Onderlegger/gelpad verboden regio Rotterdam? [DR]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:57

ach, handschoenen vergeet ik ook vaak, vooral in de zomer. Tja, is nog nooit wat van gezegd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:25

Lielle schreef:
maar het mag wel. Handig bij een onrustige hand Knipoog

Het mag inderdaad wel, maar ik vind het geen gezicht als iemand met zwarte handschoenen rijdt op een wedstrijd.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 23:11

Om nog even op de onderlegger terug te komen, ik heb het vandaag nog even met mijn instructrice overlegd, zij is jurylid. Ook zij zei dat er nergens staat dat het verboden is, dus dat ik er theoretisch gewoon mee mag rijden.
Wel raadde ze me aan om maar niet met een jurylid in discussie te gaan, en het eronderuit te halen als er moeilijk gedaan werd... Knipoog

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:22

Het is ook niet verboden om met een onderlegger te rijden , maar als je met een gelpad rijdt, dan moet deze onder het dekje liggen en niet tussen zadel en dekje. Waarschijnlijk is dat met een bontje hetzelfde, maar dat kan ik nu niet opzoeken, omdat ik het reglement nie bij de hand heb Schijnheilig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:23

dat heb ik nog niet in het reglement kunnen vinden confetti.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 23:23

confetti schreef:
Het is ook niet verboden om met een onderlegger te rijden , maar als je met een gelpad rijdt, dan moet deze onder het dekje liggen en niet tussen zadel en dekje. Waarschijnlijk is dat met een bontje hetzelfde, maar dat kan ik nu niet opzoeken, omdat ik het reglement nie bij de hand heb Schijnheilig

Maar dat staat ook nergens hoor Confetti...!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:39

Zelf ben ik ook jury en op een bijeenkomst is er gemeld dat de gelpad onder het dekje moet en niet ertussen, zou ook in het relgement worden opgenomen, dat was vorig jaar. Ik kan alleen niet zo snel vinden waar het in het reglement staat Persoonlijk blijf ik het een onzinnige en kinderachtige regel vinden, wat maakt dat nu uit of je wel of geen gelpad onder je zadel hebt liggen Verward , maargoed je blijft erbij hebben, die ieder regeltje heel erg serieus nemen .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:44

Dat is op de bijeenkomst waar ik ben geweest niet gemeld, Confetti.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:46

Zolang het niet in het reglement staat, is het ook geen regel.
Heb er nog nooit van gehoord en het is zeker niet terug te vinden in het reglement.

Dat het op een jurybijeenkomst / bijscholing wordt gezegd, best. Maar dat betekent dus niet dat het op alle bijeenkomsten gezegd is, en al helemaal niet dat het nu een "regel" is. Er wordt wel eens vaker wat gezegd Haha!.

En wat te denken van al die bontjes die je nu zoveel ziet, met zo'n schapenvacht rand om het zadel heen. Volgens mij krijg je die niet eens netjes onder je zadeldek, ze zijn echt bedoeld om er bovenop te liggen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:52

grandeur schreef:
Zolang het niet in het reglement staat, is het ook geen regel.
Heb er nog nooit van gehoord en het is zeker niet terug te vinden in het reglement.

Dat het op een jurybijeenkomst / bijscholing wordt gezegd, best. Maar dat betekent dus niet dat het op alle bijeenkomsten gezegd is, en al helemaal niet dat het nu een "regel" is. Er wordt wel eens vaker wat gezegd Haha!.

En wat te denken van al die bontjes die je nu zoveel ziet, met zo'n schapenvacht rand om het zadel heen. Volgens mij krijg je die niet eens netjes onder je zadeldek, ze zijn echt bedoeld om er bovenop te liggen.

en hoe zou je het dan als ruiter moeten weten?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 11:00

Lielle schreef:
en hoe zou je het dan als ruiter moeten weten?

Door het in het KNHS reglement op te laten nemen lijkt mij.

Grandeur, ik heb het precies over zo`n schapenvachtje! Haha! Ik gebruik die al sinds ik dit zadel heb, gewoon als extra zacht voor de rug, niet omdat het zadel niet goed zat. Ik vrees dat als ik het er nu onderuit haal, het zadel niet goed meer ligt...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:30

Margreet schreef:
Klets, dat mag allebei. Wat NIET mag is een gelpad over de zitting van je zadel, ik denk dat je daar mee in de war bent.

waarom mag zo'n gelzitting nou weer niet op het zadel dan??? dat snap ik niet..... je paard gaat er niet mooier van lopen..... Verward Verward maar ja, dat zal wel aan mij liggen..... Schijnheilig

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:08

Geen idee, maar het mag nou eenmaal niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:47

ik heb tijden zonder plastron gereden gereden en ben er nooit uit gestuurd! dus dat het eigenlijk wel moeten gebeuren nu ik dit topic zo lees?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:56

saffier schreef:
waarom mag zo'n gelzitting nou weer niet op het zadel dan??? dat snap ik niet..... je paard gaat er niet mooier van lopen..... Verward Verward maar ja, dat zal wel aan mij liggen..... Schijnheilig

dat is omdat je dan makkelijker stil kunt zitten..
en als je stiller zit loopt je paard wel beter..

verder m'n gelpad leg ik altijd tussen m'n dekje en zadel en dat laat ik ook zo..(behalfe als ik commentaar krijg van de jury.

plastron is zeker al lang verplicht, een kennisje van mij is een x de ring uit gestuurd omdat ze er geen had.

en handschoene zijn ook verplicht, een vriendin van me was t laast ook vergeten en had daardoor een 4 op verzorging en commentaar.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:39

Lielle schreef:
maar het mag wel. Handig bij een onrustige hand Knipoog

Ik reed eerst ook met zwarte en heb nog nooit commentaar gehad, en net wat Lielle zegt: ideaal bij een onrustige hand.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:26

mijn eerste wedstrijd kreeg ik commentaar dat ik geen handschoentjes droeg. sindsdien ehb ik ze ook maar aangeschaft. wist nl niet dat het verplicht was.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:55

in combinatie met een jasje moet je met handschoenen rijden, in combinatie met een trui was dit niet verplicht dacht ik.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:39

Nog even over de onderleggers. Ik heb wel van leden van ons kringbestuur gehoord dat er sprake van is om onderleggers in de toekomst te gaan verbieden omdat "een zadel maar gewoon goed moet liggen" Vind het zelf een beetje onzin, ik heb een paard met een enorm gevoelige rug en hij loopt gewoon lekkerder met een bontje eronder. Verdeeld de druk gewoon nog beter. En dan heb ik al een Hulseboschzadel, dus daar kan het niet aan liggen (is van de week nog nagekeken).

Maarre voorlopig mag het nog Knipoog

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:37

Lielle schreef:
ik weet niet of dat ook met springen zo is, trouwens.

eh met springen is het niet verplicht hoor net als vlechten en een wit sjabrakje en een correct bit en..en...
pffff teveel om op te noemen zeg maar!
soms komen ze op concour met een goor sjabrakje waar ze volgens mij al 3 weken mee getraind hebben en een ongepoetst paard en een witte rijbroek die ze al 4 wedstrijden aan hebben gehad zonder te wassen!
dan hebben ze de meest krankzinnige bitten er in hangen! man je wil het niet weten!
en dat mag allemaal maar!
eigenlijk stom maarja Boos!
soms schaam ik me voor m'n mede spingruiters hoor!
en ze vinden mij ook maar een trutje met me gewassen spulletjes en me enkel gebroken watertrensje Haha!
en weet je wat? het kan me lekker niks schelen Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:49

Lupa, heb je dat opgezocht?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:59

ik vind inderdaad dat je alles zelf netjes moet verzorgen op een wedstrijd, gewoon net dekje, hoeft niet persé wit, maar gewoon schoon in ieder geval.
en het lijkt me ook redelijk dat je zadel en hoofdstel netjes onderhoud, je ziet wel eens mensen met een zadel rijden dat bijna uit elkaar valt omdat het nog nooit gepoetst is, dit kan toch niet vind ik, kleine moeite toch?

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:05

ik\zou wel witte handschoenen doen want anders kost dat je punten Bloos
en ik rijd altijd met gelpad of bontonderlegger en bij mij is er nog nooit wat pver gezged ik heb hem meestal tussen mijn zadel en sjabrak Pling *LOL* Vingers aflikken Ach gut Lovers Knipoog Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:04

Ik heb er nog nooit van gehoort dat een onderlegger niet tussen zadel en dekje in mag?

Ik zie vaak zat mensen rijden die het zo hebben en ook bij onze club! Ik heb het zelf ook wel eens gedaan met een gelpad en nu laatst ook met bontonderlegger. Nooit commentaar op gehad ofzo!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:41

Kafue schreef:
een gelpad is ja voor bescherming van de rug. Het zou eerder belachelijk zijn om zoiets te verbieden en bijvoorbeeld scherpe bitten toe te staan

Zo is het ook belachelijk dat je niet met bandages of strijk lappen mag rijden, de mijne ligt na een weekendje wedstrijd rijden open!!
Door het strijken achter!! Boos!
Leuk hoor, al die belachelijke regeltjes.