Geldprijzen versus bekers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:53

Pff bekers zat, de lintjes vind ik super! Mn kamer doet bijna pijn aan je ogen..
Hier in de buurt krijg je van alles; soms geld, soms een halster Haha! (alsof je die nog niet had!) en andere paardenspullen waar je al zat van hebt, en soms een bekertje.

Bij het ZZGP krijg je zilverwerk best leuk voor de uitzet, maar een hele kast vol lijkt ook weer zo kitch!! Die presentjes zijn altijd leuk om oma kado te doen. En die lintjes zijn helemaal geweldig! Die hangen aan een aparte muur...

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:55

Ik snap dat jullie liever geldprijzen willen. Maar vaak is dat voor verenigingen niet op te brengen aangezien er weinig sponsors te vinden zijn. Wij hebben een rekenstaatje gemaakt voor onze indoor wedstrijden maar dan met geldprijzen en dan houden we +/- € 20,- over van zo'n dag. Daar moeten dan nog de jury's van af en de afdracht aan de KNHS plus de huur van je accomodatie!!! Zo draaien we dus verlies Scheve mond En dat is niet de bedoeling aangezien we voor de vereniging ook nog allerlei andere dingen bekostigen. Het is dus vaak geen onwil maar onmacht

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:59

peeky schreef:
Goh wat een bedragen zeg! Bij ons is de eerste prijs standaard 15 euro, tweede 12,50 derde 10 enz. Maar laatst won ik twee keer een 2e prijs (jaja, bij die enige vereniging hier aan de buurt die aan geldprijzen doet) samen met nog meer anderen, dus moesten we dat bedrag nog gaan delen ook. Zucht...zo schiet het niet op natuurlijk

hier is het voor het springen ongeveer standaard dat je 20/30 euro in het L springen behaald

tja en soms loopt het op! en soms krijg je een paraplu *LOL*

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:03

Lielle schreef:
ik zou het toch eens heel goed nakijken in het vraagprogramma. Noem eens een vereniging als voorbeeld?

RV Riekerveld(Amsterdam Sloten)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:08

Zwelgje schreef:
Zo had ik in augustus in de M1 2 eerste prijzen gewonnen en twee envelopjes met 35 euro. Was ik toch maar even 70 euro rijker Knipoog

..... om het vervolgens meteen aan mij door te schuiven omdat je er wel iets heel leuks van kon kopen Knipoog *LOL*

Een paar bekers en rozetten zijn leuk voor de heb, maar op een gegeven moment heb je het wel gezien met die prullaria.
Ik vond het zelf altijd wel leuk om een kadobon van de ruitersportzaak te krijgen, maar geld is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Het is allemaal al duur genoeg en dan is het weleens leuk als je wat terug krijgt Knipoog

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:11

Het vraagprogramma wordt niet eens goedgekeurd als je boven de € 7,50 geen geldprijzen uitdeelt!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:15

Kun je de vraagprogramma's ook ergens vinden? op i-net ofzo?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 14:49

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:50

Hier ook eigenlijk alleen maar geldprijzen waar ik ook de voorkeur aan geef. Wij hebben alleen in de B bekers gekregen, vanaf L geldprijzen.

(Omg. Twente)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:54

alleen staat de vereniging die jij noemde er (nog) niet bij.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:05

Ja, ik had daar ook al gezocht maar hij staat daar inderdaad niet bij.

Maarja, er zal wel een reden voor zijn, dat ze geen geldprijzen hoeven te geven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:06

gewoon volgende keer navragen hoe dat kan, als het inschrijfgeld meer dan 7,50 € is.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:31

Haha! Vorig jaar heb ik de gouberghse zomerdagen gereden.
Je kon 8 proeven starten, ik reed 5 ervan prijs in het M1 ,de eerste
prijs was 50 euro Bloos! tweede 40 derde 35 en de rest weet ik niet meer.
Toen ik naar huis ging had ik 210,- gewonnen (2x1e 1x2de en 2x derde)
Nou moet ik zeggen dat die prijzen ook erg hoog waren.In zelhem
dit jaar precies het zelfde 4 proeven gereden 3 x prijs en 100,- mee naar huis Tong uitsteken
Hier in de regio is de eerste plek niet zo heel veel geloof iets van 25 euro.
Maar ze geven wel allemaal geldprijzen hier op de wedstrijden. OK dan!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:44

hier over het algemeen ook geldprijzen af en toe een beker.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:17

Ook geldprijzen zijn aan een regel gebonden. Tussen de €7,50 en € 10,00 1ste prijs minimaal 3 keer het startgeld. Boven de € 10,- minimaal 5 keer het startgeld.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:23

Het is wisselend, de ene keer een geldprijs, de andere keer een beker.
Overigens is het voor de organiserende vereniging voordeliger als ze bekers uitreiken, dan geldprijzen. Met geldprijzen houdt de organiserende vereniging niet zo veel over, de eerste prijs moet zoveel, ik geloof vijf keer, het inschrijfgeld zijn. Daar moeten dan ook nog de andere kosten van af. Dus reken maar uit wat er dan nog over blijft.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:38

Mijn zusje rijdt ook in het noorden en het wisselt hier idd nogal. Laatst had ze €25,- als eerste prijs in het M springen klassiek. Voor de pony's vind ik dat erg netjes. Dit was trouwens in Exloo. Maar vorig jaar waren we een keer in Vries en daar kregen ze een blokfluit als prijs. Een vriendinnetje van mijn zusje ging dus gewoon met twee blokfluiten naar huis. Geef dan een zakje paardensnoepjes ofzo Verward

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:26

Ik heb nu ook het liefste geldprijzen.
Maar hier in de buurt zie je het wel steeds meer, vooral als het buiten is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:12

ik vind beker ook nog erg cool, maar als ze dan iets anders doen, doe dan geen waardebonnen!!!! ik start ook wel een verder weg, en heb thuis allerlij waardebonnen van b.v 10 euro, die ik nooit ga besteden, omdat als ik weer die kant op moet rijden, ik 20 euro benzine kwijt ben, dan heb ik veel liever een beker....... dat staat nog leuk, om nou al die waardebonnen op te hangen???

lippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:13

Ik heb ook veel liever geldprijsen dan bekers!
hey pluutje, ze moeten toch maar geldprijsen gaan invoeren bij de paarden bij Riekerveld, want ik start weer op de Ruif in November!!!! hehe.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:12

lippo schreef:
Ik heb ook veel liever geldprijsen dan bekers!
hey pluutje, ze moeten toch maar geldprijsen gaan invoeren bij de paarden bij Riekerveld, want ik start weer op de Ruif in November!!!! hehe.

Haha, nou veel suc-6.
Alleen die geldprijs kun je denk ik wel schudden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:30

Alleen een lintje en een normaal startgeld zou ik een goede regeling vinden.
Het is ondertussen zo'n beetje onbetaalbaar geworden om met 2 paarden 2 proeven te starten.
9 a 10 euro per proef is hier geen uitzondering meer Bloos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:37

sgw = 17,50 per paard en dan niet verplicht prijzengeld! Ik was laatst eerste in Maarsbergen, oranje strik en gruwelijk lelijke plastic standaard met inschrijgeld van 17,50 € Lips are sealed Overigens varieert dat wel heel erg, BitWise was eerste in Chaam met prijzengeld en allerlei dingen in natura, zal bijna 100 € in waarde zijn geweest.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 09:56

Jeetje wat een verschil zit hier dan nog in zeg zo in het land....nou ja ikzelf zal blij moeten zijn met zo'n gruwelijke beker, maar daat staat tegenover dat het startgeld 7 euro is of 7,50 per rubriek. Toch loopt dat wel op hoor als je bijvoorbeeld al twee wedstrijdjes per maand rijdt. Ik rij altijd twee proeven dus dat is 30 euro en dan heb je nog je benzinekosten....allemaal best duur, dat starten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:58

peeky schreef:
Jeetje wat een verschil zit hier dan nog in zeg zo in het land....nou ja ikzelf zal blij moeten zijn met zo'n gruwelijke beker, maar daat staat tegenover dat het startgeld 7 euro is of 7,50 per rubriek. Toch loopt dat wel op hoor als je bijvoorbeeld al twee wedstrijdjes per maand rijdt. Ik rij altijd twee proeven dus dat is 30 euro en dan heb je nog je benzinekosten....allemaal best duur, dat starten!

Yep, ik start met twee paarden in dressuur, springen en sgw, dat loop gruwelijk in de papieren.

November:
2 * sgw, 4 * dressuurproef, 2 * springen = 80 euro en dat zijn dan maar drie wedstrijden.