Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik krijg het idee dat het een onderlinge wedstrijd was en dat de jury niet was ingelicht over het feit dat ze licht gehandicapt is? Dat is iets waarvan ik vind dat een jury tijdens een onderlinge wedstrijd rekening mee moet houden. Zo meisje doet mee voor de lol en die mag je best een pleziertje gunnen.
dat is ook zo, maar je krijgt het haar gewoon niet aan het verstand gebracht dat dit zo is. Ze heeft (vind ik) ook slecht les. Maar dan nog vind ik de punten niet in overeenstemming met het rijden.Citaat:Sorrie, maar het meisje is nog niet klaar voor wedstrijden en iemand( instructeur of vereniging) had haar hierop moeten wijzen
Jippie schreef:Wie hier eigenlijk de grootste uitbrander hoort te krijgen is de instructie. Deze had toch in moeten kunnen schatten dat het totaal niet haalbaar was om een Off wedstrijd te gaan rijden. Dan was ze iig voorbereid geweest op een eventuele teleurstelling. Zeker als iemand verstandelijk gehandicapt is, dan dienen de mensen om haar heen als een vangnet te functioneren.
Ik vind dat de jury in dit geval niets te verwijten is.
missmuts schreef:Ik heb ook wel eens zo laag gegeven. Natuurlijk met opbouwende kritiek. Er is nog een heel verschil tussen niet nageeflijk lopen en constant verzet en tegen de hand. Bij dat laatste geef ik dus ook lage cijfers en bij halsstrekken misschien ook wel een 1 of 2.
De boodschap komt namelijk dus niet altijd aan als iemand 130 punten rijdt. Bij 110 punten wel.
Misschien confronterend, maar ja: het gaat mij als jury op dat moment om het paard en wil de ruiter dus echt duidelijk maken dat dit niet goed is.