extreem lage punten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:36

He da's ook sneu, zo is de lol er ook wel snel af. Waar was die wedstrijd?

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:37

Dat is wel extreem laag zeg! Wat zielig voor dat meisje...

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:40

Wat vreselijk dat een jury zulke lage punten kan geven. Zijn het geen verliespunten? (dat zou al helemaal erg zijn op je eerste wedstrijd) En zoals je Saar4 hoort zou je toch verwachten dat ze rond de 150 zit? dat zou niet zo erg zijn op je eerste wedstrijd..

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 19:41

Pipo schreef:
Citaat:
Ik krijg het idee dat het een onderlinge wedstrijd was en dat de jury niet was ingelicht over het feit dat ze licht gehandicapt is? Dat is iets waarvan ik vind dat een jury tijdens een onderlinge wedstrijd rekening mee moet houden. Zo meisje doet mee voor de lol en die mag je best een pleziertje gunnen.

Neenee, het was gewoon een officiële wedstrijd en ze is dan wel licht gehandicapt maar ook retefanatiek Haha!
Ze wil gaan springen maar ze moest eerst nog een punt halen in de B. Op deze manier gaat dat nog erg lang duren.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:42

Wat laag zeg!
Niet normaaalll!!!!
hoeveel verliespunten heb je dan wel niet?

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:44

TeamSpirit schreef:
Wat laag zeg!
Niet normaaalll!!!!
hoeveel verliespunten heb je dan wel niet?

heb je niet in de B!
Dat zei je ookal tegen mij toen ik mijn proef niet uit had gereden...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:44

Dat kan erg lang duren ja! een meisje op de ponyclub heeft er 1,5 jaar over gedaan voordat ze de eerste winstpunt had. Als ze officiëel start mag je niet van een jury verwachten dat ze medelijden toont( zeker niet als ze niet weten van een handicap) en als er diverse keren staat:niet getoond kan een jury niet anders dan nullen gaan geven.
Sorrie, maar het meisje is nog niet klaar voor wedstrijden en iemand( instructeur of vereniging) had haar hierop moeten wijzen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 19:53

amondi schreef:
Citaat:
Sorrie, maar het meisje is nog niet klaar voor wedstrijden en iemand( instructeur of vereniging) had haar hierop moeten wijzen
dat is ook zo, maar je krijgt het haar gewoon niet aan het verstand gebracht dat dit zo is. Ze heeft (vind ik) ook slecht les. Maar dan nog vind ik de punten niet in overeenstemming met het rijden.

En ze heeft ook geen medelijden van een jury nodig. Ze kan wat betreft het paardengebeuren gewoon meekomen dus ze moet gewoon meer oefenen. Als je gewoon met haar praat merk je verder ook niks aan haar en het is een knappe meid. Ik weet toevallig dat ze licht verstandelijk gehandicapt is omdat ze op de school heeft gezeten waar mijn moeder les geeft. Je merkt alleen op andere gebieden dat ze licht gehandicapt is. Maar ze hoeft dus zeker niet ontzien te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:54

Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:07

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:01

zo te horen was er niemand met winst, dus ze had waarschijnlijk geen makkelijke jury. Ik zou tegen haar zeggen oefen eerst op wat meer soepel heid. en op de dingen waar ze een 0 voor had. (de rest natuurlijk ook) en start over een half jaar nog eens. Of start nu nog een keer bij een andere jury en kijk wat voor punten je dan hebt enbeslis dan verder

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:09

Ik was ook bij deze wedstrijd, met iemand mee die daar ging starten (jertadeperta). Was in Maarssen. Heb het meisje niet zien rijden, maar hoorde wel iedereen er over praten. En hoorde ook dat ze die jury niet meer gaan vragen. Waren veel lage punten, ook onterecht.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:26

Was idd in Maarssen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:53

Lekker dan zo'n jury.. Kom op zeg een 0?? In de B? Nee vind het echt heel sneu..

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:33

Ik heb ook een keer lage punten gehad, rond de 110.. Marja wat wil je, als je pony elk onderdeel 2 keer steigert omdat de cross langs haar bezig is.

Dus normaal is het niet nee, zo'n extreem lage punten geven. Vind het ook heel sneu!

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:46

Een 0 mag in principe alleen gegeven worden als er niets is getoond van wat er gevraagd is. Als je moet van hand veranderen en halsstrekken en hij steekt zijn neus in de lucht, dan heb je in ieder geval het van hand veranderen wel getoond. Een 0 is in dat geval dan ook niet terecht. Heeft ze misschien bepaalde onderdelen overgeslagen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:48

Ik als jurylid vind het veel te laag en zeker in de B.
Het blijft nog wel hobby.
Lager dan 130 ga ik niet in de B, dan komt de boodschap ook wel over Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 00:47

Wie hier eigenlijk de grootste uitbrander hoort te krijgen is de instructie. Deze had toch in moeten kunnen schatten dat het totaal niet haalbaar was om een Off wedstrijd te gaan rijden. Dan was ze iig voorbereid geweest op een eventuele teleurstelling. Zeker als iemand verstandelijk gehandicapt is, dan dienen de mensen om haar heen als een vangnet te functioneren.
Ik vind dat de jury in dit geval niets te verwijten is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:39

Jippie schreef:
Wie hier eigenlijk de grootste uitbrander hoort te krijgen is de instructie. Deze had toch in moeten kunnen schatten dat het totaal niet haalbaar was om een Off wedstrijd te gaan rijden. Dan was ze iig voorbereid geweest op een eventuele teleurstelling. Zeker als iemand verstandelijk gehandicapt is, dan dienen de mensen om haar heen als een vangnet te functioneren.
Ik vind dat de jury in dit geval niets te verwijten is.

Amen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:45

Nou, ook de jury is IMOniet helemaal correct. Ze hebben mij op de jurycursus verteld dat je toch enigszins opbouwend moet blijven en in principe geen minpunten geeft tenzij de ruiter zelf helemaal verkeerd bezig is. Een score van 130 zou ook wel duidelijk zijn geweest. Verder is de instructie hier idd het meeste fout.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:49

Heeft ze wel de goede proef gereden?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:04

Ik heb ook wel eens zo laag gegeven. Natuurlijk met opbouwende kritiek. Er is nog een heel verschil tussen niet nageeflijk lopen en constant verzet en tegen de hand. Bij dat laatste geef ik dus ook lage cijfers en bij halsstrekken misschien ook wel een 1 of 2.
De boodschap komt namelijk dus niet altijd aan als iemand 130 punten rijdt. Bij 110 punten wel.
Misschien confronterend, maar ja: het gaat mij als jury op dat moment om het paard en wil de ruiter dus echt duidelijk maken dat dit niet goed is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:07

[quote="missmuts"]Ik heb ook wel eens zo laag gegeven. Natuurlijk met opbouwende kritiek. Er is nog een heel verschil tussen niet nageeflijk lopen en constant verzet en tegen de hand. Bij dat laatste geef ik dus ook lage cijfers en bij halsstrekken misschien ook wel een 1 of 2.
maar dat bedoel ik ook. Alleen als een ruiter zelf onverantwoord en onacceptabel aan het rijden is, mag je IMO dergelijke punten geven. Alleen haalde ik dat er niet uit in dit geval. En ik heb proeven gezien waar ik eigenlijk niet meer dan zo'n 70 punten (oude telling, is nu 91) aan kwijt kon.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:22

missmuts schreef:
Ik heb ook wel eens zo laag gegeven. Natuurlijk met opbouwende kritiek. Er is nog een heel verschil tussen niet nageeflijk lopen en constant verzet en tegen de hand. Bij dat laatste geef ik dus ook lage cijfers en bij halsstrekken misschien ook wel een 1 of 2.
De boodschap komt namelijk dus niet altijd aan als iemand 130 punten rijdt. Bij 110 punten wel.
Misschien confronterend, maar ja: het gaat mij als jury op dat moment om het paard en wil de ruiter dus echt duidelijk maken dat dit niet goed is.

Ik snap je insteek. Maar de boodschap komt meestal nog steeds niet over. Het levert eerder reacties op zoals dit bokttopic: Schandalig, zo weinig punten. Ik ben bang dat het bij sommige mensen echt heel moeilijk is om de boodschap goed over te laten komen.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:02

)tsja, misschien heb je gelijk. Maar dat is voor mij geen reden om dan toch maar 130 punten te geven...
Overigens heb ik al 1 keer eerder bereikt dat iemand die van mij een verliespunt in de L1 had gekregen, haar paard naar de dierenarts heeft gebracht. Dit bleek hard nodig. Het heeft maanden gekost voor het paard weer beter was.

Ze had bij andere juryleden altijd 135 punten gekregen, maar mijn verliespunt was voor haar pas reden om er wat aan te doen.
(ze is echter wel nog steeds heel boos op mij omdat ze haar winstpunt kwijt is.... Verward )