joyce B"]
hihihi, als ze het springen naar 60 cm zouden doen, zou ik ook nog eens een parcourtje durven te sprinen
die 1 meter is voor mij ook te hoog 
[/quote]
Denk dat heel veel mensen zo denken. Vind 1 meter ook vrij pittig. Daarom snap ik ook niet waarom de KNHS die limiet zo hoog legt.
Dan "mis" je toch een flink bedrag aan coupons van mensen die anders best eens een poging zouden willen wagen. En je stimuleert de springsport in het algemeen. Als het de beginnende springruiters bevalt en er is meer wedstrijdervaring dan gaan ze vanzelf iets hoger springen. Nu is voor velen het "beginners"-niveau niet eens weggelegd.
[quote="sophie_kurk schreef:Ik denk iig voor de B en de L, daarna moeten ze meer naar de letter. Voor de B & L vind ik alleen te laat als commentaar en dan een 4 een beetje overdreven. In de M & Z moet dat ook niet een reden zijn voor een onvoldoende denk ik, maar meer voor iets aftrek. Een overgang die een 8 zou zijn als die precies op tijd was uitgevoerd, wordt dan een 6 of een 7.
Ja, dat zou wel redelijk zijn. Jammer dat er bij de KNHS weinig (geen?)inspraak is. Ik vraag me af wie ze als klankbordgroep gebruiken.
Maar ze gaan vernieuwen en ik ben benieuwd wat ze nog meer voor ons in petto hebben... (geen hoedje in de Z, maar misschien wel een motorhelm, bodyprotector, kniebescherming, elleboogkappen, bitje, brandwerende veiligheidsjas? Dan moet je net zo goed het paard beschermen tegen zijn ruiter!!)