Vindt mijn paard wedstrijden niet leuk ofzo?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 20:28

Met rijden let ik echt op allerlei Details.

Als ik in de stad ben dan ums...dies moeilijk:D...IK denk dat ik wel een beetje een plattegronmdje maak maar ik let ook wel op de gevels enzo...

Op een feestje spreek ik meestal wel veel mensen aan jaa..

En lijk ik een beetje op j0uw Tyrza?? Het kan wel kloppen dat ik te veel g0ewt wil doen in een pr0ef want dan wil ik alles g0ewt doen maar thuis durf ik zeg maar makkelijker foutne te maken...snap je het nog:P doeii

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:07

kenso0wlover schreef:
Met rijden let ik echt op allerlei Details.

Als ik in de stad ben dan ums...dies moeilijk:D...IK denk dat ik wel een beetje een plattegronmdje maak maar ik let ook wel op de gevels enzo...

Op een feestje spreek ik meestal wel veel mensen aan jaa..

En lijk ik een beetje op j0uw Tyrza?? Het kan wel kloppen dat ik te veel g0ewt wil doen in een pr0ef want dan wil ik alles g0ewt doen maar thuis durf ik zeg maar makkelijker foutne te maken...snap je het nog:P doeii

Dan zou je extravert nauwkeurig kunnen zijn.

Je wilt teveel kleine details tegelijk doen: je denk aan je houding, maar dan echt tot aan je vingers toe, maar ook je oefeningen, etc.etc.zodat je eigenlijk door de bomen het bos niet meer ziet.

Je zou in principe voordat je gaat losrijden, even 10 minuten jezelf even moeten afzonderen. Tijdens dat afzonderen kan je kleine ontspanningsoefeningetjes doen.
Wij deden dan bv onze ogen dicht en probeerden op commando te denken aan bv je linkerpink, je rechterknie, etc. etc. Zodat je alleen daarop gefocust bent en de rest vergeet.

Dit zou je dan ook in de proef moeten doen: op 1 ding richten. Niet te druk met van alles en nog wat bezig zijn. Ook niet denken tijdens de proef wat de consequenties kunnen zijn als je niet goed gaat en ook niet gespannen of anders gaan rijden als je paard weer eens stout doet.

Wat dat betreft onderschat men de mentale ondersteuning die een sportpsycholoog kan geven. De dingen die ik noem zijn globaal besproken. Je begrijpt dat dit heel persoonsgebonden kan zijn.

Ik ga zeker nog eens een dergelijk seminar volgen of wellicht een persoonlijke sessie, maar dan moet ik nog wel even sparen Haha!

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 22:55

Als ik rijd let ik op heel veel details...Ik probeer alles zo goed mogelijk te doen...

In de stad...ums...moeilijke vraag;) Ik denk een beetje een plattegrond maar ik let ook wel op de gevels enzo.

Op een feestje spreek ik meestal veel mensen aan...
En lijk ik op jou tyrza?? Het is wel dat ik op wedstrijd prObeer alles super goed te doen En thuis ben ik eigenlijk minder 'bang'om foute te maken

Groetjes Isabelle..

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:57

Waarom herhaal je je vraag? Ik heb toch al antwoord gegeven?

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:00

Daar hebben veel paarden last van, met inrijden ben je met meer en dan moet hij in een keer alleen z'n rondje doen da's best spannend voor ze. Mijn Ulbe heeft er de ene keer meer last van dan de andere, gewoon veel gaan went meestal wel. Succes

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:48

Tyrza schreef:
Dit klinkt meer als een rijtechnisch probleem.

Je zult je paard dus meer "wachtoefeningen" met je paard moeten oefenen. Zeker als je je proef thuis of in een andere bak oefent.

Heb je helemaal gelijk in, alleen met inrijden of thuis is er niks aan de hand. Dus het is denk ik een combi van factoren..

En het te goed willen doen ken ik ook wel een beetje, wie niet?? Het is wat..en dan krijg je nog de reactie (thuis;)), je hoeft alleen maar te sturen..haha

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:07

Ik denk de spanning en misschien vindt ze het toch wel eng.

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:26

Tyrza ik herhaalde het omdat ik mijn antwoord zelf niet zag staan foutjee:) m0rghee weer wedstrijd dus bedankt voor de tips:) d0eii