Groot verschil overgang van M1 naar M2 dressuur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:52

Het verschil is wat groter dan van de L2 naar de M1 vind ik maar zo groot nou ook niet hoor. Gewoon rijden en dan zie je wel wat het wordt toch? Ik kwam de M1 heel snel door en heb nu 2 wedstrijden (indoor) gestart in de M2. Ging best lekker en zo veel moeilijker is het niet, ik heb nu al 2 winstpunten. Ze verwachten wel meer verzameling, dus daar moet je wel op letten als je er moeite mee hebt. Veel succes!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:13

chalotje schreef:
Ik vindt dat jullie echt supermoeilijk doen over die verzameling! De pony waar ik toen mee reed was ook echt geen toppony, maar ik heb er wel alles mee gewonnen in de dressuur. Ik denk dat het veel belangrijker is dat de pony mooi regelmatig door de oefeningen loopt en er een mooi stil beeld is. En dat met die oprichting valt ook nog wel mee.

Nou dat zal ik de volgende keer dan wel even tegen mijn jury zeggen.
"beste meneer de jury, ik vind dat mijn paard niet zo verzameld hoeft te lopen en die oprichting is ook nergens voor nodig''
'' dus u kunt me net zo goed meteen een wp geven''
nee sorry hoor, maar t is toch duidelijk zo dat mijn paard goed verzameld moet zijn en in de oprichting moet lopen om tot een winstpuntwaardige score te komen.Hoe wil je anders met de juiste impuls en houding een
appuyement doorfietsen??
Koprollend zeker >;)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:26

De M2 is voor mij de hoogste klasse wat ik ooit gereden heb en ben pas net over gegaan. De M1 ging redelijk vlotjes!
En bovendien heb ik mijn paard vanaf groen opgeleid tot dit niveau.
Maar in de M1 had ik eigenlijk altijd wel een winstpunt met een nette en correct gereden proef. Ik heb denk ik 3 maanden M1 gereden en had toen 15 winstpunten. Na 2 maanden thuis doorgetraind te hebben heb ik vorig weekend mijn eerste "echte" M2 wedstrijd gereden en was meteen twee keer eerste met 154 en 161. Dus wel al een winstpunt te pakken.
Maar afgelopen zondag reed ik net zo netjes en constant en krijg ik slechts 146 en 136? Deze jury wilde blijkbaar iets zien wat ik en mijn mede wedstrijdgenoten niet konden waarmaken. Ik kreeg zowaar 2-en voor de voltes 10 meter in draf terwijl ik daar altijd 7-ens voor scoor. Ik snapte er dus werkelijk niets van.
Maar goed....dat is voorbij en we gaan weer vrolijk door Knipoog
Maar bij sommige jury's is een nette afgwerkte proef niet meer goed genoeg en MOET je echt meer kunnen laten zien. Wat dat dan ook mag zijn. Dus na 2 keer starten heb ik nog niet echt door wat ze nou willen zien in de M2. Bij de ene jury is mijn impuls en verzameling goed voor een 7 en gisteren was die blijkbaar maar een 5 waard????
Ik denk dus dat men in de M2 meer wil zien "knallen" en dat correct en netjes rondsturen niet meer genoeg is voor een winstpunt. Maar om nou lukraak met 2-en te gaan gooien in een rustige proef gaat me net iets te ver om eerlijk te zijn. Maar goed, volgende keer beter en het is ook een kwestie om makkelijk te worden in de proeven en de oefeningen zodat je ook eens meer kan knallen!
Er worden mijn inziens nogal wat eisen gesteld aan impuls en verzameling en bij de ene jury krijg je nog een 6 en bij die van gisteren bijvoorbeeld is een beetje impuls verlies in een oefening meteen een 2??? Tsja, het zal wel... .
Ik moet zelf nog wat meer gestart hebben om een idee te krijgen hoe zwaar de overgang nu werkelijk is, na 2 keer vind ik het moeilijk in te schatten.
Blijkbaar verschillen de jury's nogal in het waarderen van de proeven, maar dat houd je toch. Het is tenslotte jurysport!