Wie zegt dat het Nederlandse dressuurpubliek....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:45

Ik doe het haar niet na, dat is zeker. Ik vind het een hele mooie show.

Maar een show/demonstratie kan je uiteraard niet vergelijken met de wedstrijden waar meer concentratie nodig is en minder trukjes uit de kast gehaald hoeven te worden om het publiek op te zwepen.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:03

Natuurlijk gaaf dat er zulke shows zijn, voor de liefhebbers. Helaas kan ik de muziek niet horen, maar wel de video bekijken. Van een Fries tussen de dressuurhekjes loop ik niet snel warm, wel of geen hoge punten van O juryleden (wil overigens ook niet altijd wat zeggen). Voor een show vind ik een fries weer wel erg geschikt *LOL*...

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 21:27

Citaat:
Van een Fries tussen de dressuurhekjes loop ik niet snel warm,

Zo wordt ik niet warm van iemand die met oogkleppen op door het leven wandelt. Het is nog niet zo lang geleden dat ook Raphael Soto en Invasor, dit soort opmerkingen naar hun hoofd geslingerd kregen. Maar het is, gelukkig, wel gebleken dat de juryleden steeds meer de voorkeur van het publiek gaan volgen. Publiek zorgt voor het inkomen aan de kassa, en voor het geld van de sponsors die dit allemaal mogelijk maken.

Anky met Salinero en Edward met Lingh hebben de laatste tijd toch duidelijk aangetoond dat de 200 jaar geleden geschreven regels en wetten al lang door de moderne juryleden aan de kant geschoven zijn.

Theo

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:38

Echt leuk!!

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:26

Horsedances schreef:
Zo wordt ik niet warm van iemand die met oogkleppen op door het leven wandelt.

Zeg niks persoonlijks bedoeld hoor... relax

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:01

Ik vind het anders heel knap gedaan... zo bepaald slecht vind ik het niet, ik doe het haar niet na en volgens mij is het echt niet makkelijk om met een Fries te rijden (gezien het kritiek wat je er op krijgt :/ ) Het is weer eens wat anders toch...
Het laatste rondje muziek vond ik heel mooi, daarvoor eigenlijk een beetje vlak?

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:08

Horsedances schreef:

Anky met Salinero en Edward met Lingh hebben de laatste tijd toch duidelijk aangetoond dat de 200 jaar geleden geschreven regels en wetten al lang door de moderne juryleden aan de kant geschoven zijn. LachenTheo

Inderdaad Theo, Edward's synthesizer kür is internationaal ook aardig aangeslagen. Die draaiorgel muziek is ook geweest.
Je moet wel met de tijd mee gaan hoor Theo Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:26

Toch erg jammer van die reclame-samples tussendoor Theo....... Haha!:D:D

"This is a demo from double-u-double-u-double-u-dot.horsedances-dot-net
this is a demo......
this is a demo......"

Wel handig dat Belinda tijdens zo'n kür niet zo dicht langs de hekjes hoeft te rijden.......... anders tikt Goffert er zo 6 om........

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:26

Het is rijtechnisch niet heel goed wat we zien, het verbaasd mij dan ook dat zij zulke hoge percentages kan rijden met deze combinatie. Misschien hebben die juryleden zich teveel op laten zwepen door de muziek en het publiek?

Ik hebt btw niet gezegd dat ik het niet knap vind wat ze doet. Maar eerlijk gezegd dat het imo meer een show met kunstjes is dan een proef voor 74 %

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:28

En ik weet ook om wat voor evenement dit gaat. een clubgenoot heeft hier ook bij meegereden.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:39

Ik was er bij en vond het echt super om te zien!
Friezen zijn gewoon super OK dan! Lachen
Laatst bijgewerkt door Bojangles op 21-12-04 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:40

Piaffe schreef:
Ik hebt btw niet gezegd dat ik het niet knap vind wat ze doet. Maar eerlijk gezegd dat het imo meer een show met kunstjes is dan een proef voor 74 %

Ik DURFDE dit eigenlijk niet te zeggen.
(vond ik ook niet zo gepast voor me eigenlijk......... Knipoog)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:14

CGJ12 schreef:
Ik DURFDE dit eigenlijk niet te zeggen.
(vond ik ook niet zo gepast voor me eigenlijk......... Knipoog)

Jij zegt dus niet wat je denkt! Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:15

Dat heb ik gelukkig ook nooit beweerd en doe ik ook zeker niet!
Ik heb nog een héél klein beetje tact........ Schijnheilig

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:45

mooie fries, aparte muziek ook! maar verder ben ik het wel met enkele hier eens dat het rijtechnisch nog geen topkwaliteit is, maar dat wil niet zeggen dat het beeld niet mooi is hoor Knipoog laat staan dat ik haar dat ooit na ga doen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 02:01

jaggie schreef:
mooie fries, aparte muziek ook! maar verder ben ik het wel met enkele hier eens dat het rijtechnisch nog geen topkwaliteit is, maar dat wil niet zeggen dat het beeld niet mooi is hoor Knipoog laat staan dat ik haar dat ooit na ga doen.

Not with that attitude you're not Knipoog Beetje positief denken hè!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 02:05

haha ik heb nu wel bijna genoeg in de dressuurring gereden, ik wil gaan springen en heb niet voor niks een springpaardje aangeschaft Knipoog is dus niet dat ik het niet wil in de zin van ik heb daar geen zin in om naar toe te trainen, maar meer van ik ga een andere richting op, maar wie weet wat de toekomst nog in petto heeft...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 02:15

Ik zou willen dat Fedde maar een beetje van de aanleg van Goffert had!
Het is geen perfecte kür, maar zelfs Anky zit nog niet aan de 100%. Ik vind het erg knap wat Belinda doet.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:19

gabyfedde schreef:
Ik zou willen dat Fedde maar een beetje van de aanleg van Goffert had!
Het is geen perfecte kür, maar zelfs Anky zit nog niet aan de 100%. Ik vind het erg knap wat Belinda doet.

Ben ik het helemaal mee eens.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 16:33

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:57

Ik wil niets over de sportieve prestatie zeggen, maar ik was dit stukje in de zetel aan het bekijken en m'n vriend die naast me zat en de muziek hoorde zei spontaan dat de muziek wel goed was voor een kür (echt waar). En dat voor iemand die normaal zot wordt van "die stomme kermismuziek" op een wedstrijd!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:43

Pieterr schreef:
Ik wil niets over de sportieve prestatie zeggen, maar ik was dit stukje in de zetel aan het bekijken en m'n vriend die naast me zat en de muziek hoorde zei spontaan dat de muziek wel goed was voor een kür (echt waar). En dat voor iemand die normaal zot wordt van "die stomme kermismuziek" op een wedstrijd!

Dat is dan wel een compliment voor Theo!

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:51

Idd!