Afmelden en wachtlijst...toch betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:28

Tigger schreef:
Afgelopen Almelo heeft me 15 euro gekost omdat ik het heb overgemaakt, maar ik ben niet gestart vanwege het slechte weer. Je bent het dan wel mooi kwijt.

En terecht! Als je trouwens op de wedstrijd zou betalen en dat dus niet doet omdat je om de een of andere reden niet start, zou je van mij een rekening thuis gestuurd krijgen en licht ik de knhs in!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:35

Nextdomino schreef:
Ik was wel heel erg streng tegen de ruiters die zich helemaal niet afmeldde en niet kwamen opdagen.

Schiet me nog even iets te binnen. Bij ons staat bijna nooit het telefoonnummer van het secretariaat op de wedstrijddag zelf erbij. Wel het nummer van hun thuis, maar daar zijn ze op die dag natuurlijk niet. Lastig om je dan nog af te melden als je opeens niet kunt. Verward

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:56

Zoals ik lees is je paard geopereerd aan koliek. met een veearts verklaring erbij hoef je toch niet te betalen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:57

dan hoef je geen boete te betalen Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 15:59

Lielle schreef:
dan hoef je geen boete te betalen Knipoog

Kom ik even goed weg Frusty

lonnevanck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:40

...........................komt het niet omdat je lid bent van de rijvereniging en bekend bent daar?? Ik doe ook maar een gok hoor.............................................

dat is dus wel zo ..
iedereen die afmeld en in het programma staat (zo'n 1 a 1,5 week van te voren ) die is verplicht op het inschrijfgeld te voldoen
voor eigen leden is dit niet zo ..je hebt geluk gehad

volgens KNHS regels is dit vanaf sluitingsdatum..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:54

Dan ken ik nog zo'n aktie:

Een vriendin van mij had zich ingeschreven voor een wedstrijd. Dit ruim 2 maanden van tevoren. er breekt echter tussentijds droes uit op de stal waar zij staat.

Ze belt de vereniging op nog ruim 3 weken vantevoren en legt het probleem uit. Ze geeft aan ik kan niet komen want er heerst droes op stal. Mijn paard heeft het niet, maar ik kan beter het terrein niet verlaten ivm besmettingsgevaar.

Desbetreffende vereniging: Jammer voor je maar dat kost je 30 euro.

vriendin: Ik betaal niet ik doe het voor de veiligheid van de deelnemers.

vereniging: Kan ons niet schelen je moet betalen,

Vriendin: er is toch een wachtlijst?

vereniging: maakt niets uit je belt na de sluitingsdatum.

Vriendin: Prima dan kom ik toch gewoon. en hangt op.

Hoe het exact is afgelopen moet ik nog even vragen. maar het is toch van de zotte?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 17:00

Ja, het is van de zotte. Sommigen mensen gaan zich heel vreemd gedragen zodra ze merken dat ze in een machtspositie zitten en verschuilen zich achter de KNHS regeltjes. Niet meer voor rede vatbaar.

In de brief die ik vandaag kreeg werd ook gelijk gedreigd met "doorgeven aan de KNHS en vervolgens een startverbod"......euhm Verward

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:35

marieketencate schreef:
ik betaal ook altijd pas op de wedstrijd, maar dat maakt niks uit, want ze sturen de rekening gewoon op.

Ja, je krijgt een rekening als je pas na de sluitingstijd afmeld. Dat vind ik ook wel redelijk.
Maar ik bedoel wanneer je voor sluitingstijd afmeld. Nu kost het mij geen geld, omdat ik het nog niet overgemaakt heb of de vereniging al betaald heeft.
Dat had ik dus wel toen ik nog overmaakte of het via de vereniging liet betalen (krijg dan aan het eind van het jaar een afrekening)
Lachen

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:39

nou...dat is wel heel veel hr..ik heb ook twee weken van te voren afgebeld en ik moest maar 15 euro betalen. (al blijft dat natuurlijk ook niet niks) maja, ik vind 35 euro heeel veel hr.. Verward

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:41

Samsam schreef:
En terecht! Als je trouwens op de wedstrijd zou betalen en dat dus niet doet omdat je om de een of andere reden niet start, zou je van mij een rekening thuis gestuurd krijgen en licht ik de knhs in!

Pardon? Ik heb me netjes afgemeld. Ik zal nooit niet gemeld niet komen...
Je kreeg ook de keuze op wel of niet te starten. Het secretariaat deed helemaal niet moeilijk. Maar je geld krijg je gewoon niet terug. Dat is wat ik ermee wilde zeggen.

En ik vind het niet meer als normaal dat je een rekening nagestuurd krijgt als je je niet of te laat afmeld en nog niet betaald hebt. Dus wat dat aan gaat ben ik het met je eens...

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:56

De reden waarom de KNHS dit heeft ingesteld is omdat er dus ruiters zijn die zich opgeven voor meerdere wedstrijden. Ze gaan dan echter alleen starten op de wedstrijd waarbij de starttijden het beste uitkomen. Om dit te voorkomen hebben ze dus ingesteld dat je ten alle tijden inschrijfgeld verschuldigd bent, ook als je een dierenartsverklaring kan overleggen.

Wij zijn dus de dupe van de acties van anderen...

Ik heb dit zelf al een aantal keren meegemaakt. Mijn ervaring is wel dat als je op tijd belt en je afmeld met een goede reden ze vaak bereid zijn het inschrijfgeld terug te betalen cq niet in rekening te brengen.
Sommige verenigingen houden echter keihard vast aan de regels en dan wordt het dus gewoon betalen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:54

Tigger schreef:
Ja, je krijgt een rekening als je pas na de sluitingstijd afmeld. Dat vind ik ook wel redelijk.
Maar ik bedoel wanneer je voor sluitingstijd afmeld. Nu kost het mij geen geld, omdat ik het nog niet overgemaakt heb of de vereniging al betaald heeft.
Dat had ik dus wel toen ik nog overmaakte of het via de vereniging liet betalen (krijg dan aan het eind van het jaar een afrekening)
Lachen

Uit jouw stukje begreep ik dat je ook als je op de dag zelf afmeldt je ook niet betaald!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:40

Ja ik ben het met TS een dat het heel erg vervelend is, als je met gegronde reden afmeldt voor een wedstrijd, je toch het inschrijfgeld verschuldigd bent. Dit is eigenlijk zo krom als wat, maar is inderdaad ontstaan dankzij ruiters en amazones die zich maar overal inschrijven en niet komen opdagen.

Gelukkig gaan sommige verenigingen redelijk soepel met deze regel om, maar vele andere verenigingen ook niet. Altijd balen. Maar het is nou eenmaal het reglement en daar kan je op dit moment weinig aan doen.

Wat je in het vervolg kan doen (als je van plan bent af te melden), is de verening bellen, vragen of je inschrijfgeld moet betalen als je nu afmeldt, en als je toch moet betalen, dan duidelijk aangeven dat je dan van plan bent om pas op de dag zelf af te melden omdat je het nog niet zeker weet.

Op die manier geef je ze in ieder geval geen kans om twee keer startgeld te innen, al is dat inderdaad zuur voor mensen die op de wachtlijst staan, maar ja.......het leven is hard Haha!:D:D

Ook kan je voorstellen, dat je je plaats wel wilt afstaan aan een combinatie op de wachtlijst, mits je geen inschrijfgeld hoeft te betalen Haha!:D:D

Persoonlijk vind ik het ook te gek, dat verenigingen op deze manier hun kas moeten spekken. Slaat helemaal nergens op!!! Ik heb dit zelf ook een keer meegemaakt toen ik afmeldde en vroeg of iemand anders in mijn plaats mocht starten....we kregen allebei de rekening gepresenteerd

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:21

Samsam schreef:
Uit jouw stukje begreep ik dat je ook als je op de dag zelf afmeldt je ook niet betaald!

O zo.. Nee zeg.. zo zijn de regels nu eenmaal.
Misschien wat onduidelijk geschreven.. Lachen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:48

Tigger schreef:
Eerst gaf ik op via de vereniging en werd het in rekening gebracht en ben je het hoe dan ook kwijt. Of ik me nu voor of na de sluitingsdatum afmeldde. Nu geef ik mezelf op en kan ik mijn eigen portemonee in de gaten houden. Ik betaal ook altijd pas op wedstrijd. Afgelopen Almelo heeft me 15 euro gekost omdat ik het heb overgemaakt, maar ik ben niet gestart vanwege het slechte weer. Je bent het dan wel mooi kwijt.

Zoals het er nu staat lijkt het dat je baalt dat je Almelo toch al had betaald en liever pas op concours betaald, zodat je in dit geval van Almelo het je niets gekost had!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:39

Ik regel het wedstrijdsecretariaat van onze verenging, die iedere maand wedstrijden organiseert Lachen . Wij hebben als eis, dat een ieder die wil deelnemen aan onze wedstrijd, vooraf zijn inschrijfgeld via de bank moet betalen en waarom? Om de dood eenvoudige reden dat ik al te vaak heb meegemaakt dat ik achter mijn geld aan moet hobbelen, want zowel afmelders als starters "vergeten"te betalen, en als ik ergens een hekel aan heb, is dat achter het inschrijfgeld aanrennen Boos! (figuurlijk gezien).
En dat werkt prima moet ik zeggen, iedereen betaald netjes OK dan! en de wedstrijden verlopen goed. De sluitingsdatum is 2 weken voor aanvang van de wedstrijd, meld je je voor die 2 weken af, dan krijg je je inschrijfgeld terug, of we verschuiven het naar een volgende maand (dat is voor mij natuurlijk gemakkelijker), meld je je af binnen die 2 weken, dan sorry, maar je bent je inschrijfgeld kwijt ongeacht of er een wachtlijst is. In het verleden werden er wel dierartsen verklaringen opgestuurd, maar uit ervaring bleek dan weer dat de paarden niets mankeerden en 9 van de 10 keer waren ze dan een dag later op een andere wedstrijd wel gestart en dat is als organisatie best wel frustrerend, want in 1 dag kan je paard niet ineens genezen, lijkt mij.
Helaas heeft de vereniging ook een soort "zwarte lijst"voor wanbetalers, deze kunnen niet inschrijven, of ze moeten het inschrijfgeld wat nog open staat eerst betalen. Gelukkig staan er hier maar een paar op.
Maargoed zo heeft iedere vereniging zijn eigen systeem Haha! Het is alleen voor jou jammer dat de SGW zo duur is want als je dan afmeld na sluitingsdatum, dan kost je dat een aardige duit, maargoed, regels..... de een is er strikt in, de ander probeert een oplossing te vinden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:01

Ons paard had schimmel en meer, 2 weken van te voren hebben we Haulerwijk moeten afzeggen( via mail) uitgelegd van besmetting e.d. en gezegd dat er eventueel een DA verklaring kan komen, maar nee we moesten betalen.
Daarna nog een dreigbrief ontvangen, retour gemaild dat het paard inmiddels was afgemaakt, niks mee te maken betalen! en snel ook anders zou hij de KNHS inlichten.

Dat doet echt wel pijn, pijn die je op zo'n moment echt niet kan gebruiken.
We weten dan ook nog niet of Haulerwijk voortaan wel op ens lijstje van favoriete concoursen zal staan.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:33

Samsam schreef:
Zoals het er nu staat lijkt het dat je baalt dat je Almelo toch al had betaald en liever pas op concours betaald, zodat je in dit geval van Almelo het je niets gekost had!

Je hebt helemaal gelijk... nu ik het zo na lees... Bloos Zo bedoelde ik het dus niet.. Stel dat ik nu eerder had afgemeld (voor sluitingsdatum) dan ben je dus ook je geld kwijt, als je het overmaakt. Wat ik begreep aan de telefoon toendertijd. Dat had ik er even bij moeten zetten. Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 10:37

Bij dressuurwedstrijden begrijp ik het wel, hoewel ik de mensen niet begrijp die voor meerdere wedstrijden tegelijkertijd inschrijven.....eerlijk gezegd had er nog niet eens bij stilgestaan dat dat kon Verward

Bij SGW ligt het gevoelsmatig toch iets anders, omdat er in maar 1 SGW in heel Nederland georganiseerd wordt in dat weekend en een beetje SGW-ruiter een wedstrijd echt niet laat schieten voor een dressuurproefje elders of om de vroege starttijden (dat zijn we wel gewend Slapen )

Bovendien had ik al afgemeld voordat de tijden bekend waren. Tja, en dan nog dat inschrijfgeld....ik baal al genoeg dat ik niet mee kon doen een nog een rekening van de kliniek krijg van een paar duizend euro. Je verwacht dan toch een beetje respijt van zo'n secretariaat, ook al heeft ze volgens de reglementen gelijk.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:24

marieketencate schreef:

Bovendien had ik al afgemeld voordat de tijden bekend waren. Tja, en dan nog dat inschrijfgeld....ik baal al genoeg dat ik niet mee kon doen een nog een rekening van de kliniek krijg van een paar duizend euro. Je verwacht dan toch een beetje respijt van zo'n secretariaat, ook al heeft ze volgens de reglementen gelijk.

Stond je dan wel op de startlijst?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:32

Het is jammer dat het zo gaat tegenwoordig.

Ik heb het afgelopen zomer ook gehad. Ingeschreven voor 2 wedstrijden van elk 2 proeven. Paard wordt kreupel, blijkt artrose te hebben, maar zelfs met da verklaring moest ik toch nog betalen. Wachtlijst of niet dat maakte niet uit. Over verrijking over de rug van een ander gesproken...... Nee, de paardensportwereld wordt er niet socialer op.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:33

inderdaad, ik heb het nu ok, al paar keer mee gemaakt op stal en bij mezelf.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 14:04

confetti schreef:
Stond je dan wel op de startlijst?

Nee, toen de eerste versie van de startlijst gepubliceerd werd, stond ik er al niet meer op.

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:09

ik had me ook een keer afgemeld, maar toen was mijn paard kreupel, daar kan ik toch ook niets aan doen?! de een zegt dat het niet erg is en bij de ander moet je gewoon een boete betalen Verward