met het idee zullen wel veel afmeldingen zijn, en was als 25e dus dan kan het flink inlopen. Maar er viel gewoon niemand uit van de 32.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:25

MissSisa schreef:
HC: Hors Concour......
Anders gezegt: buiten mededeling. Geen barage bij foutloos.
Als je dit bedoelt dan.

kben gewoon M (helaas nu nog -2 door val met mn pony tijdje terug in Sneek) Dus was wel fijn eerst even L te springen. En dat kan tegenwoordig met de HC regeling. Best wel handig

Was vandaag toch ook nog wel stevig windje, maar viel behoorlijk mee na gisteren Vingers aflikken . Ben lekker wezen uitwaaien in het bos (waar ik altijd eerst met de trailer heen moet maar goed)

=x=