Hoe lang geen wedstrijd na enten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:47

hoeveel is die kosten besparing dan? als dat 0 tot 10 euro is laat je hem toch lekker eerder enten? em als die dierenarts dan niet kan zijn ze meestal ook wel zo vriendelijk dat als hij later komt gewoon de datum wat eerder in het boekje te zetten... Lachen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:48

laborah schreef:
[list=]Na inenting bestaat er geen besmettingsgevaar! De genoemde 7 dagen zijn dan ook omdat het paard op de entstof kan reageren. De huidige entstof is tegenwoordig zo goed dat reactie zo goed als uit blijft. Het paard is na het moment van enten wel iets vatbaarder omdat het afweermechanisme is verminderd. Vandaar dat geadviseerd wordt om ietwat rustig aan te doen en het paard niet tot het uiterste te rijden. Dus hiermee verstandig omgaan. Laat onverlet dat je binnen een week na de inenting volgens het KNHS- maar ook het FEI reglement niet aan wedstrijden mag deelnemen.

Zoiets stond mij dus ook bij, maar ik wist het niet zeker.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 10:04

Tjonge jonge, wat een reacties! Maar ik ben er wel enorm mee geholpen. Ik heb sowieso met het wedstrijdsecretariaat afgesproken dat ik in december niet met de wedstrijd mee doe, maar dat dit naar januari is verschoven. OK dan!

Ik weet nu ook redenen waarom het minimaal 7 dagen is en ook daarom (dus niet alleen kostenbesparend) ben ik ook blij dat ik het zo heb kunnen oplossen. De gezondheid van mijn dier staat voorop!!

En, Knor, ik doe niet aan fraude.... Knipoog Haha! Zeker niet ik dit geval als het om de gezondheid van dieren gaat!

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:40

ja, ik dacht ook 7 dagen ja...