Wel of niet 'aanmelden' bij jury?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:00

Ik ga altijd zelf rondrijden en mijn paard de ring laten verkennen, en mijn voorlezer gaat me aanmelden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:36

Ik meld me altijd even zelf aan, vind ik wel zo netjes.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:50

Heb het ook een keer gehad foute protocol bij mijn tweede proef. Commentaar waarvan ik zeker wist dan ben ik niet. Gaf de jury laten ook toe maar aan mijn slechte punten kon niks gedaan worden meer. Dat was ook indoor en boven de bak ergens een hokje achter een ruit. Dan gaat het niet. Maar als het wel kan altijd doen! En zelf ook een mooie gelegenheid om je paard even te laten wennen aan dat hokje of die auto.

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:21

Ik meld mezelf tijdens het buitenseizoen altijd aan.
Ook als we bv. 2 jury's hebben ga ik bij allebei even m'n naam en de naam van m'n pony zeggen.
Het is idd een goede gelegenheid om je pony te laten wennen aan het hokje of de auto, en het is wel netjes tegenover de jury.
En het voorkomt de verkeerde coupon Lachen

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:51

bij ons op de manege roepen ze altijd om dat je binnen mag komen. kan de jury ook direct de coupon nakijken.

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:33

Met een buitenwedstrijd meld me moeder ( zij is ook mijn lezer) me aan bij de jury..binnen is het idd een beetje lastig, dus wachten we gewoon op het signaal dat we mogen beginnen:P:P

beter maar als ze me in de war halen met een ander, die is vast beter in dressuur als ik Knipoog

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:34

buiten wel binnen niet, word meestal omgeroepen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:45

Ik meld me nooit aan Bloos! .
Ook nog nooit gehoord. Niemand doet het hier. Ik schrijf redelijk vaak, het het eigenlijk nog nooit gezien ook. Alleen natuurlijk als er iemand vlak voor- of na je uitvalt, maar meestal meldt de ringmeester dat de jury dan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:02

Ik meld me eigenlijk wel altijd, binnen of buiten maakt niet uit. Ik rijd nl vaak uit mijn hoofd, en anders schrikken ze zo als ze geen lezer zien.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:07

Binnen meld ik me niet, buiten meld ik altijd mezelf, ff n rondje om de ring heen en dan gelijk even mn naam tegen de jury zeggen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 19:28

Eigenlijk vind ik het best raar, buiten wel en binnen niet Verward, zoals de meesten hier zeggen. Binnen kan het toch net zo goed verkeerd lopen, en er loopt niet (althans hier niet) altijd een ringmeester die heel duidelijk is tegenover de jury. De meeste mensen weten zelf wel wanneer ze de ring in moeten, voor de jury is het maar 'afwachten' of de goede de ring in komt. Ik denk niet dat alle juryleden de aftekeningen van het paard nalopen als je de ring in komt!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:01

In het buitenseizoen zijn er meestal voor 30 ringen geen ringmeesters te vinden, dus is het belangrijk dat je zelf even aanmeld. In het binnenseizoen is er (hier in de buurt) wel altijd een ringmeester die vraagt wie je bent en die zorgt dat je op tijd de ring in gaat. Bij patos is het ook niet zo moeilijk, zoveel vossen zie je niet in de Z.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 20:24

Maar toch, als je het buiten doet is het binnen toch ook een kleine moeite . Of zijn er mensen die er een hekel aan hebben Tong uitsteken , kan ook nog natuurlijk! ' Nagelbijten / Gniffelen , ik moet hallo gaan zeggen teggen meneer/mevrouw de jury'

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:57

ik ga altijd melden bij de jury, tenzij het door de ringmeester ineens wordt gedaan... tja dan hoeft het niet meer he Tong uitsteken maar ik heb wel eens gehad omdat ik me netjes had aangemeld, en mam had verkeerde proefje voorgelezen, mochten we opnieuw beginnen zonder punten aftrek Haha!:D

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:01

Remember schreef:
Maar toch, als je het buiten doet is het binnen toch ook een kleine moeite . Of zijn er mensen die er een hekel aan hebben Tong uitsteken , kan ook nog natuurlijk! ' Nagelbijten / Gniffelen , ik moet hallo gaan zeggen teggen meneer/mevrouw de jury'

Meestal kan dat hier in de buurt niet omdat er wordt gewerkt met gesloten ruiten of omdat het juryhok boven de kantine of in de kantine zit. Dan moet je wel heel hard schreeuwen Haha!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:30

Ik houd gewoon altijd eventjes halt bij de jury en ik zeg mijn naam, zo weten ze het zeker.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:40

binnen gaat het gewoon niet ntuulijk, tenzij ze het raampje even open doen Tong uitsteken haha
maar outdoor doet het moeder het aaaltijd, wel zo handig en beleeft hé

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:45

Bij outdoorwedstrijden dressuur meld ik me altijd aan. Indoor dressuur meld ik me alleen aan als de ringmeester mij aan geeft te melden anders meld ik me niet aan.

Bij het springen meld ik me helemaal niet aan, op verzoek natuurlijk wel.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:24

jah indd, bij springen ook nooit, ze weten het toch altijd vanzelf wel!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:35

Ik ben afgelopen weekend als lezer zijnde de ruiter gaan aanmelden en toen kreeg ik als antwoord: "Jaaaahaaaa dat weten we wel hoor." "Oh nou oke dan". Dus nu weet ik het niet meer zo. Wanneer wordt het wel op prijs gesteld en wanneer niet? Gelukkig start ik (komend jaar) met een bruinschimmel en die zie je op wedstrijd toch iets minder dan een bruine. Dus dan is de kans wel iets groter dat de jury het idd weet Tong uitsteken .

Sjef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:58

Ik heb me nog nooit gemeld op een indoor wedstrijd. Meestal is de jury nog zo druk bezig met de punten van de vorige combinatie dat ik alvast begin met rondjes rijden en tegen die tijd dat de jury klaar is mag ik direct beginnen. Daarbij zitten ze vaak hoog achter een glas.
Outdoor gaat meestal mijn voorlezer mij even aanmelden en tevens de papieren laten zien.
(vreemd trouwens, tijdens het outdoor seizoen worden er veel meer papieren gecontroleerd dan tijdens indoor)

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:16

Outdoor hoef je tegenwoordig ook niet vaak je papieren te laten zien, ik heb t helemaal niet gehad deze zomer, mn zusje had t 1 keer.