Krijg ik dispensatie of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:38

Om toch eens antwoord te geven op je vraag: je kansen zijn moeilijk in te schatten, omdat e.e.a. blijkbaar anders is dan andere jaren. Een jaar geleden had ik je kansen als goed bestempeld, maar als ze nu bij voorbaat al moeilijk doen...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:44

Ik geef je weinig kans maar ga mee met eerder opmerkingen.
Gewoon iemand zoeken die hem een keer L2 start en dan ben je van alle gezeur af.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 09:22

ja das ook een mogelijkheid, die houd ik nog in gedachten voor het geval ze het me weigeren, katja. Ik had bij ons op stal al wat gegadigden in gedachten die leuk een of twee keer met m kunnen starten....dan maak ik het mezelf helemaal makkelijk, dan mag ik ook L2 starten!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:42

Is dat niet gewoon de beste oplossing dan? Ik acht de kans dat je dispensatie krijgt omdat je aan de cursus meedoet vrij klein.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 10:45

Nee, ik start m natuurlijk het liefst gewoon zelf. En als ik trouwens heel eerlijk ben, zou ik het allerliefst gewoon lekker op mn gemak met hem in de B starten, ik vind dat heerlijk met een nieuw paard. Dan heb je de kans om op je gemak te wennen en hem ook te laten wennen. Maarja, dan heb ik geen paard om examen mee te doen en om daar dan een paard voor te lenen gaat me te ver!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:17

Tja, het is lastig. Kan me heel goed voorstellen dat je het liever zelf en op het gemak doet. Ergens is het ook een beetje onzinnig allemaal omdat het paard van een L-klassering natuurlijk echt niet anders gaat lopen. Zou je niet met de ORUN zelf in overleg kunnen treden ipv met je cursusleider? Het klinkt alsof ze er niet een eenduidige lijn in hebben, wellicht dat dat iets oplevert.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:30

Ja, "... een niet eenduidige lijn..." komt me wel bekend voor bij de ORUN. Jammer dat ze nu niet te bereiken zijn, maar het lijkt mij (nogmaals) volstrekte onzin om perse met een L1 geklasseerd paard op je examen te verschijnen. Hoe willen ze dat controleren dan... staat er iemand met een chipapparaat en een online verbinding met Ermelo om te checken of het door jou meegebrachte paard wel aan hun eisen voldoet.
Het lijkt mij dat je door de blessure van je wèl geklasseerde paard in een overmacht situatie terecht bent gekomen. Lees je orun reglementen eens door (die heb je vast gekregen toen je je hebt aangemeld). Over het algemeen weten veel mensen niet waar ze over praten en blijkt ineens als je zelf het reglement induikt veel meer te kunnen dat al die anderen voor mogelijk hadden gehouden. Kwestie van creatief met de regels omspringen.
Verder zou ik mijn energie op dit moment dus gewoon lekker steken in het herstel van je "oude paard" en je nieuwe aanwinst gewoon lekker gaan rijden. Laat ze lekker het heen-en-weer krijgen met die L1 klassificatie!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:42

Ik heb dat ook gehad, jaren geleden.
Vanwege de MKZ kon ik mijn ruin (toen M) waarmee ik de ORUN doorliep niet meer mee nemen op wedstrijden en toen heb ik hem verkocht.
Na een aantal maanden kwam er een brief van de KNHS dat de cursus weer hervat werd, maar ik had enkel maar jonge paarden en geen paard van L/M niveau...

Om de cursus lessen af te maken nam ik telkens jonge paarden mee, maar op het examen heb ik een Z paard meegenomen, niet omdat ik de jonge paarden niet mee mocht nemen maar omdat je beter voor de dag komt met een Z paard, het ziet er allemaal wat makkelijker uit, was het advies van mijn cursusleider... En om mijn mede cursisten ook niet af te vallen, ook voor hen was het makkelijker rijden op een Z paard dan een jong paard, heb ik het afgerond met een geklasseerd paard...!!! OK dan!

Vervolgens kwam een medecursist aan met een paard wat nog nooit een wedstrijdterrein van dicht bij had gezien... En geloof me dat hebben we haar niet in dank afgenomen Scheve mond Voordat de derde ruiter erop mocht, en dat was ik Bloos! was het arme paardje totaal leeg en helemaal hotel de botel... Verward

Je moet dus goed opletten wat je een jong paard aandoet, maar ook je medecursisten!!! Schijnheilig Maar ze hebben er overigens nooit wat van gezegd...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:45

Ik doe ook een orun curcus maar bij ons rijden ook mensen rond met een ongeklasseerd paard maar daar is ook nog nooit wat over gezegt dus volgens mij hoeft het ook niet en als het wel moet word er niet zo zwaar aan getild.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 14:58

Kaja schreef:
Vervolgens kwam een medecursist aan met een paard wat nog nooit een wedstrijdterrein van dicht bij had gezien... En geloof me dat hebben we haar niet in dank afgenomen Scheve mond Voordat de derde ruiter erop mocht, en dat was ik Bloos! was het arme paardje totaal leeg en helemaal hotel de botel... Verward

Je moet dus goed opletten wat je een jong paard aandoet, maar ook je medecursisten!!! Schijnheilig Maar ze hebben er overigens nooit wat van gezegd...

Gelukkig is het niet echt een jonkie, hij is zes en heeft ook echt wel al wat "niveau", alleen dus nooit uitgebracht. Nee, ik ben ervan overtuigd dat mijn medecursisten makkelijk met hem wegrijden! Want dat is niet lachen als je met je examen geconfronteerd wordt met een paard waar je niks mee kan!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:43

c
Laatst bijgewerkt door janna op 30-03-22 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 08:27

oh das eigenlijk ook een heel goed idee! Daar had ik zelf niet eens aan gedacht! Dus als ik als eerste in de B met m start en pas daarna iemand laat starten, mag ik gewoon de B uitrijden, daar gaan we nog even over nadenken! Dank je wel!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:49

Je hebt nog met een ander probleem te maken. De KNHS.
Die andere persoon zal een startkaart moeten aanvragen en coupons, en daar kan echt al gauw maanden overheen gaan. Gisteren ook weer iemand gesproken die begin oktober heeft aangevraagd en ze gisteren pas gekregen heeft.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:02

Vreselijk zeg, wat een organisatie! Dat snap je toch niet, was er wel achter dat je telefonisch heel verschillende verhalen daar te horen krijgt, ze zijn niet allemaal even intelligent!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:54

Het kan ook heel snel gaan hoor Ik heb de boel 12 december op de bus gedaan en had het de maandag na kerst al binnen
met Ot ging vorig jaar nog sneller, toen had ik binnen een week alles in huis(en ook nog beide keren in een keer goed).
Scum en Bitwise zijn gewoon niet zo lief voor ze geweest Tong uitsteken Schijnheilig

Dat iedereen daar zijn eigen versie van de regels heeft ben ik het trouwens helemaal mee eens *LOL* Ik laat ook altijd alles schriftelijk bevestigen Clown

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:34

Ik deed vorig jaar 1e fase ORUN en bij mij liepen ook meerdere paarden die volgens mij ongeklasseerd waren, maar wel minimaal op L-niveau konden lopen.

Daarnaast werd bij ons tijdens de cursus en het examen helemaal niet naar de wedstrijdnaam of KNHS-nummers gevraagd. Zij hebben dus nooit formeel gecontroleerd of mijn examenpaard wel minimaal L1+1 was.

Wanneer je het paard waar het om gaat een paar keer meeneemt en door de cursusleider laat beoordelen, weet je ook waar je aan toe bent. Het zou wel kunnen dat het per cursusleider verschillend is...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 17:15

Laatste bericht: Yes ik mag dus L1 starten! Omdat ik toch al M gereden heb, alleen net geen winst, vonden ze dat ik wel in de L1 mocht starten! Ben toch blij dat ik het lekker zelf kan gaan doen.....Maar iedereen bedankt voor zijn/haar reactie, was leuk om te zien wat iedereen ervan vond!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:16

super!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:19

Valt me weer niet tegen van de KNHS.
Super voor je.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:19

Dat scheelt!