waar scoor jij je punten mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:58

Ik rij L1. Met de ruin krijg ik vaak over het algemeen fijne punten, gewoon omdat hij veel front heeft en dat er imponerend uitziet. Halsstrekken doet hij ook erg fijn.

Met de merrie is het meestal op halsstrekken. Wijken is heel wisselend. Heb daar wel eens een 8 voor, maar het kan ook net zo goed een 3 zijn. Oja, daar rijd ik L2 mee.
Laatst bijgewerkt door Scum op 29-12-04 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:00

Olrike schreef:
Blijf van mening, dat elke combinatie bovenstaande opmerkingen wel op de coupon krijgt, anders is de jurysport zo demotiverend.

Das jouw mening maar iemand die 130 rijd. Daar zetten ze heus niet neer: Veel toekomst..........
Mijn broer krijgt nooit dat soort reacties dus das wel apart.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:04

die vos moet het niet van het uiterlijk hebben, maar hij heeft wel 3 goede gangen, vooral de stap en draf is erg sterk

met die bruine hm....weinig....ik denk de galop...tenminste als ik haar in bedwang kan houden!!! als je ene hindernis neer zet...halen we meer punten haha

misssisa...in de B wordt juist veel van dit soort complimenten neergezet...de sport moet wel(wat olrike al zegt) motiverend zijn!! die kleine kinderen vinden dat toch helemaal geweldig!!

en als ik jou was zou ik gewoon trots zijn op wat er op je coupon staat. net of een ander daar wat aan heeft!! zolang jij maar lol hebt in je sport toch!

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:06

Niet met de 130, dan zou je er bijv. op kunnen zetten: Probeer je paard iets rustiger in hoofd/hals houding te houden, dat je wel een idee krijgt waardoor dat je zo weinig punten hebt.

Zogauw mijn leeftijd het toelaat ga ik ook een jurycursus volgen, alleen maar commentaar geven, dat is wel gemakkelijk,dus ben ik van plan ook in dat hokje te gaan zitten. Dan piepen de meeste wel anders als ze zelf moeten punten, dan komen ze er pas achter hoe moeilijk het is
Laatst bijgewerkt door Olrike op 29-12-04 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:07

Eeeeehhhh, met Jaike (L2) had ik altijd goede punten op halsstrekken, halthouden, de staponderdelen, voltes........
Met Iris (M) vaak de uitgestekte gangen, halsstrekken, schouderbinnenwaarts, travers.......

Eigenlijk vanalles wel Tong uitsteken

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:09

M1 het halthouden en achterwaarts meestal een 7, uitgestrekte stap een 7, middendraf ligt er soms aan, ene keer een 7 andere keer een 4 Haha! Aanspringen in galop gaat meestalook ok

Voor de rest ben ik nogal van het type vlakkeproef rijden Haha!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 17:12

wat bedoel je met vlakkeproef rijden kimmy?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:15

Lijkt me zoiets als allemaal 6jes?

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:22

Scum schreef:
Lijkt me zoiets als allemaal 6jes?

Denk ook dat ze dat bedoeld ja

Ik weet alleen niet of dat altijd aan de combi ligt, sommige jury's lijken bang om eens een 2 te geven (of anderzijds natuurlijk een 9 Tong uitsteken )

Met mijn Fries had ik dat ook wel eens, net of ze niet goed weten wat ze met je aan moeten, maar jaike liep ook altijd heel brave foutloze proeven Schijnheilig

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:24

nou rijdt ik even geen wedstrijden.

Maar de onderdelen die bij mij het beste gaan zijn middengalop, middendraf, uitgestrekte stap en wijken.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:24

steffie4ever schreef:
wat bedoel je met vlakkeproef rijden kimmy?

jep, zit niet vaak spetterende onderdelen bij maar ook vaak geen grove fouten. Maar goed, ben nu druk bezig het leren spetterend te rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:26

Dat was met de galop, alleen jammer dat die er zo weinig inzit.
Maar ook op netjes halthouden en achterwaarts gaan.
De draf ging langzaamaan wel beter, maar was niet ons sterkste punt.
En voor de rest, goed letten op de afwerking enz, deed voor mij gnoeg om regelmatig een wp te halen.

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:50

wij rijden L2.. meeste punten op middendraf..

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:05

De hoogste punten haal ik meestal met het op de letter rijden, de rechtheid van de lijnen, de verzorging en de uitstraling van mijn pony.
Dat laatste staat op alle protecolen die ik hier heb liggen Lachen

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:35

ik heb bijna altijd een 8 voor mn uitgestrekte stap Haha!

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:36

Wat me opvalt is dat er eigelijk niemand tot bijna niemand de travers opnoemd, heeft iedereen daar dan zo'n hekel aan?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:46

Olrike schreef:
Wat me opvalt is dat er eigelijk niemand tot bijna niemand de travers opnoemd, heeft iedereen daar dan zo'n hekel aan?

Haha dat blijkt!

Ik heb altijd goede punten voor de uitgestrekte draf, uitgestrekte stap en de vliegende galopwissels. De andere punten wisselen per wedstrijd, maar over de linie heb ik in de galop meestal de meeste punten en in de buigingsoefeningen in draf de minste. Mijn paardje loopt Z2.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:52

Olrike schreef:

Ik wel Tong uitsteken Met mn pony had ik altijd 4en er voor Tong uitsteken Later 7ens

Met de pony waar ik Z1 mee reed had ik eigenlijk altijd wel goede punten op de appuyementen en het halthouden ( hij stond uit zichzelf 4 kant)
En Sb en uitgestrekte draf.

Heb meerdere pony's gereden en ze hadden allemaal een ander sterk punt Haha!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:58

De punten waar Magic en ik meestal wel goed mee scoorde: binnenkomen/halthouden, keertwendingen, zijgangen (vooral travers).

In de M2 ook de uitgestrekte stap, maar in de Z1 (sinds de eenvoudige wissels) ging dat helaas stukken minder ivm spanning.
De 'galopwissel' (galop, 4 á 6 drafpassen, galop) in de M proeven deed het ook altijd wel goed.

In de B en L leek het uitstrekken in draf een zwakker punt, maar dat kwam bij M en Z proeven weer helemaal goed Lachen

Dus tot de Z proeven ging het stappen goed, draven ging altijd wel fijn en bleef ook vooruit gaan. Galop is en blijft een zwakker punt van Magic (en dus ook van mij Haha! ).
We reden Z1.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 19:14

de travers... daar sal ik maar niet over beginnen!
dat gaat zo goed bij mij elke keer 8-en enzo (ahum)
niet dus Tong uitsteken
elke keer een 4 of 5 ik ben er hard voor aan het oefenen maar het wil niet echt lukken Haha!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:20

kimmy schreef:
jep, zit niet vaak spetterende onderdelen bij maar ook vaak geen grove fouten. Maar goed, ben nu druk bezig het leren spetterend te rijden Haha!

Idd Haha! ik ben daar nu ook hard mee bezig.

Ik rijd nu met mijn pony L2. Verder de onderdelen waar we goed op scoorden waren vooral de drafonderdelen, halsstrekken, de stelling en buiging in wendingen, wijken en enkele seconden silstaan (L1). Zit en houding van mij werd ook weleens hoog genoteerd, heb een paar keer een 8 gehad.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:27

halsstrekken, gebroken lijntjes.. Verder goed op verzorging Haha!

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:21

Middendraf!! Haha! bijna altijd een 8 of soms een 9 Haha!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:28

Met m'n vorige paard reed ik L2 maar ik heb in de B t/m de L2 wel vaak op dezelfde onderdelen veel punten gehaald, namelijk: overgangen, halsstrekken en in de L middengalop.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:53

Middendraf/uitgestrekte draf is meestal wel 7 of 8 en de contragalop, uitgestrekte stap zijn meestal ook wel 7vens. Haha!

@steffie4ever: Ik heb jou wel eens gezien op wedstrijden, bij Nedereind.