Wanneer wedstrijdklaar voor de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:19

reddytobias schreef:
ik heb vorige week voor het eerst gestart in de B met die vos(was inmiddels al heel wat jaren geleden dat ik B heb gereden)

maar ik vond het commentaar niet bepaald terecht...leek net of ik een M proef moest neerzetten! Bloos

de achterhand moest meer ondertreden(middendraf)
in de middendraf liep ie op de voorhand(terwijl die verder een geweldige middendraf heeft)

en de stelling was te veel!!! snap wel dat je dit in de l2 gaat melden....maar in een b proefje Bloos!

Hier ben ik het wel mee eens. Ze verwachten gewoon enorm veel voor de B. Ik heb dus behalve commentaar dat het paard niet mooi genoeg was voor de dressuur Verward ook wel eens commentaar gehad dat het paard niet verzameld genoeg was. Hoezo, een paard hoeft (of mag) niet eens verzameld zijn in de B.
Verder is mijn ervaring dat je met de middendraf beter tegen een uitgestrekte draf aan moet g aan zitten dan een echte middendraf te rijden.

Maar gelukkig zijn er ook juryleden die een B proef wel als B proef beoordelen.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:30

germie schreef:
Hier ben ik het wel mee eens. Ze verwachten gewoon enorm veel voor de B. Ik heb dus behalve commentaar dat het paard niet mooi genoeg was voor de dressuur Verward ook wel eens commentaar gehad dat het paard niet verzameld genoeg was. Hoezo, een paard hoeft (of mag) niet eens verzameld zijn in de B.
Verder is mijn ervaring dat je met de middendraf beter tegen een uitgestrekte draf aan moet g aan zitten dan een echte middendraf te rijden.

Maar gelukkig zijn er ook juryleden die een B proef wel als B proef beoordelen.

Niet mooi genoeg voor de dressuur? Wat een walgelijk commentaar...Wat die middendraf betreft ben ik het ook met je eens. Ik had in mijn proefje een hele nette middendraf voor beestje haar doen maar ik kreeg een vijf omdat hij ruimer moest. Nou, als ik ruimer ga dan hebben we een uitgestrekte draf. Ik geloof niet dat we nog iets in huis hebben tussen midden en uitgestrekte in..??

Geloof ook wel dat het per jury verschilt hoe je gejureerd wordt..de ene is duidelijk strenger dan de ander.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:31

stelling te veel = basisfout
op de voorhand in middendraf = basisfout