Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
yokie schreef:Het zou toch wat zijn? Stel je voor dat je als vereniging stelt dat een ieder die wil starten, in een groen jasje moet verschijnen omdat dat het verenigingstenue is en de vereniging uniformiteit op de wedstrijddag wil waarborgen
Lovely schreef:Niet meer nee. Maar 'haar' onderdanen => verenigingen wel.
yokie schreef:Aansprakelijkheid eisen en aansprakelijk gesteld worden, zijn 2 totaal verschillende dingen.
Je kan nou eenmaal niet stellen: ik val tijdens een wedstrijd, draag geen cap, loop hersenletsel op EN DUS is de vereniging aansprakelijk. Dat is heel ingewikkelde casuïstiek, dat blijkt heel duidelijk uit de aanwezige rechtspraak.
Maar goed. Gaan we niet off topic?
confetti schreef:Ik heb geloof ik nogal wat losgemaakt met mijn opmerking.
confetti schreef:Ik denk dat ik niet goed begrepen wordt, de KNHS gaat haar boekje niet te buiten, het is de accomodatie die het verplicht stelt. Dus staat er een regel onderaan mijn vraagprogramma dat het dragen van een helm verplicht is en het vraagprogramma is goedgekeurd door de KNHS.
@ Yoki, ik voel me niet aangevallen hoor
yokie schreef:Gelukkig maar![]()
Maar als het de accomodatie is geweest, vervalt imo de grondslag waarop de verplichting rust. Zie onder andere mijn eerdere quote van de FNRS, in dit topic.
Een wedstrijd wordt georganiseerd door een vereniging. Deze valt onder de KNHS. De accomodatie heeft daarmee niets te maken (tenzij deze formeel is gekoppeld aan het verenigingsbestuur?), die stelt slechts de fysieke middelen beschikbaar...
CGJ12 schreef:Per 1 april 2006 een verbod op de hoed tot en met ZZ..................
Per 1 april 2008 een verbod op stang en trens tot en met Z2 ...........
Per 1 april 2010 een verbod op sporen tot en met Z2............
Per 1 april 2018 een verbod op het rijden van een paard...........
Per 1 april 2020 een verbod op het fokken van een paard...........
Per 1 april 2050 laatste paard is uitgestorven.............
CGJ12 schreef:Per 1 april 2006 een verbod op de hoed tot en met ZZ..................
Per 1 april 2008 een verbod op stang en trens tot en met Z2 ...........
Per 1 april 2010 een verbod op sporen tot en met Z2............
Per 1 april 2018 een verbod op het rijden van een paard...........
Per 1 april 2020 een verbod op het fokken van een paard...........
Per 1 april 2050 laatste paard is uitgestorven.............