Geen bandages op wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:16

Taaclover schreef:
Denk er ook aan dat bandages heel veel steun geven aan het been
Ik rij ook zelden met bandages (alleen voor de foto)!
Schijnen ze overigens ook zwakke pezen van te krijgen.
Door de steun loopt je paard vaak anders dan zonder de steun

Ik zie niet in waar die steun vandaan moet komen Verward . Wel is het zo dat de pezen door bandages niet goed meer kunnen koelen, dus ik gebruik ze niet.

Mijn paard heeft de peesbeschermers echt nodig, omdat hij strijkt, zowel voor als achter. Echt een gedoe, want steeds net voor de dressuurproef moet je ze eraf trekken en zorgen dat je het niet vergeet.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:28

Scum schreef:
Ik zie niet in waar die steun vandaan moet komen Verward . Wel is het zo dat de pezen door bandages niet goed meer kunnen koelen, dus ik gebruik ze niet.

Je kunt het vergelijken met de steun die rijkere vrouwen vroeger hadden van hun corset. Als zulke dames jaren in corset hadden rondgelopen, dan waren hun rugspieren uiteindelijk zo verzwakt dat ze amper gewend waren om zelf gewicht te dragen. Nu zaten die corsetten vaak een stuk strakker dan hedendaagse bandages, maar het heeft ergens een gelijksoortig effect.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:29

Scum schreef:
Ik zie niet in waar die steun vandaan moet komen Verward

Komt ook nergens vandaag, bandages geven geen steun, net zo min als peesbeschermers e.d. En de warmte onder bandages valt reuze mee mits je een goeie combinatie maakt: eskadron onderlappen plus katoenen bandages (geen fleece!)... Dit is minder warm dan beschermers waar neopreen in is verwerkt. Ik vind het voordeel dat je het been echt rondom beschermt.

Dat het op wedstrijden niet mag vind ik op zich wel begrijpelijk. Ten eerste zal een paard dat taktmatig loopt zich zelden aantikken, mits hij achter voldoende sterk is (anders een behoorlijke 'strijkkans'). In je training streef je hier naar toe en op wedstrijd laat je het zien.... Plus dat wat al eerder aangehaald werd er ongeoorloofde dingen onder de bandages/peesbeschermers gestopt kan worden.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:37

Ik vind witte bandages op wedstrijd wel chique staan, maar dat het niet mag vind ik wel logisch. Je zou er zo iets onder kunnen verbergen he *LOL*

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:51

dus je mag helemaal niet met bandages en peesbeschermers rijden op wedstrijd? ook nie met springe?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:57

dushi88 schreef:
dus je mag helemaal niet met bandages en peesbeschermers rijden op wedstrijd? ook nie met springe?

met dressuur niet, ik vind het ook onzin om met bandages te rijden
maar daar zijn de meningen over verdeeld en die respecteer ik ook.

met springen mag het wel maar daarmee vind ik bandages levensgevaarlijk! zelfs als ze goed zijn vastgemaakt kan bij het raken van de balk oid de bandage scheuren en losgaan .... met alle gevaren van dien Scheve mond

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:55

Je kan er idd vanalles onder stoppen, punaises of spijkers bijvoorbeeld zodat t paard beter zn benen optilt Boos! Echt ziek als je zoiets doet vind ik maargoed... Voor paarden die aantikken is het idd lastig zonder bescherming, maar die 5 minuten moet wel lukken hoor. Ik vind het iig goed dat je geen bescherming mag. Gelukkig heeft mijn pony het niet nodig, ik rij thuis ook altijd zonder, alleen met springen peesbeschermers Lachen