Sportief gedrag op wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:18

Nou ja, zo was ik net aan het inrijden bij een wedstrijd en dan gaat er een meisje op de hoefslag stappen, niks is irritanter hoor! Of van die mensen die met zijn 2en naast elkaar gaan uitstappen.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:19

Slaak ik gewoon een diepe zucht en dan snappen ze het wel hoor Haha!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:33

Ja dat doe ik ook en dat wordt je me toch pissed aangekeken! Vaak snij ik ze dan dus vervolgens ook "per ongeluk" af, want ja wie gaat er nu op de hoefslag stappen?!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:44

Ik heb meestal wel lol op wedstrijd. Ik vind het echt zo stom als iemand denkt dat ie beter is dan een ander en daarom gaat lopen afsnijden enzo. Ik wens degene na mij ook altijd succes, maar soms kijken ze je dan echt zo aan van : die is gek. Haha!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:01

Oh joh, ik vind het altijd zó gezellig op wedstrijden!
Ik zeg altijd heel vrolijk gedag en met losrijden houd ik me gewoon bezig met me paard. Ik wens de combinatie na mij altijd succes en aan de combinatie voor me vraag ik altijd of het goed ging.
En als ik klaar ben en ik ben ff aan het uitstappen dan vraag ik ook gewoon aan mensen hoe het ging Lachen

Ik heb gelukkig nog niet meegemaakt dat er veel arrogante mensen waren, maar misschien komt dat nog als ik bij de paarden moet starten Scheve mond

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:33

Oow, ik zeg altijd maar succes, of ze er behoefte aan hebben of niet. Dat boeit me niet echt. Ik maak meestal een praatje tijdens het uitstappen (alleen met aardige) Schijnheilig

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:40

ja frans jullie als springruiters kennen elkaar allemaal en altijd met elkaar praten he Knipoog maar ik zeg tegen iedereen hoi ookal ken ik ze nie dan leer ik ze kennen en ook succes tegen iedereen en hoe het ging.. maarja ik ken inmiddels iedereen uit mijn ring wel haha Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:12

Ethelate schreef:
Na vandaag weer tig keer te zijn afgesneden zonder dat er een sorry van af kon, alleen maar gegrom en gesnauw, vraag ik me af waarom kan er niet gewoon normaal gedaan worden met losrijden?

Ik was vandaag na de proef aan het uitstappen en ging langs iemand stappen die ook klaar was en vroeg hoe het was gegaan, Nou ze keek me echt aan alsof ik chinees sprak, maar uiteindelijk toch gewoon gepraat hoor, maar dan denk ik waarom moet er zo'n concurrentie sfeer hangen?
Zeggen jullie als je de ring uit komt succes tegen de volgende?
Spreken jullie wel eens iemand aan als je aan het uitstappen bent over hoe het ging?

Of ben ik de enige en moet ik leren niet zo vriendelijk tegen andere te doen? Clown

Ga mennen

Ik ben nu 2x met een vriendin mee op wedstrijd geweest (dressuur) en heb precies hetzelfde meegemaakt als jij hierboven beschrijft.
Op mijn eigen wedstrijden helpt iedereen elkaar, je geeft elkaar na de proef wat aanwijzingen en verkent met zijn alle de cross, zoekt de snelste weg en 's avonds met z'n alle barbecuen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:16

Ik heb ook zelden negatieve ervaringen
Er word netjes succes gewenst naar de volgende en een praatje gemaakt bij droogstappen.

Met inrijden zijn mensen vaak niet zo spraakzaam
Heel logisch, mensen zijn hun paard serieus aan het opwarmen, dan ga ik ook niet tussentijds kletsen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:35

Sjonniej schreef:
Ga mennen

Of western,- of endurance rijden! Nog nooit chagrijnige deelnemers mee gemaakt! Juist erg vriendelijk en behulpzaam als het nodig is of je er om vraagt!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:45

Lielle schreef:
ik heb die ervaringen echt niet op concours, maak altijd wel een praatje. en losrijden is een kwestie van bakregels.

Inderdaad, same here. Ik doe gewoon m'n ding, ben vriendelijk en probeer niemand tot last te zijn. Ik heb op wedstrijd wel wat beters te doen dan me druk maken over hoe anderen zich gedragen.

Het zou met losrijden overigens al een stuk schelen als mensen gewoon eens om zich heen zouden kijken ipv gefixeerd in die manenkam zitten te staren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:47

Lielle schreef:
ik heb die ervaringen echt niet op concours, maak altijd wel een praatje. en losrijden is een kwestie van bakregels.

Hier idem, ik vind het altijd best gezellig!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:56

Margreet schreef:
Inderdaad, same here. Ik doe gewoon m'n ding, ben vriendelijk en probeer niemand tot last te zijn. Ik heb op wedstrijd wel wat beters te doen dan me druk maken over hoe anderen zich gedragen.

Het zou met losrijden overigens al een stuk schelen als mensen gewoon eens om zich heen zouden kijken ipv gefixeerd in die manenkam zitten te staren.

aanvulling: en de voorrangsregels in de rijbak eens leerden Scheve mond sommigen hebben er nog nooit van gehoord.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 19:12

Ik geloof ook niet dat sommege mensen express in de weg rijden of tegen je aan rijden maar je kan toch minstens ff laten horen dat je sorry zegt dat helpt erg in de goede sfeer

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:01

Ik vond het bij de pony's altijd allemaal veel gezelliger dan dat het bij de paarden is. Toen kenden we elkaar bijna allemaal, en iedereen was een beetje hartelijker.

Ach, en vooral in de B zijn er toch nog mensen die oprecht niet weten hoe de bakregels zijn. Ik leg ze altijd graag even uit Haha! ...maar het wordt je niet altijd in dank afgenomen als je ergens wat van zegt. Stappen op de hoefslag is zoiets....dan denk dat kun je toch ook zelf verzinnen!
Wat ik ook super irri vind is een instructeur die prominent aanwezig is in de bak.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:05

Ik zei ook altijd succes tegen de volgende die na mij de ring in moet, en mensen die ik wel een beetje ken praatte ik vaak met hoe het ging ofzo vond ik ook altijd leuk als ze dat bij mij deden Schijnheilig

Pava

Re: Sportief gedrag op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:08

Ethelate schreef:
Na vandaag weer tig keer te zijn afgesneden zonder dat er een sorry van af kon, alleen maar gegrom en gesnauw, vraag ik me af waarom kan er niet gewoon normaal gedaan worden met losrijden?

Ik was vandaag na de proef aan het uitstappen en ging langs iemand stappen die ook klaar was en vroeg hoe het was gegaan, Nou ze keek me echt aan alsof ik chinees sprak, maar uiteindelijk toch gewoon gepraat hoor, maar dan denk ik waarom moet er zo'n concurrentie sfeer hangen?
Zeggen jullie als je de ring uit komt succes tegen de volgende?
Spreken jullie wel eens iemand aan als je aan het uitstappen bent over hoe het ging?

Of ben ik de enige en moet ik leren niet zo vriendelijk tegen andere te doen? Clown

Dat niet uitkijken bij het losrijden dat vind ik ook reuze irritant. Zelfs al is het losrijterrein nog zo groot, er zijn altijd wel weer mensen te vinden die je van de sokken menen te moeten rijden. En niet één keer, maar wel tig keer achter elkaar. Ik snap ook niet zo goed waar dat nou voor nodig is.

Maar ik vraag alleen aan iemand hoe het gegaan is als ik diegene enigszins ken hoor. Ik vraag tenslotte in de metro ook niet aan een wildvreemde hoe zijn werkdag was Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:10

Dat is nou zo lekker van het SGW rijden, daar rijden de meesten met elkaar en tegen elkaar! Heerlijk is dat!
Zodra ik 's winters weer begin met de dressuur en springwedstrijden begint het geerger weer aan mensen die denken dat ze alles zijn, enz enz... al moet ik er wel bij zeggen dat dit lang niet op alle wedstrijden zo is hoor!
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 08-11-04 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:11

Pava schreef:
Dat niet uitkijken bij het losrijden dat vind ik ook reuze irritant. Zelfs al is het losrijterrein nog zo groot, er zijn altijd wel weer mensen te vinden die je van de sokken menen te moeten rijden. En niet één keer, maar wel tig keer achter elkaar. Ik snap ook niet zo goed waar dat nou voor nodig is.

Mensen hoeven dat niet expres te doen. Om even voor mezelf te spreken, als ik aan het rijden ben zit ik altijd hélemaal in het paard, ik hoor of zie bijna niks anders meer, mede omdat ik gewend ben om in mijn eentje in de bak te rijden moet ik mezelf dan af en toe even wakker schudden om goed om me heen te kijken.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:33

Bij ons is het meestal best gezellig, de grootste problemen zijn er eigenlijk met de Z ruiters die menen namelijk dat ze meer zijn en dus geen rekening met de "lagere ruiters hoeven te houden.

De mijne is nu 1.78 en heeft alles navenant, dus grote oren, voeten etc. en we starten nu L1 (in de lagere klasse dus). Hij heeft behalve zijn afmeting nog een groot voordeel, hij gaat nergens voor aan de kant en als ze te dicht bij komen dan kan hij nog wel eens heel vlug worden met zijn grote lijf *LOL* , moet eerlijk bekennen daar afgelopen zomer wel eens gebruik van te hebben gemaakt, had als voordeel dat er van afsnijden of in volle vaart net langs me galoperen geen sprake meer was. Bloos!

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:04

Ik praat ook altijd wel tegen andere hoor....heb ik tenminste wat te doen anders ben ik veels te zenuwachtig Haha! Zelfs als je proef mislukt vint ik eigenlijk dat je gewoon vrolijk moet blijve, is moeilijk, maar ik bedoel je rijdt toch voor je lol Knipoog Haha! n0u k ag weer doeiiii xxxx

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:17

Ik vind het hier altijd gezellig op concour sommige houden zich idd niet aan de regels maar ik vraag me ook wel eens af of iedereen ze kent.

Met Lodewijk had ik er minder last van als ik voorrang had dan nam ik die vaak gewoon de meeste paarden gingen voor lottel wel op zij.
Met de hengst heb ik dus heel vaak een probleem.
Vorige week nog vloog ik zowat de bak uit omdat een tegemoedkomende ruiter mij op een milimeter passeerde (ik reed op de linkerhand en had dus voorrang) amazone had haar zweep aan mijn kant en Orbaldo kreeg dus een zwiep voor zijn bek net bij de uitgang.
Ik had hier behoorlijk de balen van.
Ik heb een brave hengst gelukkig maar ookal was het een merrie ik vind beugel aan beugel passeren behoorlijk vervelend denk dat er zat paarden zijn die dan even een beentje lichten.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:03

Ik vermijd de wedstrijden waar zo'n onsportieve sfeer hangt en waar men het licht niet in de ogen gunt. Ik zeg stee vast succes als de volgende de bak in gaat, bij de 2e proef zeggen ze het dan 9 van de 10 keer ook tegen mij.
Verder probeer ik ook iemand een hart onder de riem te steken wanneer de proef bar slecht ging. Zo reed ik de laatste wedstrijd bij een vrouw waarvan de proef er erg gelikt uit zag, ze was alleen een beetje teleurgesteld dat het paard niet lekker ontspannen was geweest. Dat vertelde ze tegen haar voorlezer terwijl ze de bak uit kwam, toen ik haar passeerde zei ik haar dat haar proef hoe dan ook stukken mooier was dan die van mij, waarop zij weer heel aardig zei dat die van mij er anders ook niet slecht uit zag. Dan is het ijs meteen gebroken, na de prijsuitreiking hebben we nog gezellig zitten praten. Ook wanneer mensen tegenvallende punten hebben en ik wel een wp heb probeer ik ze altijd een beetje op te beuren. Als je ze dan de volgende wedstrijd tegenkomt hangt er meteen een goede sfeer.