Geniet van je vrijheid.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
confetti schreef:Dat klopt en dan L springen met wp of L2 dressuur met wp. Ik wist overigens niet dat je met een AB hengst al zo jong mocht gaan rijden, want de L van de AB is niet te vergelijken met de L van de CDEIs dat echt zo, of moet je dan wel speciale dispensatie aanvragen?
dressuurreglement"]
Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van 12 jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse
L2.
Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt, zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te worden geplaatst.
[/quote]
[quote="algemeen reglement schreef:In de disciplines dressuur, springen en eventing wordt voor het deelnemen met een hengst een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de dressuur klasse L2, het springen klasse L of de klasse M-samengesteld.
runningkawa schreef:En geen wedstrijd ervaring, geen hengst rijden
Op concours rijden is 100 keer anders als thuis of groepslesje.
runningkawa schreef:Dat vind ik ook, dat resultaten uit een andere disipline ook mee moeten tellen.
En erg vervelend voor sommige ruiters die zeker weten wel hun paard goed aan kunnen op concours.
Maar toch ben ik blij met de regel, omdat je van die mutsen hebt..