Over versneld promoveren gesproken...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:54

LindaT schreef:
Tjonge, arme Obelixje wordt wel meteen aangevallen zeg.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je met een nieuw paard, dat nooit echt wat gelopen heeft niet meteen M2 wilt starten. Als daarbij dan nog eens komt dat je je heel erg onzeker voelt... En ze dacht dat ze volgens de regels B moest starten (ongeklasseerd paard). Ze doet het niet om de prijzen onder de neus van iemand anders weg te kapen ofzo.

Ik wens je in ieder geval veel succes met trainen. Van B naar M2 is inderdaad wel heel snel promoveren. Ik hoop dat je snel het gewenste niveau bereikt, zodat je weer (zonder angst) wedstrijden kan rijden. OK dan!

Niks aan toe te voegen, kan er helemaal inkomen. Beetje flauw dat mensen gelijk beginnen over het feit dat je in de B hebt gestart e.d.

Heel veel succes ermee! Gaat nu vast lukken.
Misschien is het zo beter. Als je van te voren de KNHS had gebeld dan had je gelijk M2 moeten starten. Nu heb je toch even mooi in de B getuft en gaat het met de angst veel beter! Knipoog

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 13:57

tnx shanna. Ik ben ook blij dat ik nu toch de nodige 'ervaring' op heb kunnen doen, zodat de stap nu ook minder groot is. Ik ben ook niet meer zo bang, dus wat mij betreft gaan we ervoor!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:58

That's the spirit meid!

En daarom is het zo denk ik ook beter, nu durf je er ook weer voor te gaan!

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:41

Ik zou als ik jou was dispensatie aanvragen, dit heb ik ook gedaan met een jonge pony die te snel in het Z springen was (net 5 jaar) (dus na een jaartje Z) dus dispensatie aangevraagt en mocht terug naar het M na 2 maandjes weer Z maar je kan wat langer trainen. Etc. Dispensatie geven ze niet makkelijk weg, maar gewoon alles "ietsje" erger maken dan het lijkt, dan is lukt het wel..

In ieder geval succes!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:13

Oei... hoe zou het dan in de volgende situatie zijn ?
Mijn vriendin is pas begonnen met paardrijden en meteen liep ze al tegen het voor haar ideale paard op: Elan, 18 jaar, superbraaf (dat is het belangrijkste voor haar), maar wel met de eerste eigenaar ZZ-licht gelopen. Misschien wil mijn vriendin volgend jaar ook wel aan wedstrijden meedoen en i.v.m. rijprestaties zou dat dan in de B moeten zijn.
Maar hoe zit het dan met indeling van het paard ?
Ten overvloede even een fotootje van de allereerste keer dat ze erop zat (nog maar 8 lessen gehad):
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:18

Gewoon B, want ze heeft zelf nog nooit gestart.

Al had ze Bonfire mee, dan nog moest ze B rijden.

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 15:45

Josfoto, gewoon in het B want het gaat om de hoogste gezamenlijke klasse, dus niet de hoogste klasse van het paard.
enne, bdw, ik ken dat paard Haha! is van atie van diessen geweest toch?
Leuk dier en fijn dat ze er zo goed mee overweg kan!!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:06

obelixje schreef:
Josfoto, gewoon in het B want het gaat om de hoogste gezamenlijke klasse enne, bdw, ik ken dat paard Haha! is van atie van diessen geweest toch?
Leuk dier en fijn dat ze er zo goed mee overweg kan!!

Bedankt voor de verduidelijking. Mijn vriendin schrok al...
En inderdaad, dit paard is van Atie Diessen geweest.
De eigenaar van de manege waar mijn vriendin lest, vond dit paard voor haar en het klikt geweldig. Als het goed is dan kan mijn vriendin ontzettend veel van hem leren, omdat het paard zelf zoveel kan. Ze heeft hem nog maar 3 weken, dus voorlopig is het alleen veel rijden en lessen.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:43

obelixje schreef:
Tigger, met die angst valt het NU ook wel weer mee, maar dat is niet altijd zo geweest. Ik denk niet dat je uit punten op kunt maken hoe groot mijn probleem is geweest en daarbij wist ik inderdaad niet dat ik hoger moest starten. Anders had ik hem nog wel even thuisgehouden en verder geoefend tot het M

Ik val je toch ook niet aan? Ik bedoel het helemaal niet onaardig! Dat was niet de bedoeling althans.
Ik snap ook wel dat je het niet express B gaat starten als je het wist. Knipoog

En Taaclover:

Ja, het lijkt mij idd een hele stap om nu ineens wel M2 te moeten starten, terwijl je daar niet mee bezig bent. Mijn laatste opmerking staat los van wat ik schreef.
Als ze had geweten dat ze M2 moest starten, had ze er naar getraind. Maar omdat ze dat niet gedaan heeft, heeft ze er dus ook niet voor getraind en wordt het alsnog een flinke stap. Lijkt mij Lachen
Maar ik zal het wel verkeerd zien...

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 18:49

Tigger, ik zag het ook niet als een aanval hoor, maar gaf gewoon mijn mening terug. Even goeie vrienden Haha!

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:07

Hoi hoi

Heel veel suces in het M gaat vast wel lukken.

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 00:00

dank je wel sandra26! we gaan ons best doen Lachen

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:29

obelixje schreef:
Tigger, ik zag het ook niet als een aanval hoor, maar gaf gewoon mijn mening terug. Even goeie vrienden Haha!

Gelukkig. Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:01

Dus als ik het goed begrijp is mijn plan om mijn paard door iemand anders M1 te laten starten en een punt te laten halen, zodat ik zelf direct M1 kan gaan starten helemaal zinloos.
Kan hem beter een rondje M2 laten rondsturen, dan hoef ik maar één keer startgeld te betalen en is het dus gegarandeerd dat ik direct M1 mag starten Verward

Dan is het helemaal veel vlugger en goedkoper dan 20 punten in de L rijden Clown
Ik ga meteen iemand strikken om een keer een proefje rond te sturen *LOL*

wat idioot zeg Verward Voor het sportpredikaat gaat het trouwens niet op Dan moet je bijvoorbeeld wel een punt halen in het ZZ-springen als je direct ZZ gaat starten, anders telt het niet als Z+5

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:03

Dat ligt eraan Gomir. Als je zelf al met hem in het B bent gestart dan moet je gewoon door blijven in die klasse, ook al start iemand anders jouw paard in het Z2.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:08

Maar ik ben nog niet gestart Knipoog Ik probeer al een week of 8 L1 te starten, maar aangezien ik nogal gehecht ben aan die wachtlijsten komt het er niet zo van Schijnheilig
Ga nu dan ook niet meer proberen te starten

Als ik wel L1 start voor die tijd dan moet hij dus een punt lopen in het M1 en dan mag ik namelijk wel versneld promoveren Maar dan is M2 starten zonder punt dus niet meer voldoende om zelf te mogen promoveren Verward
Of snap ik er nou weer helemaal niets van Verward Dat ingewikkelde gedoe met dressuur ook altijd Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:12

Scum schreef:
Dat ligt eraan Gomir. Als je zelf al met hem in het B bent gestart dan moet je gewoon door blijven in die klasse, ook al start iemand anders jouw paard in het Z2.

nee, je mag dan versneld promoveren

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:16

Ja, dan mag het volgens mij wel, met dat versneld promoveren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:18

gomir schreef:
Maar ik ben nog niet gestart Knipoog Ik probeer al een week of 8 L1 te starten, maar aangezien ik nogal gehecht ben aan die wachtlijsten komt het er niet zo van Schijnheilig
Ga nu dan ook niet meer proberen te starten

Als ik wel L1 start voor die tijd dan moet hij dus een punt lopen in het M1 en dan mag ik namelijk wel versneld promoveren Maar dan is M2 starten zonder punt dus niet meer voldoende om zelf te mogen promoveren Verward
Of snap ik er nou weer helemaal niets van Verward Dat ingewikkelde gedoe met dressuur ook altijd Tong uitsteken

volgens mij (en het berichjte van Obelix) is Ot M2* als hij een keer is uitgebracht in het M2 en daarmee dus automatisch M1 + wp. Dan mag je dus versneld promoveren naar het M1 idd

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:57

Scum schreef:

Niet als je zelf al ooit eens M bent geweest dan mag je versneld promoveren naar de gezamenlijk hoogste klasse!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:43

Tjonge das lastig als een paard onder twee verschillende ruiters start.
Stel je bent zelf 1 keer Z1 geweest, je hebt een jong paard en start deze gewoon in de B. Iemand anders start hem ook, maar gaat sneller met de punten. Heeft eerder 10 wp en start hem L1, dan moet je ook gelijk L1 starten? Wordt ie L2, moet je ook gelijk L2 starten? Nou das fijn dan? Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:17

Nee, dat zei ik al. Dat heoft dus niet. Je mag de B gewoon uitrijden hoor.

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 18:32

tja, ergens is de regel ook wel handig om op die manier snel in een hogere klasse te komen. Maar dan wel onder voorwaarde dat je zelf al op dat niveau hebt gereden.

Blix liep vandaag niet geweldig, hij was ongeveer een L proef waardig, dus ik ga nog maar eens even dooroefenen Haha! Knipoog

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:08

Scum schreef:
Nee, dat zei ik al. Dat heoft dus niet. Je mag de B gewoon uitrijden hoor.

Oeps, zie het nu idd.. Ik dacht al... Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:20

En hoe zit het met de ruiter: kind is al 1 keer z2 met winst bij de pony's. Dit jaar heeft ze voor de lol de pony van een vriendin een paar maal in het z2 gestart maar geen winstpunt.
Is de ruiter nu dubbel z en mag ze niet meer in de B starten met haar jonge paard. Of 1 keer Z en mag ze gewoon nog overal beginnen?