Vraagje wedstrijd ruiters (dr) met spooky paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 12:59

Liempde heb ik dus ""afkloppen" nergens last van. Bloos

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:12

Gelukkig maar Sanne!

@ Maitu: Nee, Emeraldo is niet zo'n schrikpaard, zeker niet tijdens wedstrijd. Thuis maar heel af en toe.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:41

In Liempde nergens last van? Ik mocht gelukkig de avond van tevoren komen rijden in de ring. Ik heb een half uur in het midden spins staan maken, om lopen draaien en lopen rennen met die knol van mij Schijnheilig

Na anderhalf uur ging het wel, was ze redelijk braaf.

Het scheelde wel een heel universum de volgende dag zeg! Ik kon nog niet echt sturen en in de 1e proef staakte ze flink, maak ze kwam tenminste nog ergens langs en de deur voor de spiegel was niet eng meer... weer wat gewonnen Schijnheilig Haha!

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 02:54

Lielle schreef:
Liempde staat daar wel om bekend Zwelgje! Ik ken heel veel paarden die daar spooky zijn.

Ja, liempde is wat mij betreft echt een superlokatie!
Dat begint voor mij al in de losrijbak. Aangezien de paarden daar direct naast staan zouden ze wel eens door de tralies kunnen springen, niet waar? Vervolgens mag je door een gangetje naar de binnenbak. Daar gaat hij dan bijna kruipend door, verscholen achter mijn voorlezer.
Eventjes rijden in het voorste gedeelte van de bak, kan hij de hekjes al even van dichtbij bekijken. En die zien er van voren natuurlijk heel anders uit dan van opzij!
Vervolgens het eerste rondje in de wedstrijdring. De bakrand en de spiegel zijn een beetje eng maar laat zich daar toch nog overhalen om op de hoefslag te rijden. Maar dan gaat daar boven het raampje open, de jury vraagt of ze de goede combinatie voor hun neus hebben. Koppie gaat omhoog oortjes zijn naar voren geprikt, maar snapt niet dat mensen ook hoger dan ooghoogte kunnen staan. Ik begin met mijn proef maar paard wil niet meteen langs de lange zijde. Stel je voor dat 'god' alweer tot hem gaat spreken. Naar een paar rondjes gaat het al wat beter. Maar natuurlijk zijn niet alleen paarden zenuwachtig en moeten daardoor nu eenmaal de baasjes regelmatig het toilet bezoeken. Deuren slaan open en dicht, weer aan de korte zijde. Tja, en als je als baasje dan de wc uit komt kun je natuurlijk best even naar je concurrentie kijken in je engelachtige witte broek en bloese Schijnheilig . Zie je wel? Zegt paardlief dan, ik heb god gehoord en nu die engel! Nu weet hij het zeker. die korte zijde is niet te vertrouwen. Gelukkig mag ik nu afgroeten en paardje vind dat hij 'bijbelse gedeelte' van de proef wel mag overslaan.
Resultaat: het gedeelte richting A is een winstpunt waard, maar richting C is het verre van dat Cool .

Ondanks al mij 'gemopper' rijd ik er wel graag het is goed georganiseerd, er is meer dan genoeg ruimte en vooral belangrijk: het is er veilig. Bovenstaande was enkel een voorbeeld (ietswat langer uitgevallen dan dat de bedoeling was Haha! ) van waaar een paard allemaal in Liempde naar kan kijken. Voor wie het wil weten had ik bij deze proef een zeer schappelijke jury en toch nog een winstpunt.

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:15

Ik vind Liempde ook een fijne locatie.. al loopt Paris daar bij het losrijden wel in alle stallen te gluren, welke paarden er staan, wat ze daar te eten krijgen etc etc, verder is ze niet nieuwsgierig hoor! Haha!

De Mortel vind ik ook geen fijne locatie om te rijden.. Inderdaad rumoerig etc (en meestal geen fijne jury's)

Sja, Sanne, ik kan me voorstellen dat je met een probleem zit als je daar al je selecties hebt... Iemand bij de deur neerzetten die heel streng kijkt lijkt me een goede optie.. Knipoog

Succes zondag!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:50

Mijn paard vind juist Liempde wel ok, bij het losrijden vind hij het volgens mij juist een rustgevende gedachte dat er andere paarden rustig staan te eten, en er dus niks engs is. Hij loopt juist niet zo in Haarsteeg (zaterdagavond met volle lawaaierige kantine) en Oosteind.
Verder alle grote buitenconcoursen op gras zijn ook veelste eng naar zijn mening! Ik ga er weg geregeld heen (hij moet het maar leren), alleen is het zo zonde dat hij daar gewoon nooit zo goed loopt.
In waspik bijvoorbeeld kan hij buiten supergeconcentreerde proeven lopen, dus daar gaan we vaak heen.

Ik moet wel zeggen dat ik bepaalde goed georganiseerde wedstrijden uitkies en daar dan vaak heen ga zodat hij er snel alles kent. Nieuwe locaties zijn altijd even wennen. En als hij er vaker is geweest (ook een half jaar terug) scheelt dat ontzettend veel.
Natuurlijk heb je dan altijd mensen die zeggen dat je jezelf voor de gek houd. Dat zal best maar ik rijd tenslotte wedstrijden voor mijn plezier.. En ik heb meer plezier als mijn paard fijn rond te sturen is, dan dat hij de ring doorvliegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:53

De enigste plaatsen waar ik niet meer opgaf, waren plaatsen waarin je in een bakje los moest rijden, ter grote van een grote volte.

Voor de rest, kon ik er geen pijl optrekken wanneer hij dingen eng vond of niet.
De ene keer dikke winst de andere keer in dezelfde bak, was het steeds spanning in het hele lijf want het was zo eng.