Instructie bij losrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:37

vergeet je oortje niet uit te doen tijdens de proef ander kan je voor onaangename verassingen komen te staan Het is namelijk tijdens de proef verboden om aanweizingen te krijgen en ookal krijg je geen aanweizingen en heb je het oortje zelfs niet aanstaan als de jury het ziet kun je de bak verlaten

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:55

Instructie lijkt me vooral handig als je voor het eerst een jong paard op wedstrijd gaat uitbrengen.
En ook op je eerste wedstrijden.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:11

Vippie schreef:
Idd heel irri al die instructeurs langs de kant en nog meer de ruiters die dan denken dat ze voorrang hebben omdat ze idd "les" hebben.
Lessen doe ik thuis en op wedstrijd zal ik mn eigen boontjes moeten doppen, ik ben op die wedstrijd om te laten zien dat ik het kan, en niet dat ik het net tijdens het losrijden geleerd hebt.

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Op wedstrijd moet je datgene kunnen laten zien wat je thuis tijdens de les hebt geleerd.
Die laatste dingen helpen je echt niet meer voor de proef.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:57

Ik sluit me aan bij de rest!
Kan soms handig zijn om de puntjes op de I te zetten maar uitgebreid les??Nee, dat had je thuis moeten trainen.
En door de baan lopende/schreeuwende instructeurs zijn idd erg irri

Geweldige uitvinding, die oortjes Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 08:35

goldwing schreef:
vergeet je oortje niet uit te doen tijdens de proef ander kan je voor onaangename verassingen komen te staan Het is namelijk tijdens de proef verboden om aanweizingen te krijgen en ookal krijg je geen aanweizingen en heb je het oortje zelfs niet aanstaan als de jury het ziet kun je de bak verlaten

Is dat zo? dat het verboden is om met een oortje te rijden?
Het leek mij een goed idee om te gaan voorlezen met oortje, vooral op buitenterreinen is het soms een kakfonie van herrie. Vaak zat dat ik iets 3x moet herhalen voor dat ik zeker weet dat de ruiter het hoort.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 08:53

ja tijdens de proef is het absoluut verboden
Jury kan niet horen of er voorgelezen wordt of niet
Als je je proef uit je hoofd leert en je bent tijdens de proef de draad kwijt mag er ook niemand plots gaan voorlezen want dan kan je ook de ring uit
En met een oortje is het gewoon verboden om te rijden tijdens de proef
Jury kan dus niet horen wat er voor instrukties gegeven worden

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:12

Ik hoor gelukkig niets als ik aan het losrijden ben, heb er dan ook helemaal geen last van als andere mensen luidkeels les gaan staan geven, de eigenaar van mijn paard geeft ook altijd nog wat aanwijzingen tijdens het losrijden, vooral op buitenconcoursen, dan zoeken we een rustige plek op en werken daar samen aan het losrijden van mijn paard. Heeft imo niemand last van dan.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:16

Ik vind het niet kunnen.

Idd trainen doe je thuis. Ik vind dat je losrijden voor een wedstrijd zelf moet doen. Wat tips/aanwijzigen geven vind ik wel kunnen hoor maar echt lessen niet. Dat vind ik bijna hetzelfde als een ander in laten rijden.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:21

goldwing schreef:
ja tijdens de proef is het absoluut verboden
Jury kan niet horen of er voorgelezen wordt of niet
Als je je proef uit je hoofd leert en je bent tijdens de proef de draad kwijt mag er ook niemand plots gaan voorlezen want dan kan je ook de ring uit
En met een oortje is het gewoon verboden om te rijden tijdens de proef
Jury kan dus niet horen wat er voor instrukties gegeven worden

ik ken wel iemand die een uitzondering heeft gekregen omdat ze slechthorend is Pling Zie heeft nu veel minder last van omgevingsgeluiden
Echt ideaal voor haar Lachen

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:50

Als iemand luidkeels door de hele bak aanwijzingen staat te roepen vind ik dat niet kunnen, en heel irritant.
Mijn instructrice heeft me wel eens een paar laatste aanwijzingen gegeven op een wedstrijd, maar dan gewoon als ik bij haar langs reed het gewoon zeggen. Ik vind het handig, want dan wijst ze me net op de laatste dingetjes die ik op dat moment vergeet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:20

Bij mij gaat dat begeleiden op het voorterrein meer in de zin van perfectioneren naar het beeld toe. Echt trainen kun je niet meer.

Al zal een beetje drillen voor sommigen misschien nog wel nodig zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:27

Ik vind het vooral irritant als er iemand aanwijzingen staat te geven en degene op het paard rijd er alleen maar voltes omheen. En als ik dan door die volte heen rijd zijn ze meteen geërgerd???
Aanwijzingen geven vanaf de kant, oke (mits er niet te hard geschreewd word!), maar om nou midden in de losrijring te gaan staan?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:41

Ik vind het echt verschrikkelijk.
Waar ik start (N'wijkerhout) staan er vaak 4 mensen door elkaar heen te schreeuwen. Ik snap het echt niet. Net of je binnen dat halve uurtje losrijden nog iets kunt veranderen. Als je zo enorm dringend les nodig hebt, vind ik eigenlijk dat je dan beter nog even door kunt trainen. En het is hardstikke storend ook nog. Perfectotioneren van het beeld zou je al in de trainingen mee moeten nemen.
Overigens merk ik wel dat dit voornamelijk bij de lagere klassen (en de pony's Haha!) het ergst is. Het gaat dan ongeveer zo: "buitenbeen erbij, nee nog een beetje meer, terugzitten, nee dat gaat niet goed, blijf erop letten, goedzooooooooo" en dan dus 4 mensen non-stop door elkaar heen...

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:54

Ik vind het laatste beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:56

Verschrikkelijk

van mij zou het lesgeven op concours nu nog verboden mogen worden.
Trainen doe je thuis maar
Wil je les op concours ga je maar naar oefen wedstrijden.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:58

runningkawa schreef:
Wil je les op concours ga je maar naar oefen wedstrijden.

Zijn die er dan voor de dressuur Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:59

ja hoor
Tenminste hier in de buurt wel, zal ergens anders dan ook wel zijn verwacht ik Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-04 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:59

Even een vraagje tussendoor, want bij ons in de buurt heb je dit geloof ik niet Verward

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:01

Hoe moet ik me dat voorstellen dan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:02

Gewoon net als een gewone wedstrijd
alleen zonder startkaart en echte wp's
je kan dan bijv ook een klasse hoger of lager starten dan dat je bent.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:05

Ik vind het op zich niet zo erg alleen ze menen dan een soort longeercirkel om de instructeur heen voor zichzelf te hebben dus in die zin eis je zeg maar ruimte op, net als bij longeren wat dan wel verboden is.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:32

runningkawa schreef:
Gewoon net als een gewone wedstrijd
alleen zonder startkaart en echte wp's
je kan dan bijv ook een klasse hoger of lager starten dan dat je bent.

Tja, kan nuttig zijn, maar persoonlijk lijkt het me niet wat....... Scheve mond

Weer wat geleerd vandaag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:24

Met een jong paard kan het heerlijk zijn.
Of een nieuwe combinatie
kijken hoe het gaat op wedstrijd voordat je meteen een dure startkaart aanvraagt Lachen