chalotje schreef:dan leren die kinderen eerst eens zitten voordat ze hunj paard of pony aan de teugel gaan rijden.
Beter!! Hahaha, ik heb nu dat mijn pony een klein beetje komt, na een jaar dressuurmatig geoefend..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chalotje schreef:Idd! Ik vind bijvoorbeeld dat er ook wel een wisseltje in mag zitten! Ponies kunnen dat toch net zo goed als paarden
CGJ12 schreef:Er is nu juist een ZEER GOEDE reden om die dingen er NIET in te stoppen....
De Z2 pony proeven zijn volledig gestoeld op de Europese proeven.
Daar wordt ook geen wissel gevraagd (en dat is het hoogst haalbare niveau....... het A-kader).
Als we nu nationaal wissels gaan introduceren is dat sterk ten nadele van een aantal combinaties. In de allerhoogste europese proeven MAG een pony NOOIT wisselen. Het zou dan redelijk dom zijn om een pony het tóch te leren met het risico dat ie het gaat doen als het niet moet.
Mijn ervaring als jury is dan ook dat Z2-ponys eigenlijk NOOIT verspringen in de contra-galop, terwijl dat bij de Z-paarden geregeld gebeurt......