Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kadans16 schreef:Truukjes vind ik t niet-correct oplossen van problemen
bijvoorbeeld zoals het voorbeeld van de grote volte en als ie niet uitkomt dan maar een pasje wijken![]()
Dan zwaait ie hartstikke uit in de volte.dat kan nooit de bedoeling zijn.
Ik vind gewoon dat je geen truukjes moet gebruiken.Dan ben je dus
bezig problemen te omzeilen en niet op te lossen
Ctal schreef:In de M2 proef heb je nu een stukje van bv. M-B sb B afwenden. X volte 10 meter links en dan E travers rechts. Ik wijk na die volte 10 meter n heel klein stukje zodat je de travers makkelijker inzet. Want dat is echt een rot stukje.
Of idd tempo iets lager voor de midden/uitgestrekte gangen. Verder meer proefgericht rijden..dingen die vrij logisch lijken.
Bettine schreef:Of het gebruiken van de 'dode' hoeken in de bak (indoor dus), waarin de jury je net niet kan zien (maar vaak toch wel, dus oppassen), en daarin je paard weer even opprikken..
. Ik was schrijver bij het Z2 en het juryhokje zat hoog boven de C, zodat je nog net de M en de H kon zien, maar dus NIET de korte zijde. Er reed een paard wat al vrij kort in de hals was. Omdat er in die indoor-Z2 proef 55 en 56 een overgang bij C was gingen wij (jury en ik) even over het randje kijken wat er gebeurde onder ons. Dát was maar goed ook! ipv op te prikken gaf deze ruiter onder de jury een keihard ruk met de binnenhand
) of zondag ook, volgens mij hoorde mijn jury niet zo goed, want ik moest 3 keer vertellen wie ik was, en op welk paard ik reed
dus uh dat geklik zullen ze ook wel niet gehoord hebben 
en als ik de ring uit kom, vaak een klopje ofzo, in de zomer had namelijk een jury me gevolgd tot ik weer helemaal in de inrijbak was, stond er iets op de protecol ofzo van dat ze vandaag die vele klopjes wel verdiend had
uh ?