Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
confetti schreef:Het is ook niet verboden om met een onderlegger te rijden, maar als je met een gelpad rijdt, dan moet deze onder het dekje liggen en niet tussen zadel en dekje. Waarschijnlijk is dat met een bontje hetzelfde, maar dat kan ik nu niet opzoeken, omdat ik het reglement nie bij de hand heb
grandeur schreef:Zolang het niet in het reglement staat, is het ook geen regel.
Heb er nog nooit van gehoord en het is zeker niet terug te vinden in het reglement.
Dat het op een jurybijeenkomst / bijscholing wordt gezegd, best. Maar dat betekent dus niet dat het op alle bijeenkomsten gezegd is, en al helemaal niet dat het nu een "regel" is. Er wordt wel eens vaker wat gezegd.
En wat te denken van al die bontjes die je nu zoveel ziet, met zo'n schapenvacht rand om het zadel heen. Volgens mij krijg je die niet eens netjes onder je zadeldek, ze zijn echt bedoeld om er bovenop te liggen.
Lielle schreef:en hoe zou je het dan als ruiter moeten weten?
Margreet schreef:Klets, dat mag allebei. Wat NIET mag is een gelpad over de zitting van je zadel, ik denk dat je daar mee in de war bent.
saffier schreef:waarom mag zo'n gelzitting nou weer niet op het zadel dan??? dat snap ik niet..... je paard gaat er niet mooier van lopen.....![]()
maar ja, dat zal wel aan mij liggen.....
Lielle schreef:ik weet niet of dat ook met springen zo is, trouwens.
Kafue schreef:een gelpad is ja voor bescherming van de rug. Het zou eerder belachelijk zijn om zoiets te verbieden en bijvoorbeeld scherpe bitten toe te staan