dubbele teugel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:59

Ik weet wel dat sommige mensen die zelf nooit eerder met stang en trens hebben gereden en daar mee willen gaan rijden, vaak eerst met een dubbele teugel aan de trens rijden ter voorbereiding op een stang en trens optoming, om zo zelf te kunnen wennen aan 2 teugels in je handen, zonder dat je direct aan een stang zit, maar dan gebeurd dat thuis in training en niet op wedstrijden, waarom iemand in een L2 wedstrijd met een dubbele teugel rijdt, is mij een raadsel, het geeft mij een gevoel van een soort "touwtrekkerij" ik zou liever een zijden draadje zien ipv een dubbele teugel, maar dat is meer mijn "gevoel" erbij, hoe minder van achter, hoe meer van voren.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:11

Oké dank je Imker!!

Wel een beetje stom dat mijn vorige instructrice je zoiets aanleert en je er verder nooit meer over nadenkt, maar het gewoon zo houdt Bloos

Wanneer ik hem eens gebruik ga ik het anders doen OK dan!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:21

imker schreef:
Net als bij een S&T moet je de stangteugel (dus de teugel met de hefboomwerking) tussen pink en ringvinger houden en je trensteugel achter je pink.

D'r zijn zoveel manieren, maar het meeste voorkomende is één verdieping hoger als jij zegt Knipoog Trens "normaal" tussen pink en ringvinger, stang tussen ring en middelvinger Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 16:54

Laat mij maar gewoon lekker met een enkel teugeltje rijden.
Die S&T komt voorlopig toch niet, want ik wil haar het langst met een gebroken trensje rijden!